OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KLASSZIKUS ÉS KORTÁRS IRODALOM 6-9 ÉVESEKNEK
KLASSZIKUS ÉS KORTÁRS IRODALOM 6-9 ÉVESEKNEK : A nap, amikor a nagymama tönkretette az internetet

A nap, amikor a nagymama tönkretette az internetet

  2019.09.10. 21:57

7-9 éveseknek
Marc-Uwe Kling - A nap, amikor a nagymama tönkretette az internetetÍrta: Marc-Uwe Kling
Illusztrálta: Astrid Henn
Kiadó: Scolar, 2019
Oldalszám: 72
Megjelenés:
2019. szeptember 09.

Ez képtelenség, ugye?

A nagymama tönkretette az internetet. Méghozzá totálisan. Az egész világon.

"Csak EGYETLEN EGYSZER kellett Tiffaninak a nagymamára vigyáznia. És pont MA kellett a nagymamának az internetet TÖNKRETENNI. A teljes internetet. Az egész világon.
Pompás!"

 

der_tag_an_dem_die_Oma_das_internet_kaputt_gemacht_hat

Internet nélkül semmi nem olyan, mint korábban: Max nem tud a mobilján pötyögni, Lujza nem tud zenét hallgatni és a Nagypapa nem tud többé tévét nézni. Sőt Anya és Apa is nagyon korán hazajönnek, mert nem tudnak dolgozni. Senki nem tudja mihez kéne kezdjen így, internet nélkül.

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=1920x400:format=gif/path/s9f8ca052f50941be/image/i997ec782b2ee29f6/version/1526122859/image.gif

De aztán mégiscsak egy nagyszerű nap lesz belőle. Annak ellenére, hogy az internet tönkrement! Vagy talán pont azért?

Nevetőizom torna az egész családnak!

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=1920x400:format=gif/path/s9f8ca052f50941be/image/idce238449e86952e/version/1526122859/image.gif

Kétszer választotta a Spiegel című német újság a hónap Bestsellerének 2018 szeptemberében és 2018 októberében. Az Amazon gyerekirodalmi toplistáját hónapokon át vezette. Megnyerte a német könyvkereskedők díját 2018-ban.
Minden idők legsikeresebb Első Olvasókönyve!
 

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=1920x400:format=gif/path/s9f8ca052f50941be/image/i7f0f06e3d5b10bc6/version/1526122859/image.gif

 
Myreille
 
Igatottan vettem kezembe Marc-Uwe Kling „A nap, amikor a nagymama tönkretette az internetet” című könyvét. Csupa jót olvastam róla: 2018-ban kétszer választotta a Der Spiegel című német hetilap a hónap bestsellerének, hónapokon át vezette az Amazon gyerekirodalmi toplistáját és megnyerte a német könyvkereskedők díját is.

Humoros és okos

„A nap, amikor a nagymama tönkretette az internetet” című könyv kapcsán két jelző, a vicces és az okos, szinte mindig és mindenhol elhangzik. A humorossal teljesen egyetértek, többször hangosan felnevettem olvasás közben, azonban ez nem menti meg az erős kritikától és az okossal erősen vitatkozok.

Az alapsztori szerint a nagymama és a nagypapa vigyáz a szünidőt töltő három gyerekre, Tiffanyra, Maxre és Luisa-ra. A nagyok, Max és Luisa a telefonjukat nyomkodják, nagyapa tévét néz, a nagymama pedig tönkreteszi az internetet. Ő maga se tudja, hogy hogyan, de pár klikk és egyszer csak kaputt. Max nem tud chatelni az osztálytársaival, Luisa pedig nem tud zenét hallgatni. És a baj ezeknél is nagyobb: nemcsak a házban ment tönkre az internet, hanem az egész világon. Anya és apa nem tud dolgozni – ezért hazajönnek -, de internet nélkül még a pizzafutár is eltéved (és éppen Tiffanyéknál köt ki).

Tehát megvalósul sokak vágyálma és megszűnik a „minden baj okozója”, az internet. Marc-Uwe Kling pedig egy remek és vicces bevezetés után valóban okos gondolatok helyett közhelyekkel dobálózik: mivel nincs net, elindul a móka és a kacagás. A hálószoba ágya tengerré válik, majd az egész család táncol, rádió szól, együtt zenélnek, örömben és boldogságban úszik az egész család. Végül, amikor az IT szakember megjavítja az internetet, Tiffany azt szeretné, ha a nagymama újra tönkretenné az internetet.

Internet nélkül tényleg minden jobb volt?

Marc-Uwe Kling mintha nem is gyerekeknek írta volna a „A nap, amikor a nagymama tönkretette az internetet”, hanem az idősebb generációknak mintegy megerősítendő a túlidealizál emlékeket és elméleteket. Mintha az internet előtt nem lettek volna agyonhajszolt szülők, minden hétköznap felért egy gondtalan ünneppel és mindenki talpraesett volt, nem úgy, mint mostanság, amikor GPS nélkül apa a hazavezető utat se tudja.

Bevallom, bosszantott az a sugalmazás, hogy hétköznapok szürkesége és feszítettsége az internet miatt lenne. Mintha az élet internettel nyomorúságos lenne, és rosszul kellene éreznem magam azért, mert online vásárolok, olvasok híreket és figyelem az időjárást, vagy éppen nagyanyáimmal ellentétben használok mosogatógépet.

Marc-Uwe Kling nem arra törekedett, hogy hidakat építsen, megmutassa, hogyan tehetjük (együtt) élhetőbbé a 21. századot, hogyan találhatunk egyensúlyt az online és az offline világ között, hanem bebetonozta a szakadékot. Ettől a történettől a gyerekek nem fogják jobban érteni az idősebb generációkat, sőt talán kicsit nő a szégyenérzetük is, mert egy „rossz” dolgot szeretnek, de az idősebb generációk sem közelednek a fiatalabbak felé, egyszerűen elkönyvelik, hogyha könyvet írnak arról, hogy internet nélkül jobb lenne a világ, akkor ez így is van.

Gyerekszemmel semmi különös

Miután én magamban „tomboltam” a könyv miatt, a konyhaasztalon hagytam és 11 éves fiam az „internet” szó kapcsán azonnal (és gyanútlanul) csapott le rá. Rövid idő alatt elolvasta, én pedig a vacsoránál – egy rafinált ügynök pókerarcával – kérdezgettem, hiszen ő abszolút a könyv célcsoportjába tartozik. Nem volt beszédes. Mást várt a könyvtől. „Tudod, anya, a szokásos. Nincs net és akkor mindenféle jót csinálnak. Mintha ezeket csak úgy lehetne, ha nincs net.”

A lényeg, azt hiszem, éppen ennyi. Ahelyett, hogy a gyerekekre megpróbálnánk rátukmálni egy olyan világot, amely soha nem létezett és csak az illúziók szüleménye, és erről írt könyveket adnánk a kezükbe, inkább azon kellene gondolkodnunk, hogyan tehetjük jobbá azt a világot, amit élünk.

Forrás: digitaliscsalad.hu

 
 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót