OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KLASSZIKUS ÉS KORTÁRS IRODALOM 6-9 ÉVESEKNEK
KLASSZIKUS ÉS KORTÁRS IRODALOM 6-9 ÉVESEKNEK : Halló, Mama!

Halló, Mama!

pagony.hu  2018.12.11. 09:36

5-8 éveseknek
 
https://www.lira.hu/upload/M_28/rek1/480/1571480_2.jpg
Írta és illusztrálta:
Oldalszám: 40
Kiadó: Pozsonyi Pagony
Megjelenés: 2018. november 21.
 
Teó külföldön él. Amikor náluk este van, a nagymamájánál és nagypapájánál Magyarországon nappal.
 
Olyankor Teó bebújik a paplan alá a tablettel, és felhívja a mamát, hogy meséljen neki esti mesét. Máskor megmutatja, milyen szép iskolatáskát kapott, a nagypapája pedig azt, hogy milyen nagyra nőttek a rózsái.
Igaz, hogy nagyon ritkán találkoznak, de mindennap beszélnek, és Teó fényképei ott sorakoznak a mama polcán az unokatestvérek fotói mellett.

"A Halló, Mama! című kontinenseken átívelő nagyszülő-unoka kapcsolatról szól. Egyre több család él úgy, hogy a tagjai személyesen talán csak évente egyszer látják egymást, mégis napi kapcsolatban vannak.

Erről a különleges összetartozásról szól ez a történet, és közben megtudhatjuk azt is, hogy miért van a világ egyik felén éjjel, amikor a másikon nappal van, vagy hogy át tudunk-e fúrni a földön egy alagutat, hogy azon átcsúszdázva megkóstoljuk a nagypapa szülinapi tortáját." (Pásztohy Panka)

 

Nem érhető el leírás a fényképhez.
 
 

 
Távolsági nagyszülők
 Amikor csak Skype-on látod a családod
 
https://www.pagony.hu/resources/images/69/c8/l1/cover_image/0nyito.jpg
 
Ahogy nőnek, a külföldön élő gyerekek életében is egyre fontosabbá válik a kortárscsoport, ezért nincs könnyű dolguk a szülőknek – gyerekeiknek, akik általában kétnyelvűként nevelkednek, legfontosabb kapcsolódásuk Magyarországhoz a nagyszülők, unokatestvérek, vagyis a tágabb család, no és a mesék, a mesekönyvek.

Pásztohy Panka történetei mindig valamilyen a gyerekek szívéhez közel álló, de társadalmilag is fontos témáról mesélnek. Már egészen kicsi korban érdemes felhívni a figyelmüket a környezetvédelem fontosságára, a helyes állattartásra és az ezzel járó felelősségre, arra, hogy kiálljanak a számukra fontos dolgok mellett, és hogy odafigyeljenek egymás igényeire.

A tavaly megjelent Pesti meséből pedig egy fővárosi nagymamát és vidéken élő unokáját ismerhetjük meg. Bejárhatjuk velük a jellegzetes budapesti helyszíneket, megismerhetjük a tömegközlekedés tipikus járműveit, és mindeközben szinte személyes, bensőséges kapcsolatunk alakul ki a szereplőkkel, és a kislány élményei bennünk is emlékképszerű, nosztalgikus érzéseket keltenek. Ez a meghittség nem véletlen, a szerző személyes érintettsége, a nagymamájához fűződő szoros kapcsolata az, amit mi is érezhetünk olvasás közben. A mese felhívja a figyelmet arra, hogy bár a kisgyerekek sokszor távol élnek a nagyszüleiktől, mégis kialakulhat közöttük tartalmas, egész életre kiható kapcsolat.

A Pesti meséhez hasonlóan a Halló, mama! is egy napjainkra jellemző helyzetet dolgoz fel: rengeteg család él külföldön, távol a rokonoktól, így nincsenek könnyű helyzetben a külföldön élő gyerekek nagyszülei: új módokat kell kitalálniuk arra, hogy hogyan tudják tartani a kapcsolatot az unokáikkal. Ahhoz, hogy személyes találkozás, ölelés, puszi nélkül igazán mély viszony alakuljon ki köztük, ne pedig csak semmitmondó és ezért egyre ritkuló telefonbeszélgetésekben merüljön ki a kapcsolatuk, szükség van egy kis kreativitásra.

02.jpgKönyvünk főszereplője, Teó is nagyon messze él a nagyszüleitől. Olyan messze, hogy a család nem ugorhat fel minden szünetben a fapados gépre, hogy találkozhassanak a nagyiékkal. Ezért a nagymama és a nagypapa mindennap felhívja Teót, és a tablet képernyőjén keresztül beavatják egymást az életük részleteibe. Teó az ajándékait, a rajzait mutogatja nekik, a nagypapa a rózsákat, a kertjét. De a nagymama minden este mesél is Teónak a tableten keresztül, amitől különösen bensőségessé válik kettejük kapcsolata.

Teó történetében magára ismerhet sok-sok külföldön élő magyar gyerek, ahogy sok-sok itthon maradt nagymama és nagypapa is. Persze néha nagyon jó találkozni, de ez a mese mindenkit meg fog győzni arról, hogy ez a fajta távkapcsolat nagyon is tartalmas, értékes és szeretetteli lehet.

https://www.pagony.hu/resources/images/80/5k/y6/post_full/vege.jpg

 

 
 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót