OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
VÉLEMÉNYEK
VÉLEMÉNYEK : Marosvásárhelyi főiskolai tanár véleménye

Marosvásárhelyi főiskolai tanár véleménye

Kedves Ildikó!   

Könyved valóban nagyszerű, minden a helyén van. Mintha magamat olvastam volna, teljesen egybehangzó véleményem van az olvasóvá nevelés kb. időszakokban való lehetőségiről, feladatairól...


Nagyrészt ismerem a szakirodalmat, amelyekre utalsz, én is őket tartom a témában a legnagyobbaknak (itt elsősorban Herman Alice, Bruno Bettelheim, Gósy Mária, Boldizsár Ildikó stb. könyveire gondolok), de van egy fejezet, amihez nem tudok érdemben hozzászólni, és amit éppen ezért alaposabban át akarok olvasni, és ez a könyvtárpedagógiai fejezet. Én nem tanultam könyvtárismereteket a bölcsészkaron annak idején, mert ez a tantárgy nálunk opcionális volt, és helyette mást választottam, de most már bánom.

Sajnos, nálunk a könyvtárosképzés nagyon elhanyagolt területe a pedagógiának. És semmi kezdeményezésről nem tudok, amely kibillenthetné a jelenlegi rossz állapotot.

Pedig az olvasóvá nevelés szempontjából, igazad van, mennyire fontos lenne!!! Nálunk az iskola könyvtárosa általában szakképzetlen személy, esetleg az adott intézmény informatikusa, aki hetente mondjuk kétszer nyitva tartja az iskola könyvtárát! Azt mondanom sem kell, hogy a magyar irodalom, gyermekirodalom, lásd kisebbségi oktatás elsorvasztása!, nagyon hiányos. Csak a pedagógusaink műveltségén és felkészültségén múlik, hogy  milyen gyermekkönyvekkel, művekkel ismerkednek meg az, óvodások, tanulók. Esetleg a szülőkön. De, ha akad is szülő, aki képes erre áldozni, az is a tájékozottság hiányában, szép kivitelezésű olcsó giccset vásárol gyerekének.

Ilyen szempontból nagyon szomorú itt, Erdélyben a helyzet.  

Visszatérve könyvedre, annyira alapos, részletes, teljes! műnek tartom, hogy akkor is megvásároltam volna, még  a föld fenekéről is, ha nem kerülök veled ilyen meghitt baráti viszonyba. A téma nemcsak hogy érdekelt, de számos vonatkozását oktatom is a főiskolán, és amikor a tartalomjegyzéket elolvastam a neten, sőt mi több, már a címet elolvasva tudtam, hogy ezt a könyvet mindenáron meg kell szerezzem! "De hát  a ráadás!" - ahogy Arany írta Petőfinek, azt nem érdemeltem…

M. Kinga - főiskolai tanár

A tanárnő blogja: Útlevél Meseországba)


 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót