OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
MESEKÖNYVAJÁNLÓ 4-6 ÉVESEKNEK
MESEKÖNYVAJÁNLÓ 4-6 ÉVESEKNEK : Aranyhaj

Aranyhaj

  2019.02.11. 11:46

Sarah Gibb: Aranyhaj
Aranyhaj a Grimm testvérek Rapunzel c. meséjének feldolgozása Alison Sage tolmácsolásában
 
Illusztrálta: Sarah Gibb
Fordította: Totth Benedek
Kiadó: Manó Könyvek, 2011
Oldalszám: 32

A csodaszép Aranyhaj magas toronyba zárva, a világtól elszigetelve él, ahol csak az őt nevelő boszorkány látogatja rendszeresen. Egy nap azonban királyfi lovagol el a torony mellett, aki rájön, hogyan juthat fel a kapujanincs toronyba a gyönyörű hang tulajdonosához: a lány hosszú, erős copfján felmászva!

Ám a banya egyszer ott találja Aranyhajnál a királyfit, és bosszúja nem késik.

A végén persze minden jóra fordul, és hogy minden a helyére kerüljön, a királyfi vakságát a lány ráhulló könnyei gyógyítják meg, amikor hosszú és keserves bolyongás után végre egymásra találnak.

 

Galgóczi Móni
 
A magas toronyba zárva raboskodó szépséges lány, Rapunzel (magyarul: Galambbegy, Ligetszépe, Aranyhaj) meséje hosszú ideje szerez kellemes perceket gyermekeknek és felnőtteknek egyaránt.
Számos feldolgozása látott már napvilágot az eltelt évtizedekben, legutóbb például 2010 decemberében került a hazai mozikba a Walt Disney Pictures 50. egész estés animációs filmjeként, Aranyhaj és a nagy gubanc címmel, ami az eredeti történet egészen új köntösbe öltöztetett verziója.
 
A jelen ajánló tárgyát képező, Sarah Gibb finoman kidolgozott illusztrációival megjelent kötet viszont, melynek szövegét a Grimm testvérek több bibliai utalást is tartalmazó, nem titkoltan moralizáló meséje alapján Alison Sage írta, gyorsan a kedvenceim közé került. Az illusztrátort úgy gondolom, senkinek nem kell bemutatni, hiszen törékeny vonalú, aprólékosan kidolgozott részleteket rejtő, visszafogott, a színek és árnyékképek váltakozásának köszönhetően rendkívüli kifejező erővel bíró képeivel már találkozhattunk, gondoljunk csak a birodalom nélküli királykisasszony történetére.

 
Az Aranyhaj című kötet minden tekintetben lenyűgöző, éppen ezért csak szuperlatívuszokban tudok beszélni róla. A célközönséget tökéletesen magával ragadó színű és kivitelezésű matt fóliás, bizonyos részleteiben formalakkozott, itt-ott finoman megcsillanó borító fogsága ejt és nem ereszt, még akkor sem, ha történetesen felnőttek vagyunk, és nem igazán rajongunk a rózsaszínért. Olyan ez, mintha meglátnánk a csodák birodalmába vezető ajtót, melyről tudjuk, hogy ha belépünk rajta, örökre elveszhetünk, mégis alig várjuk, hogy mindez megtörténjen.
 

 

Maga a történet, illetve mindaz, ami mögötte van, közel sem ennyire szépséges, hiszen a meggondolatlanságból néhány fej salátáért elcserélt és később egy magas toronyba elzárt kislány története nem éppen kellemes, még akkor sem, ha tudjuk, hiszen a mesékre általában az jellemző, hogy végül mindenki elnyeri méltó jutalmát vagy éppen büntetését, bár ezzel az erkölcsi rend nem minden esetben áll helyre. Engem mindenesetre elszomorít, hogy a szülők helytelen magatartása miatt milyen szenvedéseknek van kitéve egy gyermek, illetve, hogy szinte emberfeletti szenvedések árán érhető csak el a megérdemelt boldogság.
 
És akkor még nem is beszéltünk a teljesen nyilvánvaló mögöttes tartalomról, a történet metaforikus és szimbolikus értelmezési lehetőségeiről. Nem véletlen, és a kötetet illusztráló képek színei és formái is egyértelműen jelzik, hogy kifejezetten lányos könyvről van szó, vagyis nem csoda, ha úgy érezheti bárki, hogy az egész mese középpontjában a nőiség, illetve az ebből eredeztethető erő áll, és mint ilyen, tökéletesen alkalmas egy anya-lánya beszélgetés kezdeményezésére. Utoljára talán Boldizsár Ildikó és Szegedi Katalin közös alkotása, a 
Királylány születik esetében éreztem hasonlót.


Forrás: ekultura.hu
 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót