OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA

Szeretettel köszöntöm!

   
A 2008 novemberében indított weblap azért jött létre, hogy olvasáspedagógiai tájékoztatást és tanácsokat adjon szülőknek és pedagógusoknak a digitális nemzedék olvasóvá nevelésében.
Mivel a megfelelő könyv kiválasztásához elengedhetetlen a gyermek életkori sajátosságainak és személyiségének  ismerete, ezért erről is részletes tájékoztatást olvashatunk az öt életkori szakasznál (a fejléc 2. sorában is olvasható).

Az alapozás (0-4, 4-6, 6-9, 9-12) rovataiban több száz kiadvány böngészhető, figyelembe véve a gyermek folyamatosan fejlődő irodalmi érdeklődését is, melyek az "Új könyvek" rovatából frissülnek.  A könyvajánlókat interjúk, recenziók, kritikák, olvasói vélemények és könyvrészletek egészítik ki.

Az olvasóvá nevelés megalapozásáról először a 2008-ban megjelent  Módszertani könyvemben  fejtettem ki gondolataimat, s  vezettem végig annak folyamatát 3-10 éves korig. Mivel az elmúlt tíz évben sok tapasztalatot szereztem a 3 éves kort megelőző időszakról, valamint a 10 év feletti korosztályról is, ezért a portálon már 15 év irodalmáról tájékozódhatunk - 0-12 éves korig részletesen, a +12 éveseknél csak a fontosabb irodalomról - életkor és téma szerint.
 
Kellemes időtöltést, jó válogatást kívánok!
 

I. ÉLETKORI SZAKASZ

   
Az első életkori szakaszhoz három korosztály tartozik:
- a csecsemőkor (0-1éves),
- a kisgyermekkor (1-3 éves), valamint  
- a kisóvodás korszak (3-4 éves).

Az első életkori szakasz a legfontosabb időszak  a részképességek kialakításához, ugyanis az első négy évben alapozhatjuk meg a tanuláshoz szükséges részképességek felét.

Dr. Jeanett Vos és Gordon Dryden kutatási eredményeikről a következő összegezést írta A tanulás forradalma című könyvükben:
"A tanulási képességek 50%-a az élet első 4 évében fejlődik ki, a további 30%-a 8. életév elérésére alakul ki. Ezekben az alapvető fontosságú években alakulnak ki azok az idegpályák, amelyeken az összes jövőbeni tanulás alapul."

Az egy év alatti kicsik érzelmi és értelmi fejlődéséhez elengedhetetlenek a mondókák, a gyermekdalok (Jár a baba, jár). De az első születésnap után is kiemelt fontosságúak a versek, azok ritmusa és zeneisége miatt. Minderről részletes tájékoztatást olvashatunk a Mondókázó - Verselgető   rovatban, külön bemutatva kicsiknek ajánlott népi-kortárs mondókákat, valamint a klasszikus és kortárs  verses lapozókat.

Már csecsemőkorban ajánlatos megismertetni babát a könyvvel (textil, pancsoló, hab- és kartonált), melyre kíváncsiságukból eredendően nagyon fogékonyak. Fejlődésükről a 'Babavilág' rovatban, míg az első könyvekről: a  Babamesék (0-1)  könyvajánlókban tájékozódhatunk.
 

I. ÉLETKORI SZAKASZ: KISGYERMEKKOR

   
Kisgyermekkorban tanul meg beszélni a kicsi, ezért a tanulmányok és a korosztály Baba-fejlesztő könyvei mellett szókincsfejlesztő lapozókat ajánlunk a  Babakönyvek  rovat négy kategóriájában (tárgy- és cselekvő képes lapozók, keresgélő, beszélgetős és mesélő könyvek). 

Tematizált ajánlók:

Az 'Interaktív lapozók' a kicsik részképességeit fejlesztik: a manuális és verbális készségfejleszés mellett fejlesztik a logikai kézségüket és kreativitásukat is.

A mesék világán kívül láthatóan arra is van igény, hogy a mindennapi élet apró részleteit megbeszélhessük gyermekünkkel, ezért a Tessloff Babilon Kiadó már a 2-4 éves korosztálynak is készít ismeretterjesztő köyveket, melyeket a MI MICSODA mini-sorozat  sorozat lapozóiból ismerhetnek meg a kicsik.
 

I. ÉLETKORI SZAKASZ: KISÓVODÁS KORSZAK - 3-4 évesek MI EZ korszaka

   
"A 3–4 éves gyermek megismerő tevékenységében még jelentős a nyelvi információkkal kísért mozgásos megtapasztalás. 
 Gondolkodása cselekvéshez kötött, a térbeli viszonyok és az időmeghatározások használatában még bizonytalan.
   Emlékezete verbalizálódik, de továbbra is cselekvésbe ágyazott.
  Szókincsének terjedelmi korlátai még nehezítik a bonyolultabb és hosszabb terjedelmű mesék megértését, élvezését.
Az egyszerű szerkesztésű, ismétlődő szövegrészeket tartalmazó lánc-, halmozó- és mondókamesék, valamint a rövidebb többfázisú állat- és novellamesék állnak a legközelebb hozzá. Ebben az életkorban az érdeklődést ébren tartó, fokozó szavak, szófordulatok, a ritmikus ismétlődések, a tő-, bővített és mellérendelő mondatok, a párbeszédek a legfőbb jellemzői és kívánalmai a meseválasztásnak." (Tancz Tünde)
 

Könyvajánló 0-4 éves korig

   
 

Az olvasóvá nevelés már kisbabakorban kezdődik

Tóth Judit   
Hogy miért lesz az egyik gyerek olvasó, a másik meg nem?

Erre egyelőre csak részválaszaink vannak. Az mindenesetre nem kérdés, hogy a szülői példa és a korai élmények nagyban befolyásolják későbbi választásainkat.

És az is biztos, hogy a mai felgyorsult világ nem éppen az elmélyült olvasásnak kedvez, és ezt szülőként is el kell fogadnunk. Csak annyit tehetünk, hogy jó példát mutatunk, jó könyveket ajánlunk, és megadjuk gyerekeinknek a választás lehetőségét.

A mesékkel kezdődik minden

„A belső képalkotás, vagyis az olvasottak, hallottak elképzelése akkor is megtörténik, ha önállóan olvas egy gyerek, és akkor is, ha még kicsi, és felolvasnak neki”  írja Gombos Péter a digitális generáció olvasási szokásairól szóló tanulmányában.
 

A legkisebbek problémamegoldó meséi

   

Kortárs mesék pedagógiája

1-5 éveseknek 2-6 éveseknek
1. Eric Carle csodálatos világa
 

2. Az én-tudat kialakulása - Hisztimesék

2. Berg Judit - Maszat világa

3. Marék Veronika

3. Figyelj rám!
  
 
 

II. ÉLETKORI SZAKASZ: ÓVODÁSKOR - 4-5 évesek MIÉRT korszaka

   
A 4-5 éves gyerekek nagyon szívesen hallgatják, nézegetik és élvezik akár a folytatásos történeteket, például Janikovszky Éva, Lázár Ervin  vagy Csukás István meséit.

A negyedik életév körül a kisgyermek már a folyamatos történeteket tartalmazó képeskönyveket nézeget, és ezzel egyidőben jelentkezik az igénye, hogy meséljenek neki. Eddig csak a kontaktus volt a fontos számára, ettől kezdve azonban már a történet is érdekli.

Nézegetésre azok a lexikon-szerű könyvek, amelyek a gyermek számára érdekes új információkat tartalmaznak. Itt a legfontosabb a sok illusztráció, és az egyszerű, kevés szóval történő meghatározás. Fontos, hogy minden szót megértsen a gyermek, különben elmegy a kedve az új ismeretek szerzésétől. Ebben a korban már adhatunk a kezébe vékonyabb lapú könyveket is, szeretik például a kihajtogatós, kihúzós, mozgatható oldalakat.
 

II. ÉLETKORI SZAKASZ: ÓVODÁSKOR - 5-7 évesek OKSÁGI korszaka

   
5-7 éves kortól már lehet közelíteni a valóság és a csodák határához. A népmesei motívumok nagyban hasonlítanak a gyerekek világához: a legnagyobb a legokosabb a három közül, a legkisebb látszólag a legelhagyatottabb, de általában a legszerencsésebb.

A népmesék jó hangulatát a szövegmondás ritmusa, az ismétléses alliterációk, verses betétek, és a kérdés-felelet sorok adják:

Jótét helyébe, jót várj”, „evett-ivott, amennyi csak belé fért”, ,„telt-múlt az idő” , „mit volt mit tenni”, „szóból szó kerekedik”, „szavamat ne felejtsem”.

Tündérek-angyalokEz a kor az igazi mesehallgatás kora, a szimultán kettős tudat ekkor alakul ki. A tündérmeséket kedvelik a legjobban, már megértik és élvezik őket, feszültségteremtő és oldó hatásuk van. A mese jellegzetes, különös nyelve segíti a beleélést. (Klasszikus tündérmesék mesekuckója)

Ha elég kreatívak vagyunk, játszhatunk folytatásos játékot is:

 

Könyvajánló 4-6 éves korig

   
 

Így olvasnak az óvodások

O. Réti Zsófia   
"A mesékből, versekből és az olvasásból
nem származhat hátrány"
 
A magyar gyerekirodalom történetileg különösen gazdag hagyományokban, az elmúlt években pedig olyan megújuláson ment át, hogy emiatt nem csak gyakorló szülőként érdemes rá odafigyelni.

Az óvodás korosztályt célzó kortárs magyar irodalomról, új kezdeményezésekről, régi hagyományokról kérdeztük Gesztelyi Herminát, a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar Irodalom, Kommunikáció és Kulturális Antropológia Tanszékének tanársegédjét.

2000 óta elérhetőbbé vált a gyerekirodalom

A magyar gyerekirodalom történetében a 2000-es esztendőt szokás korszakhatárként kijelölni.

„A lényegi különbség leginkább a választékban, annak a szűkösségben vagy bőségében ragadható meg – mondja Gesztelyi Hermina. – Lázár Ervin, Janikovszky Éva, Csukás István, illetve Reich Károly vagy Réber László nagyszerű írók és illusztrátorok, akik meghatározóak a kortárs gyerekirodalom számára is. 2000 után azonban látványosan megnőtt a kiadók, szerzők, könyvek száma: megjelentek azok a kiadók, amelyek mára meghatározói a magyar gyerekkönyvpiacnak (Pagony, Csimota), illetve a Pagony nemcsak kiadóként, hanem könyvesbolthálózatként is jelen van.
 

Óvoda iskola átmenet

   
 
Külön kell szólnunk az un. átmeneti időszakról, amely nagycsoport 2. felétől az első évfolyam előkésző időszakának végéig tart. Óvodában ekkor készülnek el az  iskolaérettségi vizsgálatok.
 
Az óvodai élet utolsó hónapjaiban már tudatos felkészítés folyik az iskolára, pl. egyik fontos tényező, hogy legalább 20 percig nyugodtan tudjon ülni a gyermek, s tudjon ez idő alatt meghatározott tevékenységet folytatni.
Érdemes megvizsgálnunk gyermekünk beszédértését, el tud-e mondani egy történetet-mesét képek segítségével. A képolvasás ugyanis nagyban fejleszti a koncentrációt és a verbális készséget, melyekre iskolában szüksége lesz.
 
Kezdeti nehézségek az iskolában
 

GYERMEKTÉMÁK

   
 

III. ÉLETKORI SZAKASZ: Kisiskoláskor bevezető szakasza

   
Kisiskolás és nagyóvodás között egy nagyon nagy különbség van: iskolás kortól kezdve ugyanis figyelembe kell vennünk egy egészen új aspektust, az önálló olvasást. Ez természetesen nem kell, hogy azt jelentse, felolvasós időknek vége, főleg az első pár iskolaévben. A hosszabb és bonyolultabb meseregényeket valószínűleg ugyanúgy a szülő fogja továbbra is felolvasni gyermekének.

Az olvasás technikai részének elsajátítása után érdemes olyan nagybetűs könyvet választani, melynek témája érdekli gyermekünket.

A kínálat bőséges (a kiadói sorozatokból 8-féle, ábécés gyakorlókönyvek, képeskönyvek kezdő olvasóknak), de a már jól ismert, gazdagon illusztrált népmeséket is szívesen olvasnak  első olvasmányként. Meseolvasás közben a kisiskolásnak ugyanúgy kettős tudata van, mint a játszó gyermeknek. Valóságismerete következtében biztosan tudja, hogy ez nem valós világ, mégis feszülten és várakozással várja a történet végét.

 

Könyvajánló 6-8 éves korig

   
 

Hogyan fejlesszük az olvasási képességeket?

   
Manapság egyre több olyan kisgyerek van, aki nem tud jól olvasni, nem érti azt, amit olvas, így az nem okoz neki örömet. Mit tehetünk szülőként, hogyan nevelhetünk a kicsiből értő olvasót?

A legfontosabb, hogy már egészen pici kortól kezdve olvassunk minden este. Próbáljuk meg úgy kialakítani az esti programot a gyerekkel, hogy meglegyen a mese helye a napirendünkben, és a lehető legkevesebbszer maradjon el. A legkisebbeknek képeskönyveket mutassunk, saját szavainkkal meséljünk rövid történeteket az egyes képekről.

Ne csak az óvodásoknak olvassunk, hanem a kisiskolásoknak is, függetlenül attól, hogy már ismeri-e a betűket. A közös felolvasást ugyanis nem pótolja az, ha akadozva, kisebb nehézségek árán önállóan olvas a gyerek. A szülő esti meséje segít összetartani a családot, közös élményt jelent, együttlétet és alapot a beszélgetésre.

A már olvasni tudó gyerek is olvashat mesét a családnak – sok gyerek számára ez a felnőtt minta követéséhez tartozik. Úgy érzi, hogy ő már nagy és méltó a bizalomra. Ha van kisebb testvére, a vele való kapcsolata is erősödhet ezáltal. A szülői felolvasást azonban jobb, ha nem cseréljük le teljesen.
 

III. ÉLETKORI SZAKASZ: Kisiskoláskor alapozó szakasza

   
Mindig, de ebben a korban különösen fontos, hogy a gyerekek humoros könyveket olvassanak. Garantáltan nem fogja megunni az olvasást az a gyerek, aki könnyed, vicces, mai és élő szövegeket olvas. Lehet az klasszikus, mint Astrid Lindgren vagy Erich Kastner, lehet a kortárs cseh Macourek, vagy éppen a magyar Lackfi János vagy Czigány Zoltán. Az egészen abszurd humorra is nagyon fogékonyak!  

Amellett, hogy sok gyerek 8-9 éves korban már többszáz oldalas könyveket is el tudnak olvasni, ez a kor a  meseregény  mellett a regék, mondák, mitológiai történetek korszaka.

A meseregény a mesék és a valós világ között képeznek átmentet. Hősei a legnehezebb, kilátástalan helyzetből menekülnek meg, akik olyan gyermekek, mint maguk az olvasó, és olyan kalandokat élnek át, amikben már nincsenek csodás elemek, a valóságban is  megtörténhetnének. Ilyenek Lázár Ervin, Szabó Magda, vagy Csukás István művei.
 

Könyvajánló 8-10 éves korig

   
 

A gyerekek ötöde nem érti, amit olvas - Mit tehetünk értük?

Both Gabi   
Melyek az alapvető gondok ma az olvasástanításban?

Szakemberek véleményét gyűjtötte össze erről Both Gabi. Továbbá megismerkedhettek egy páratlan, olvasást segítő kampány részleteivel.

Ha tudsz olvasni a sorok között, nehezebben vernek át. A magyar oktatáspolitika szétzilálása többek között azt eredményezte, hogy egyre többen képtelenek a sorok között olvasni, és legfeljebb az óriásplakátok leegyszerűsített üzeneteit értik meg.

„(...) Azt látjuk, hogy a magyar gyerekek tanulnak szinte a legtöbbet a környező országokhoz képest – de a legrosszabbul. Azért, mert nagyon rossz stratégiával tanulnak. Miért? Mert nincs idejük gondolkodva tanulni. Nem elég az órák számát emelni, meg kellene nézni azt is, hogy milyen minőségben megy az oktatás. (…)

A PISA 2015 eredményei és tennivalóink  című kiadványból idéztem Lannert Judit oktatáskutató, szociálpedagógus és közgazdász szavait.
 

IV. ÉLETKORI SZAKASZ: KISKAMASZKOR

   
A kiskamaszok (9-12) gondolkodása

"A kiskamaszkorról  általában kevés szó esik, pedig egyre hangsúlyosabban megjelenő életszakasz. A hagyományos (pl. az eriksoni) fejlődéselméletek szerint az óvodáskor után következik a kisiskoláskor, majd 13-14 évesen kezdenek a gyerekek kamaszodni.

A kisiskoláskornak nevezett időszakot egy érzelmileg kiegyensúlyozottabb, inkább a teljesítményre fókuszáló időszakként említik. Különös élmény megtapasztalni, hogyan nyílik értelme a világra, miként kezdi megérteni az ok-okozati összefüggéseket. Ugyanakkor a komoly témákon túl egy-egy ölelésre és puszira is van igényük..." (gyermekpszichologus blog)

"Kiskamaszkorban a gyermekek gondolkodása is hordoz néhány olyan sajátosságot, amely korábban, kisiskoláskorban nem volt jellemző. A fiatalabb gyermekek inkább a közvetlenül megfigyelhető, konkrét dolgokról gondolkodnak. A kiskamaszok gyakrabban vonatkoztatnak el, nem kézzelfogható alternatívákat is megfontolnak, több lehetőség jelenik meg gondolkodásukban.
 
A serdülőkor kezdetén a gyermekek gondolatai egyre gyakrabban irányulnak a jövő felé, elkezdenek rendszeres módon tervezni, előre gondolkodni.

Ebben a korban a döntéshozatalt már többnyire megelőzi a lehetséges helyzetek széles skálájának átgondolása, gyakran használnak feltevéseket, hipotéziseket. Az egész gondolkodás elvontabb, filozofikusabb lesz, lehetségessé válik több szempont vagy több szabályrendszer egyidejű észben tartása. Mindez pozitívan hat az empátiára, azaz a beleérző képességre is, ami pedig alapjául szolgálhat a barátságok említett elmélyülésének.

A kiskamasz próbálja meghaladni a megszokás korlátait, egyfajta sajátos idealizmus jellemzi, ellentmondásokat tár fel, példaképeket keres, tehát lázadása korántsem öncélú, az építő jelleg dominál benne. Szülőként érdemes meghitt beszélgetések során kibontani az érés eme gondolkodásban megjelenő csodáit, és a számtalan, gyermekünket érdeklő téma közé becsempészni a pályaválasztás aktuális dilemmáját is." (Kiss Ákos - pszichológus)
 
A 9-12 éves korosztálynak a kedvencei az igazi hősök, a mondai hősök, a szabadságharc hősei. Ezért a korosztály kedvenc olvasmányai: a mondák, kalandregények, s olyan könyvet is szívesen olvasnak, melyekben a hasonló korúak váltják ki tetteikkel, magatartásukkal az elismerést.
 

Kis- és nagykamaszok irodalma

   
 

V. ÉLETKORI SZAKASZ: Kamaszok tematizált irodalma

   
 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!