AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
http://olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg
AJÁNLÓK ÉLETKORONKÉNT   0-4 éveseknek      4-6 éveseknek     6-9 éveseknek    Kiskamaszoknak (9-12)    Csak kamaszoknak
CÍMOLDAL

Mert olvasni jó 7-14 éves korig

 
VÁR A KÖNYVTÁR

 
 
KLASSZIKUSOK
Kolibri Kiadó fényképe.

Gyűjtemények

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
-Ajánlók

Gyűjtemények

 
-Gyermekújság
 
-Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
-Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

/2016-07-01

 

 
OLVASÓI NAPTÁR
2017. Június
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
OLVASSUNK EGYÜTT 0-7 ÉVES KORIG

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

Szeretettel köszöntöm az olvasóvá nevelés oldalán

  2018.01.12. 21:27
   A 2008-ban indított weblap azért jött létre, hogy olvasáspedagógiai tanácsokat és tájékoztatást adjon  szülőknek és pedagógusoknak a digitális nemzedék olvasásra nevelésében.
   A weblapon fokról-fokra követhetjük a gyermek négy életkori szakaszának személyiségfejlődését (lásd a fejlécben 0-14 éves korig), az  életkori sajátosságokat  figyelembe vevő több száz könyvajánlóval, s az ezekhez kapcsolódó recenziók, könyvkritikák, interjúk és könyvrészletek segítségével.
   Ezen az oldalon 0-7 éves korig életkoronként olvashatunk tájékoztatót  és összefoglalót nemrég megjelent kiadványokról, valamint az elmúlt év legjobb gyerekkönyveiről. Új rovat a "Gyerektémák" menüben a Problémamegoldó mesék (5-10 éveseknek).
Kisiskolás kortól a kamaszokig egy másik oldalon, "Mert olvasni jó" rovatban tájékozódhatunk.
Jó böngészést kívánok!
Weblap-tájékoztató:
 

Az olvasóvá nevelésről

  2018.01.12. 21:28
Az olvasóvá nevelés megalapozásáról először a 2008-ban megjelent  módszertani kézikönyvemben   fejtettem ki gondolataimat, s  vezettem végig  annak folyamatát 3-10 éves korig.
Az eltelt tíz évben sok tapasztalatot szereztem a hároméves kort megelőző, valamint a tíz év feletti időszakról is, ezért a weblapon már 0-15 éves korig olvashatunk könyvajánlásokat az  olvasási szokásokkal   együtt.
A kisgyermek olvasói attitűdjének kialakítását segíti az alapozás három életkori szakaszának (0-4, 4-7, 7-10 éves) irodalmi érdeklődését figyelembe vevő, életkori rovatonként és műfajonként (állat-, tündér-, novellamese) gyűjtött több száz könyvajánlás - gyermektémák szerinti csoportosításban is -, melyek folyamatos frissítésre kerülnek újabb kiadványokkal.
Miért fontos az első tíz év?
 

Értelmezés óvodás fejjel

Batta Ágnes   2018.01.11. 21:28
A szimbólumok használata az óvodás korú gyermekek kommunikációs készségének fejlesztésében az egyik leghatékonyabb módszer, hét éves korig ugyanis az agy képeket, hangokat befogadó jobb féltekéje a domináns.

Buda Mariann, a Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézetének adjunktusa a szimbólumokról beszélt, arról, ahogy ezek haszonnal beemelhetők a kommunikációba. A gyermekek fejlesztési lehetőségeit az agyi aszimmetriára visszavezető előadó rámutatott, hogy a két félteke nemcsak funkcionálisan, hanem anatómiailag is különbözik.

Példaként a Nobel-díjas Robert W. Sperry hasított agy kísérletét hozta fel, melynek során átmetszették a páciens két agyféltekéjét összekötő hidat, aminek következtében kettős személyiség alakult ki a betegnél a két félteke kommunikációjának megszűnése miatt. A féltekei megosztás az emlősök közül egyedül az emberre igaz. 
 

2017 KULT gyerekkönyvei (TOP 10) 1-5

Gesztelyi Hermina  2018.01.08. 21:31
Az év gyerekkötetei, melyekért kicsik-nagyok megőrülnek majd
 
A gyerekkönyvek megjelenését illetően a 2017-es évben sem lehet ok panaszra, az más kérdés, hogy az igényes, minőségi kiadványok köre már jóval szűkebb. Ez a lista az idei könyvrengetegben való eligazodáshoz igyekszik némi segítséget nyújtani, röviden ismertetve, értékelve az egyes példányokat. Természetesen sok kiváló kötet is kimaradt az évértékelésből, Dániel Andrásnak például idén két nagyszerű munkája is napvilágot látott, ám a változatosság szempontja miatt ezek közül csak egy szerepel itt – noha mindkettőt ugyanolyan jó szívvel ajánlom.

Bajzáth Mária - Mi a legerősebb a világon? - Találós kérdések és mesék a világ minden tájárólAkkor is szeretnél?Farkas Róbert - Első könyvem az univerzumról

(A címlapra kattintva a könyv oldalára jutunk - szerk.)
Maros Krisztina - Szabó T. Anna - Milyen színű a boldogság?kisgombos mesegyujtemeny borito 2Tóth Krisztina - Zseblámpás mesék

Ludmilla megoldjaA világ első kuflizenekaraHansági Ágnes  (Szerk.) - Hermann Zoltán  (Szerk.) - Mészáros Márton  (Szerk.) - Szekeres Nikoletta  (Szerk.) - MesebeszédA szelekció egyik lényeges törekvése volt tehát, hogy témájában, stílusában, vizuális megjelenésében és a korosztály tekintetében is minél többféle gyerekkönyv kerüljön a listára, a különböző igényeknek megfelelően.

 
Emellett minden helyezettre igaz, hogy (mint a jó gyerekkönyv általában) gyerek és felnőtt számára egyaránt élvezetes olvasmányt jelent.
 

2017 KULT gyerekkönyvei (TOP 10) 6-10

Gesztelyi Hermina  2018.01.08. 21:32
6. Kisgombos-mesegyűjtemény (Kisgombos Könyvek, fordította Fouilleul Jolán és Huszárszky Zsuzsanna)

kisgombos mesegyujtemeny borito 2A Kisgombos könyvek kiadó harmadik köteteként jelent meg idén a Kisgombos-mesegyűjtemény, Satoe Tone két gyönyörű kötete, a Pipó utazása és az Ahol a szív dobban után. Minden esetben francia művek fordításáról van szó, amelyeket az eredeti illusztrációkkal adnak közre, megtartva ezzel az originális koncepciót. Jelen gyűjtemény hat mesét tartalmaz, és egyértelműen a kisebbeknek szól, ahogyan az ajánlás is a 2–5 éves korosztályt jelöli meg. Ennek megfelelően a képek dominálnak, a szöveg pár sorban jelenik meg az oldalakon.

Nyelvileg a viszonylag rövid, egyszerű mondatok jellemzőek a könyvben, amelyek hangutánzó szavakat, ismétlést, fokozást és sok párbeszédet tartalmaznak, teljes mértékben alkalmazkodva így a célközönség nyelvi kompetenciájához.

A tipográfia is hozzájárul a nyelvi élményhez, és némileg humorossá teszi a szöveget például, amikor a nőni szó háromszori ismétlése során egyre nagyobb betűtípus érzékelteti a jelentést. Mind a hat történet egy rövid állatmese, amely valós élethelyzeteket, olykor nehézségeket jelenít meg (pl. a fodrász ollójától való félelem), így teljesen megfelel a kijelölt korosztálynak, akik ráismerhetnek saját életük eseményeire. A meséket különböző szerzők és illusztrátorok jegyzik, ennek köszönhetően pedig nyelvileg és vizuálisan is sokféle, változatos élményt jelent a gyűjtemény, amely azonban nem válik széttartóvá.
 

A mesék üzenete

Mesedoktor  2018.01.11. 20:29
A mesék  üzeneteket  közvetítenek és utat mutatnak. Óriási szerepük lehet nemcsak a gyerekek gyógyításában, ahogy azt manapság egyre gyakrabban halljuk, de a mindennapokban is.

Minden élethelyzetnek megvan a mesebeli párja, így a mindenki által annyira vágyott testi-lelki harmónia, jóllét felé vezető út is lehet mesékkel kikövezve. A gyermekek egy-egy mesehősben könnyen magukra ismernek.

Ez az azonosulás ad támpontot a meseterapeutának a továbblépéshez, hogy a szimbólumok erejével elinduljanak a gyógyító lelki, sőt akár testi változások.
 

2017 telén megjelent gyermekkönyvek hatéves korig (1)

  2018.01.11. 23:30
Kedves Olvasóink! Mostantól folyamatosan tájékoztatást adunk a legkisebbeknek megjelent új mesekönyvekről korcsoportonkénti bontásban. Jó olvasás!
1 éves kortól: 

Megfújni és tapaszt rá  Katja Reider - Nyuszicsalád aludni megy  5 Boribon-mese - ünnepi kiadás  A bandita patkány

 

 Én és a tesóm Szofi a vidámparkban2 éves kortól

Az én anyukámAz én apukám
 

3 éves kortól:

          Erwin Moser - Csodálatos jóéjtmesék Titkos reggeli - családi mesék

4 éves kortól:

A beszélő kiskutya és más történetek  Lackfi János - Titkos titok és jégtáblás nagyeskü - Dombontúli mesék 13.Dombontúli mesék sorozat 14. Erőkar meg hétpecsétes titok  Maros Krisztina - Szabó T. Anna - Milyen színű a boldogság?  Csukás István: PomPom  újabb meséi
 
Mimbo Jimbo és a hosszú tél  szamocka-napsutes-es-eper  Simon Zoltán Ákos - Varázsigék Tóth Krisztina - Zseblámpás mesék
 

2017 telén megjelent gyermekkönyvek hatéves korig (2)

  2018.01.11. 20:30
5 éves kortól
Hans Christian Andersen - A Hókirálynő  Lovranits Júlia Villő: A tündérkapu titka  vad  Hans Christian Andersen legszebb meséi    
 
  Két kis dínó felfedezi Amerikát  Milos Macourek: Matyi és Sári a történelemben  Novák Vica: Minka és a felhőfoltozók
 
Scheer Katalin - Nefelé  Pierre, a labirintusnyomozó  Viplala varázsol  Szabó T. Anna - Téli rege - CD melléklettel
 
  Berg Judit - Lenge-foglalkoztató - Tavasz + DVD
 

AJÁNLÓK 0-4 ÉVESEKNEK

  2018.01.07. 09:33
Első életkori szakasz
 

A baba és a könyv

  2018.01.07. 10:33
A legkisebbek képeskönyveinek típusai

A képeskönyv fotói azt ábrázolják, amivel a kisgyermek saját környezetében állandóan találkozik. Felidézi mindazt, amit a képen látható tárggyal vagy személlyel cselekvése közben átélt.

A legelső képeskönyvek oldalanként egy-egy tárgyat, háziállatot, közlekedési eszközt, és a leggyakrabban végzett cselekvéseket ábrázolják.  Ezek a mutogató képeskönyvek, mert hol a gyerkőc, hol pedig a felnőtt, esetleg idősebb testvér nevezi meg az ábrázolt tárgyakat, állatokat. A tárgy és a szó kapcsolata ilyenkor mutogatás, keresgélés közben rögződik.
A mutogató képeskönyvek képei között nincs összefüggés. Ilyenek a „mi ez”, az „add ide” és a „nézz körül” című könyvek. A kisgyerek az ismeretlen szavakat megtanulja, az ismerős szavakat gyakorolja, és közben ráébred, hogy mindennek neve van.

Ehhez a felismeréshez társul az az öröm, hogy ő is tudja a képen látható tárgyak nevét, és azt is felfogja, hogy az, amit lát, nem azonos vele. Ez a tapasztalat segíti én tudatának fejlődésében, az őt körülvevő világ elhatárolásában.

Azok a képeskönyvek, amelyekben egy-egy oldalon több tárgy képe látható, a rendszerezés kialakulását segítik. Ezeket nevezzük „keresgélő képeskönyveknek”. Ilyenek a baba ruháit, használati tárgyait, vagy az állatokat, a közlekedési eszközöket, az évszakokat és a napszakokat csoportosító lapozgatók.

A mesélő képeskönyvek már szövegesek. A család, a bölcsőde, az óvoda, a mindennapi élet eseményeit mondják el összefüggő képsorokban.
 

Mit olvassunk a kisgyermeknek?

  2018.01.07. 16:34
Az 1-3 évesek már kezdik azt is elsajátítani, hogyan kell a könyvvel bánni, hogyan lapozunk. Erre tökéletesen alkalmasak a keménykötésű, nem túl nagy alakú könyvek, melyekben már  a cselekmény is megjelenik: még egyszerű történetekkel, egy szálon futó narrációval, de még kevés szereplőkkel. Ebben az életkorban még nem a fantáziavilág és képzeletbeli hősök az érdekesek, hanem azok a hétköznapi élethelyzetek, melyeket a gyermek is ismer.

Ennek a korosztálynak ajánlott a Pozsonyi Pagonytól Julia Donaldson Tölgyerdő meséi sorozat tanulságos, rövid meséi.

A lapozók között találjuk a Kisvakondot is. A korábban nagyalakú, akár több vakondos mesét is tartalmazó könyvek után megjelentek a Móra gondozásában a kisalakú, rövid, lapozgatós változatok is.
Erre az időszakra esik a szobatisztaság sokszor nehéz időszaka is, melyben Alona Frankel Bilikönyve hiánypótló szerepet tölt be. Nem tanít, csak beszél, mesél a sokszor tabuként kezelt témáról. A gyerekeknek és a szülőknek is hasznos könyv. Ennek a korosztálynak szóló könyvajánlóból természetesen nem hagyhatjuk ki Marék Veronika könyveit:
- a Ceruza Kiadónál megjelenő Kippkopp- sorozatot,
- a Móra Könyvkiadó Boribon babakönyveit, illetve
- a Pozsonyi Pagony kiadásában megjelent Boribon és Annipanni sorozat mesekönyveit. 

Erre a időszakra tehető - kétéves kor után - az első dackorszak megjelenése, mely sok szülőnek okoz nehéz perceket. Segítséget nyújthat  Berg Judit és Harcos Bálint problémamegoldó, humoros meséi.

Jó eséllyel válhat klasszikussá Tamás Zsuzsa Kicsi Mimi  állatmese sorozata is, amely a Naphegy Kiadónál jelent meg.
 

A legkisebbek problémamegoldó meséi - Kortárs mesék pedagógiája

  2018.01.08. 19:29
 

Kép-varázs: 0-3 évesek képeskönyvei

Révész Emese művészettörténész  2018.01.08. 21:35
Kezdetben a könyv csak egyike a világ érdekes tárgyainak. Tömör, színes dolog, amelyet lehet rágcsálni, amelyen lehet egyensúlyozni vagy lehet belőle építeni. Idővel azonban olyan kitüntetett tárggyá válik, amely módot ad a szülővel való együttlétre.

A közös figyelem középpontjában a képek állnak, ez a varázslatos átjáró valóság és mese között, tündéri kapocs, ölelések, ringatások, játékok ösztönzője.

Kerekítő, a Kacagtató versei vagy a Csiri-biri torna-tára egyetlen motívumra koncentráló képeikkel épp ezekhez a zenei-mozgásos játékokhoz kívánnak képes útmutatóként szolgálni. A kisgyermek számára a könyv mindenekelőtt képek sora, amelyekhez az anya hangja és érintése társul. A kimondott szavak a könyv ábráinak közvetítésével, vizuális, akusztikus és mozgásos formában öltenek testet.
 
Hogy milyenek is ezek az ábrák? 
Ami a legkevésbé jellemző rájuk: az ábrázolás realizmusa.
 

3-4 évesek MI EZ korszaka

  2018.01.08. 18:35
A 3-4 éves gyermek képeskönyveiben már egyszerűbb szöveg is van, egyszerű mondókamesék, rövid, rögtönzött történetek, egyszerű állatmesék. Őket a beszédöröm, a ritmus, a szó érzéki hatása ejti rabul. Ebben az időszakban az állatok érdeklik a kicsiket, ezért ajánlom népmese-irodalmunk egyszerű, sok ismétlésen alapuló állatokról szóló láncmeséit, valamint a klasszikus állatmeséket. 
Továbbra is érdeklik a saját életük eseményeivel kapcsolatos mesék-történetek, ezért a kortárs gyermekirodalom bőséges kínálatából is válogathatunk egy-egy problémás eset (hiszti, testvérféltékenység, alvás, óvoda-játék, természet megismerése) mesei környezetbe helyezett történetek elmondásával.
 

Világ-kép: 3-6 évesek képeskönyvei

Révész Emese művészettörténész  2018.01.08. 21:36
Óvodás korban a kisgyermek otthonosan közlekedik a képek birodalmában, épp olyan ösztönös biztonsággal értelmezi, ahogy teremti őket rajzaiban. A könyvek illusztrációi valóság és mese mágikus erejű átjárói, szereplői épp olyan intenzíven vannak jelen a gyermek valóságában, mint egyéb játéktárgyai.

Amíg nem nyílik meg előtte a betűk világa, a mesés történetek elsősorban illusztrációik révén öltenek testet. Jelenlétük nem akadályozza, hanem ösztönzi és gazdagítja a szövegekből kibontakozó „belső képek” megformálását.    

Az igényes és változatos illusztrációk megalapozzák a gyermek képi ízlését, nyitottságát a vizuális művészetek felé. A képek „folyékony olvasása” alapkészség napjaink képek által uralt kultúrájában. A szülők, pedagógusok és könyvtárosok szerepe ebben a folyamatban az, hogy a gyermek kezébe olyan könyveket adjanak, amelyek nem csak irodalmilag, hanem művészileg is átgondoltan megformáltak. Mindez jóval túl mutat a formai kidolgozottságon, a festői „szépségen”, éppúgy része lehet a groteszk, kísérleti képi világ, mint a tömegkultúra vizualitására reflektáló illusztráció.
 

AJÁNLÓK 4-7 ÉVESEKNEK

  2018.01.11. 19:37
 

4-5 évesek MIÉRT korszaka

  2018.01.05. 16:35
A 4-5 éves gyerekek nagyon szívesen hallgatják, nézegetik és élvezik akár a folytatásos történeteket, például Janikovszky Éva, Lázár Ervin  vagy Csukás István meséit.

A negyedik életév körül a kisgyermek már a folyamatos történeteket tartalmazó képeskönyveket nézeget, és ezzel egyidőben jelentkezik az igénye, hogy meséljenek neki. Eddig csak a kontaktus volt a fontos számára, ettől kezdve azonban már a történet is érdekli.

Nézegetésre azok a lexikon-szerű könyvek, amelyek a gyermek számára érdekes új információkat tartalmaznak. Itt a legfontosabb a sok illusztráció, és az egyszerű, kevés szóval történő meghatározás. Fontos, hogy minden szót megértsen a gyermek, különben elmegy a kedve az új ismeretek szerzésétől. Ebben a korban már adhatunk a kezébe vékonyabb lapú könyveket is, szeretik például a kihajtogatós, kihúzós, mozgatható oldalakat.
 

5-7 évesek OKSÁGI korszaka

  2018.01.05. 16:37
5-7 éves kortól már lehet közelíteni a valóság és a csodák határához. A népmesei motívumok nagyban hasonlítanak a gyerekek világához: a legnagyobb a legokosabb a három közül, a legkisebb látszólag a legelhagyatottabb, de általában a legszerencsésebb.

A népmesék jó hangulatát a szövegmondás ritmusa, az ismétléses alliterációk, verses betétek, és a kérdés-felelet sorok adják:

Jótét helyébe, jót várj”, „evett-ivott, amennyi csak belé fért”, ,„telt-múlt az idő” , „mit volt mit tenni”, „szóból szó kerekedik”, „szavamat ne felejtsem”.

Tündérek-angyalokEz a kor az igazi mesehallgatás kora, a szimultán kettős tudat ekkor alakul ki. A tündérmeséket kedvelik a legjobban, már megértik és élvezik őket, feszültségteremtő és oldó hatásuk van. A mese jellegzetes, különös nyelve segíti a beleélést. (Klasszikus tündérmesék mesekuckója)

Ha elég kreatívak vagyunk, játszhatunk folytatásos játékot is:

 

Óvoda iskola átmenet

  2018.01.05. 21:38
 
Külön kell szólnunk az un. átmeneti időszakról, amely nagycsoport 2. felétől az első évfolyam előkésző időszakának végéig tart. Óvodában ekkor készülnek el az  iskolaérettségi vizsgálatok.
 
Az óvodai élet utolsó hónapjaiban már tudatos felkészítés folyik az iskolára, pl. egyik fontos tényező, hogy legalább 20 percig nyugodtan tudjon ülni a gyermek, s tudjon ez idő alatt meghatározott tevékenységet folytatni.
Érdemes megvizsgálnunk gyermekünk beszédértését, el tud-e mondani egy történetet-mesét képek segítségével. A képolvasás ugyanis nagyban fejleszti a koncentrációt és a verbális készséget, melyekre iskolában szüksége lesz.
 
Kezdeti nehézségek az iskolában

 

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNYEK
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

MONDÓKÁK

 
 
  KÖNYVAJÁNLÓ

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

  KÖNYVAJÁNLÓ

  Babakönyv lapozók  

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

   KÖNYVAJÁNLÓ

Kicsik mesekuckója

Játékos ismeretszerzés
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
KÉPESKÖNYVEK

PAPÍRSZÍNHÁZ

 
GYERMEKTÉMÁK

Mesekönyvek időjárásról, évszakokról, természetről

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2016 - 2001>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
MESE ÉS FILM

DIAFILM ÉS ANIMÁCIÓ

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót