OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
MESEKÖNYVAJÁNLÓ 4-6 ÉVESEKNEK
MESEKÖNYVAJÁNLÓ 4-6 ÉVESEKNEK : Juhhé, szemüveges lettem!

Juhhé, szemüveges lettem!

  2019.02.08. 21:43

Írta: Hohol Ancsa
Illusztrálta: Kárpáti Tibor
Kiadó: Kolibri Gyerekkönyvkiadó, 2012
Oldalszám: 32

Szemüveget kap a gyerek - sok szülő szembesül ezzel az új helyzettel, és gyakran nem tudják, hogyan is kezeljék. Ugyanis nem feltétlenül repesnek a boldogságtól, hogy szemüvegesek lesznek. Ebben a könyvben igyekeztünk körüljárni a szemüveges-lét minden oldalát. A végén pedig még az is kiderül, hogy nem olyan rossz dolog...

Képtalálat a következőre: „Juhhé, szemüveges lettem!”Hohol Ancsa és Kárpáti Tibor könyve az, aminek látszik: egy darab fontos probléma (szemüveges lettem) folyamatának egyszerű, tömör, oldalanként egy-egy mondatos bemutatása.

"Kit érdekel? Ezt-én-is-meg-tudom-csinálni? Persze! Hát azt a sok szemüveges gyereket, aki eddig nem volt szemüveges, most meg puff, az lett, és ezt meg kell tanulnia. Nagyon nehéz ám ennyire egyszerű, ennyire lényegretörő mondatokat írni! Hohol Ancsának sikerült.

Kárpáti Tibor egyszerűségét nem kell bemutatni, azt tudjuk, hogy zseniális két vonalban is. A borító óriásszemüvegétől kezdve a szemészeti feladatokra hajazó tipón át a hosszú kezű nagypapáig kitart a humora." (pagony.hu)

"Egy új könyvtípus is van születőben idehaza: olyan képeskönyv ez, ahol egy ötlet, egy gondolatsor bomlik ki lépésről lépésre, humorosan, kreatív felfogásban, a gyerekek számára is érthetően, élvezhetően. A szemüveges létállapot ismerős helyzeteit tárja elénk a könyv, de több ennél: filozófia. Mert mit jelent látni? Nem is olyan magától értetődő.

A látás mibenlétén is elgondolkodunk pár percig, s mindezt azért tesszük, mert a könyv alkotói komolyan vesznek minket: a legjobbat nyújtják, s nem néznek le bennünket." (Sándor Csilla)

 

Vécsei Rita Andrea
 
Amikor hazahoztam Hohol Ancsa könyvét, azt súgta neki a bátyja, hogy biztos most már te is. És hogy anya tuti azért szerezte be, mert juhhé, szemüveges lettél! Lelkesen kérdezte szegény, hogy tényleg? - én meg nem bírtam ki, hogy ne hitegessem, igen, ha nem is most, de nemsoká, rögtön itt van, megyünk szeptemberben újra, és akkor az a kőszívű doktornő most már végképp fölírja. Várjuk hát a szeptembert, addig marad a könyv. A gyerekek szeretik, olvassák egymásnak, főleg a pilóta vs. vakondos részt, azt pedig, hogy miért van mindenkinek uborkaorra, úgy magyarázzák, az tartja meg csak igazán a szemüveget.
 

Fura, hogy sose nevezték pápaszemnek, a mi időnkben ment rendesen a pápaszemezés. Próbálom innen közelíteni a Juhhé-t, a nem szemüvegesek felől, abból az időpillanatból, amikor kiderül, a gyereknek használnia kell. Hogy akkor jelent-e, segít-e valamit, egyáltalán mire való ez az alig harminc oldalas kis könyv.

Az első kérdés, hány éveseknek való?

A szolid terjedelem és az oldalpáronkénti maximum két mondat inkább a kisebbeket célzó lapozgatósok sajátja. Ezzel szemben a nyitó- és zárószakasz megszövegezése idősebb célközönséget sejtet. A magam részéről ezt a dilemmát azzal oldom fel, hogy ebben a csapatban nem korcsoport szerint fociznak, itt csakis egyetlen szempont számít eldönteni, játszhatsz-e vagy sem: van-e szemüveged.
 

Ha pedig benne vagy a klubban, végigkövetheted, hogy mi történt veled ("időnként elvisznek a szemészetre"), és mi történik másokkal (nagymama "hunyorog, ha látni szeretné, hányas busz jön"). Lehetsz még színtévesztő, és olyan, akinek "lustább" az egyik szeme. Aztán itt lassan vége is van a könyvnek, de előtte ellát egy hasznos tanáccsal, "a szemüveged rendesen hordd, és ne felette kukucskálj ki".
 
Harry Potter az utolsó oldalon elég megindító, picit riadtan néz, a bagoly viszont magabiztos, mert ugye a konklúzió az, hogy a szemüvegesek "mindig okosabbnak tűnnek".

Ennél a pontnál persze kezdődik a vita, legkisebb fiam küzd erősen, szemben vele az összes többi, akik mind okosabbnak tűnnek, mint ő. A nála eggyel idősebb rájátszva a hányavetiségre, megjegyezte, nem csak tűnünk, hanem azok is vagyunk.

A gyerekek szívesen szedik elő a könyvet, aztán három perc alatt végiglapozzák. Igen, egy kicsit kevés a Juhhé!  Nem a szemüveg, mert az benne van, nem a szín, mert abból három is tud elég lenni, hanem a szív, valahogy az szűkszavú. Megszólal, persze, de éppen csak, olyan, mintha elkezdődne valami. Hol van az, amikor kicsúfolnak, amikor leverik foci közben, amikor nem látsz az usziban, amikor reggel a bátyádét veszed fel tévedésből. Hol az, hogy gyerek nem hordhat kontaktlencsét, hogy ne ess kétségbe, ha fél év után megint nem látod a táblát, hogy milyen mókás, amikor a kislány is szemüveges, akinek puszit adsz, és összekoccantok.

Kárpáti Tibor rajzai bájosak, nagyjából mindenki lüke, kivéve nagypapát, a doki pedig a főlüke, bár van egy kis varázslójellege. Az embereknek madárkezük van, a macskának nyúlfüle, és van a tengeriuborka-lény, aki zebrán készül átkelni. Legjobb a pilóta, igazuk van a srácoknak, azon elmolyolnak egy darabig, de mivel inkább pacák vannak, mint részletek, nincs okuk az elidőzésre.

A könyvet jó megfogni, kompakt, vihető darab, szép a kemény borító, kedvesen repül a végén a Kolibri. Ennek ellenére ha nincs érzelmi érintettség, nem veszem meg, de ennek pont ez a lényege: ha van apró szemüvegesed otthon, akkor nem hagyhatod ki. Ha pedig nem hagytad ki, akkor ott lesz az ebédlőasztalon, míg elkészül a vacsi, a kád mellett, míg a másik fürdik, becsúszik a táskába, amikor fodrászhoz mentek. Velünk pedig jön szeptemberben a szemészetre, és odadugjuk az orvos orra alá, hogy most már tényleg annak a legkisebbnek is tessék felírni végre azt a szemüveget.
 

A kötet bekerült a 2012-es év kiemelkedő nemzetközi gyerekkönyveit tartalmazó kiadványba, a White Ravens-be, melyet gyerekkönyvtárakban dolgozó szakemberek állítanak össze minden évben.

Forrás: prae.hu

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót