OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
MESEKÖNYVAJÁNLÓ 4-6 ÉVESEKNEK
MESEKÖNYVAJÁNLÓ 4-6 ÉVESEKNEK : Képtelen könyv

Képtelen könyv

  2015.04.19. 14:04

B. J. Novak - Képtelen könyvÍrta: B. J. Novak
Fordította: Elekes Dóra
Kiadó: Európa, 2015
Oldalszám: 52

Figyelmeztetés!

Habár a kezében tartott könyvtárgy látszatra épp olyan, mint egy rendes, komoly könyv, valójában TELJES MÉRTÉKBEN RÖHEJES!

Éppen ezért, ha egy gyerek megpróbálná Önt rávenni, hogy olvassa fel, minden bizonnyal a célból teszi, hogy behúzza Önt a csőbe.

Amennyiben Ön eleget tesz a kérésnek, az lesz a vége, hogy ÖN HÜLYESÉGEKET FOG BESZÉLNI, és mindenki nagyon-nagyon KI FOGJA ÖNT NEVETNI!

Én szóltam…

 

B. J. Novak színész, stand-up komikus, forgatókönyvíró és rendező, akit a magyar közönség mindeddig leginkább a televízióból (A hivatal, Híradósok) ismerhetett, most új oldaláról mutatkozik be: gyerekkönyvet írt.

A könyv alapötlete zseniálisan egyszerű: cseréljünk szerepet a felnőttekkel, és egy pillanatra diktáljunk nekik mi, gyerekek. Nyomjuk ezt a könyvet a kezükbe, és aztán nézzük, hogyan dől romokba a méltóságuk, ha csak erre a tíz percre is. Amerikában óriási siker, osztatlan rajongást vált ki szülőkből és gyerekekből egyaránt.

„A gyerekünk garantáltan még egyszer hallani akarja majd. Harmadszorra pedig talán már ő akar nekünk olvasni. Mert egy könyv éppúgy tud szórakoztatni kép nélkül, mint képpel, és ezt jó, ha a gyerekek egész korán megtapasztalják.” - Szél Dávid, Apapara blog

„Egy kedves hülyeségben a gyerekek mindig benne vannak – ahogy én is! Szeretek Robotmajomkodni!” - Kardos-Horváth János, Kaukázus zenekar

„Jólesik néha együtt marháskodni, élvezni, hogy anya vagy apa is ovissá válva hülye szavakat ismételgetve bohóckodik.” -
Hadas Kriszta, televíziós szerkesztő-riporter

Forrás: europakiado.hu

 

Wittmann Ildkó

Képtelenség

"Képtelenség ezt a könyvet az emberi méltóságunkat megőrizve felolvasni, és ez is lehet a nem titkolt célja B. J. Novak: Képtelen könyv című „képtelenkönyvének”.

Két ötlet mentén jön létre az olvasmányélmény: az egyik, hogy lehet-e vicces, szórakoztató egy olyan gyerekkönyv, amiben nincsenek illusztrációk, csak a szöveg, a másik pedig, hogyha igen, akkor nagyjából milyen is legyen: mindenképpen olyan, ami az olvasás komfortzónáiról kevéssé vesz tudomást.

Bár  egyszerűnek, egylövetűnek (one trick pony) tűnik ez a könyv, valójában precíz tervezést mutat: a (jelen esetben kimagaslóan fontos szerepet játszó) tipográfiai megoldások szellemesek és letisztultak (kicsit talán túlságosan is), a feszültség, a kíváncsiság lapozásról lapozásra (ez az aktus is bele van kalkulálva ugyanis) fokozódik a hallgatóságban, hogy aztán valami váratlan megoldással jöjjünk szembe.

Ez a könyv úgy van kitalálva (megírva, promotálva stb.) , hogy feltételez egy felnőtt felolvasót, aki felolvas a gyerekeknek, lehetőleg olyan korúaknak, akiket már érdekelnek a betűk, de még nem ismerik fel őket. Ezzel a könyvtitok-érzéssel játszik tehát e mű, és nem csak a gyerekek komfortzónáin lép túl, hanem a felolvasó felnőttet is komoly próbatétel elé állítja.

Az erősen önreflexív szöveg a spontaneitás érzetét akarja felkelteni, és tartalma is a felolvasó én fokozódó zavara a felolvasandó zagyvaságok kapcsán. Ez persze kíván egy olyan helyzetet, amelyben ezek a túlzások működnek, és mind a gyerekek, mind a felnőttek készen állnak erre az őrületre.

Addig, amíg B. J. Novak ezt nagy profizmussal oldja meg, addig a bravúrral magyarra fordított szöveg kevésbé él, vannak benne erősen kimódolt fordulatok (bár a fordítás erényeit, gondoljunk csak a ismerős, de mégis új dalrészre, tényleg kár lenne elhallgatnunk).

Igaznak tűnik a könyvben szereplő felvetés: rákényszeríti a felnőtteket arra, hogy vicceseket mondjanak; épp ezért ez a legkomolyabb felnőttek szájából lesz a legviccesebb.

Forrás: gyermekirodalom.hu

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót