AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
http://olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg
MIT OLVASSUNK?

 

 
KLASSZIKUS GYŰJTEMÉNYEK
 
MESE- ÉS OLVASÓSAROK

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
-Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
-MEK gyermekirodalom

A Magyar Elektronikus Könyvtár Gyermekirodalma

Digitális mesegyűjtemény 

 
-Gyermekújság
 
-Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
-Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

/2016-07-01

 

 
OLVASÓI NAPTÁR
2017. Július
HKSCPSV
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
OLVASSUNK EGYÜTT
OLVASSUNK EGYÜTT : Claude nyaral

Claude nyaral

6-7 éveseknek
   
Írta és illusztrálta: Alex T. Smith
Kiadó: Manó Könyvek, 2017
Oldalszám: 96
 
Claude a gondosan bepakolt bőröndjével és Bolyhoz Zokni urasággal - egy mindenki számára szokványosnak tűnő reggelen - elindulnak eltölteni a jól megérdemelt nyaralásukat. Mert még ugye ők, soha nem voltak nyaralni. De a tengerpartra kiérve, még mielőtt Claude mélyebben is belemerülhetne a napozás örömeibe, történik egy „kis bonyodalom”, amit egy nem is olyan kicsi, mint inkább egy hatalmas nagy cápa megjelenése okoz, aki sajnos épp egy kedves fürdőzni vágyó embert nézett ki uzsonnának. Persze mondanom sem kell, hogy Claude, mint mindig most is a helyzet magaslatán áll és mivel a vízimentők figyelmét épp egy igen fontos, akarom mondani, inkább egy felettébb halaszthatatlan dolog köti le, így Claudeból ismét hős lesz.

 

A könyv segítségével elidőzhetünk kicsit a francia nyelv sajátosságain és egy kis rögtönzött nyelvleckét is vehetünk Claudetól. „Eszközé miáú! Ety gömböc krém dö jég alá velő”, ami magyarul annyit tesz, hogy  „Egy gombóc velős csontos fagylaltot kérnék” Hát ugye milyen egyszerű?:)
 
Majd a továbbiakban egy igen „szoros” homokvár verseny után - mely résztvevői Claude és Bolyhos Zokni uraság  - újabb mókás kaland kezd kibontakozni. Megismerkedhetünk egy kétes kinézetű kalóz családdal, akik arra bíztatják kis barátainkat, hogy tartsanak velük egy kincsvadászaton. Meg is van hozzá minden. A kincses sziget és a hozzá tatozó térkép, a kalózhajó, valamint egy kétesebbnél is kétesebb kinézetű öreg hölgy.
 
A könyv megtartotta a rá oly jellemző és az előző részben már megismert „ismertető” jeleit. Mint a színhatást, amely fekete, fehér, rózsaszín és a piros színekből áll. A retro világot, amiben Claude él és amit az 50-es 60-as évek divatja jellemez. Nézzük csak meg a fürdőruhákat, a hajviseletet, vagy a napszemüveget. Mindez   nagyon eredeti és személy szerinte nekem nagyon tetszik! A karakterek eltúlzottak, a szituációk pedig kedvesen bugyuták. Ismét fellelhető a visszafogott és elegáns angol humor, amely oly szórakoztatóvá varázsolja a történetet.

 

 

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyermekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
KÉPESKÖNYVEK

PAPÍRSZÍNHÁZ

 
GYERMEKTÉMÁK

MIKOR-MIT-MIÉRT?

 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

       MONDÓKÁK

1/ BABAVILÁG (0-1)

   KÖNYVAJÁNLÓ

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

   KÖNYVAJÁNLÓ
   1/ Manuális-vizuális

    2/ Beszédtanulás

    3/ Bölcsisek irodalma

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

    2-4 ÉVESEKNEK

Kicsik mesekuckója

   Játékos ismeretszerzés

 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA
 
 

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

OLVASNI TANULOK

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

    REGÉNY

      SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

Kamaszok irodalmi érdeklődése  

 
- Könyvajánló
  1. ÁLLATTÖRTÉNETEK
  2. CSALÁD-BARÁTSÁG
  3. DISZTÓPIA 
  4. FANTASY-időutazás- SCI-FI
  5. FELNŐTTÉ VÁLÁS
  6. KALANDREGÉNY
  7. LÁNYREGÉNY
  8. NAPLÓREGÉNY
  9. REJTELMES TÖRTÉNETEK
  10. SULITÖRTÉNETEK
  11. TABU
  12. TÖRTÉNELMI
  13. VARÁZSVILÁG-MÁGIA
 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2016 - 2001>>

 
VÁR A KÖNYVTÁR

  1. Olvasóterem
  2. Könyv és könyvtár
  3. Foglalkozások a könyvtárban
 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
KÖNYV ÉS FILM

2-3. évfolyam 

4-5. évfolyam    

6-8. évfolyam 

 
MESE ÉS FILM

Diafilm-mesék

Klasszikus magyar mesefilmek

VARÁZSLATOS ISKOLABUSZ

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót