OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
MESEREGÉNY - KALANDMESÉK
MESEREGÉNY - KALANDMESÉK : Kockacukor lovassuli sorozat

Kockacukor lovassuli sorozat

  2019.11.06. 10:41

Vadadi Adrienn: Kockacukor lovassuliVadadi Adrienn: Mókás, a szeleburdi csikóÍrta: Vadadi Adrienn
Illusztrálta: Kőszeghy Csilla
Kiadó: Pozsonyi Pagony
 
1. Kockacukor lovassuli
2. Mókás, a szeleburdi csikó

A lovas kalandokat egy-egy fejezeten belül a két főszereplő: egyrészt a cserfes és vidám Csenge – vagy ahogy szólítani szokták, Csuti, másrészt Ráró, Csuti által Lópacinak becézett, eleinte kicsit zsémbes, morgolódó ló szemszögéből ismerhetjük meg.
 
Kockacukor lovassuli
Kiadás éve: 2017
Oldalszám: 120
 
Csuti a lovassuliba érve rögtön tudja, hogy az ő lova Ráró lesz, nem más! El is nevezi Lópacinak, és attól kezdve minden titkát elmeséli neki, ajándékokkal lepi meg, lelkesen ismerkedik a lovaglással. Lópaci ettől eleinte nem túl boldog…
Ám szép lassan megbarátkozik Csutival, és végül elválaszthatatlan párost alkotnak.

A lelkes kislány Pali bácsi, az istállómester és a lovardában megismert újdonsült barátnôje, Kori segítségével szép lassan megtanul lovagolni.

Vadadi Adrienn lovas meséit tartalmazó legújabb kötete – leginkább kisiskolás lányoknak!


 

6-9 éveseknek
   Mókás, a szeleburdi csikó
 
Kiadás éve: 2018
Oldalszám: 120
 
Itt a nyári szünet! Csuti természetesen megint a Kockacukor lovassuliban nyaral, hiszen várja ôt Lópaci és a lovaglás.
Csakhogy Lópacinak más gazdája lett...

Szerencsére van elég feladat így is, amivel a kislány elfoglalja magát: nemcsak különleges lovastorna gyakorlatokat tanul, és meglesheti, ahogy Pali bácsi a díjugratást gyakorolja, hanem még gondoskodhat egy új csikóról is!

Mókás, a fiatal és hebrencs lovacska alaposan felbolygatja a lovarda életét! A csikót ugyanis még meg kell szelídíteni. Csuti türelmesen, kedvesen tanítgatja ôt elindulni, megállni, zablát szájba venni, a többi lóval együtt sétálni – hogy egyszer majd belôle is ügyes iskolaló lehessen!

 
kockacukor01.jpgA lovas kalandokat egy-egy fejezeten belül a két főszereplő: egyrészt a cserfes és vidám Csenge – vagy ahogy szólítani szokták, Csuti, másrészt Ráró, Csuti által Lópacinak becézett, eleinte kicsit zsémbes, morgolódó ló szemszögéből ismerhetjük meg.

A könyv bőven tartalmaz ismeretterjesztő elemeket, tudnivalókat, melyeket nem árt mindazoknak tudni, akik lovagolni kezdenek, Kőszeghy Csilla, az illusztrátor szintén nagyon ért a lovakhoz! lovas

De ami ennél sokkal lényegesebb: nyomon követhetjük a kislány és kedvenc lova megismerkedésének, kalandjainak, barátságának történetét. Ahova, ahogy ez gyakran lenni szokott, nem vezet sima út, mindkettőjüknek tenni kell azért, hogy végül teljes bizalommal megszeressék egymást.

Csuti, aki a nagymamájánál nyaral egész nyáron, hétközben egy lovardában segít és tanul lovagolni. Pali bácsi, a lovarda tulajdonosa megmutat és megtanít mindent azzal kapcsolatban, hogyan kell ellátni és gondozni egy lovat. Közben bevezeti annak is a rejtelmeibe, hogyan kell közel kerülni, bizalmat kiépíteni egy ilyen gyönyörű állattal. Először Csutinak csak mesélnie kell magáról, hogy a ló megismerje a hangját. A kislánynak elég volt egy pillanat, hogy beleszeressen Lópaciba, és eldöntse: ő bizony rajta szeretne majd lovagolni, ha eljön az ideje! Nem is tudja, hogy bizony az általa választott ló eleinte korántsem volt olyan lelkes, mint ő…

lovas„Amikor Pali bá behozta az istállóba az új gyereket, próbáltam jó randa képet vágni, hátha nem én tetszem meg neki. De minden hiába, mégis engem választott. Miért mindig engem választanak? Hát nincs ezen a földön rajtam kívül másik négylábú? Ráadásul be sem áll a szája! És ami mindennek a teteje, elnevezett Lópacinak. Most ló vagy paci? Milyen név már ez!”

Valahogy így. Így kezdődik ez az ismeretség, ahol Lópaci kifejezetten nem örül a választásnak, sőt. De persze, lesz ez még másképp. Miután Csuti le tudja csutakolni a lovat – igaz, egyszer sikerült a kaparóval megkefélni szegényt, aki abban a pillanatban szeretett volna világgá szaladni – és segítséggel fel is tudja szerszámozni, megkezdődnek a lovaglóórák. Viccesen mutatja be a szerző mindeközben, hogy míg Csuti a világ legboldogabb emberének hiszi magát, mert kapott egy lópuszit, megtudjuk, hogy a ló mindezt bökdösésnek szánta, hogy menjen már arrébb a kislány, és főleg, ne énekelje már azt az idegesítő kis dalocskát. Időbe telik, míg egymásra hangolódnak.

„Na, erről beszéltem. Ekkora pechem van. A többiek vígan legelésznek a karámban vagy nyargalásznak a mezőn, én meg orrvérzésig rovom a köröket a gyerek alatt. Fel a szerszám, ki az istállóból, be a lovaglópályára, fel a gyerek, elindul a ló, aztán megáll, megint elindul, megint megáll, „Jaj, de magas!” „Jaj, le ne essek!”, aztán meg a torna, malomkörzés előre, malomkörzés hátra... Még egy icipicit vágtázni, ágaskodni, de még megugrani sem lehet, mert ott van Pali bá, és figyel. És mindez miért? Azért az egy szem répakarikáért, amivel kiszúrja a szememet?”
 

Aztán a hétvégén nem jön Csuti. Lópacinak pedig borzasztóan hiányzik. Hiányzik az a kis répakarika persze, meg az állandó csipogás, sőt a dalocska is, meg a gondoskodás… Csak lenne már itt ez a cserfes kislány. Innentől kezdve a ló megváltozik, hajlandó „bohóckodni” is, csak Csutinak eszébe ne jusson többet ilyen sokáig távol maradni.

Aztán érkezik egy új gyerek, Kori a lovasiskolába, aki jó barátja lesz Csutinak, de a lovakkal az új helyzet bizony további kalamajkákat szül. Közben minden nap lovastorna, osztálylovaglás, majd ijedelem, aminek következtében Csuti nem akar többet Ráró(!) hátára ülni, mert megugrott alatta, lópatkolás, természetesen Korinak is meg kell szelídítenie Csillagot, és a legszebb a végén, hogy egy kiscsikó születik. Épp mikor Csuti egy szalmakupac tetején duzzog. Így ő veszi észre először, ő látja a kiscsikót kibújni, hát ő lesz a keresztmamája, és ő adhat nevet neki.

Végül pedig annyira megtalálja az összhangot Csuti Lópacival, hogy egyedül fel tudja szerszámozni, mert a ló figyel rá, és készségesen engedelmeskedik neki. Meg is állapítja, hogy neki van a legokosabb lova, és a legvégén ügetni is megtanul, persze.

Vicces, érdekes és egyéni az a megoldás, ahogy a szerző a nézőpontok távolságától eljut azok közeledéséig, majd egybeeséséig, s ezalatt végigkövethetjük egy barátság megszületését.

„... örömömben, hogy milyen, de milyen csodás ez a nap, ez a nyári szünet, ez az élet, dalra fakadtam.”

Huszárszky Zsuzsi

 

lopaci5.jpgEzúttal egy zabolátlan csikó, Mókás érkezik pali bácsi lovardájába, és Csutira hárul a feladat, hogy iskolalóhoz méltó viselkedésre bírja a lovacskát.

A gyerekeknek nem könnyű a szabályok elfogadása és integrálása. Az óvodától az iskoláig egyetlen dologra van szükségük a gyerekeknek, arra, hogy az őket körülvevő szabályrendszert megértsék és megtapasztalják, hogy mindez a saját érdekük, a közösségük érdeke. Csuti már tudja, hogyan működik egy lovarda, de nemcsak érti, hanem azonosul is vele, és képes a szemléletet a többi kisgyereknek átadni, vagy Mókást olyan viselkedésre bírni, ami a csikónak is javára válik.

Ebben a részben is egyszerre van jelen a kiscsikó és a kislány nézőpontja, és itt is remek poénok születnek a kettő ütköztetéséből. Ráadásul Vadadi Adrienn tökéletesen tükrözi azt, amit Anna Sewell hagyományozott az gyerekirodalomra: ez egy olyan 21. századi jellemfejlődés mutat egy kiscsikóról, amiben megint teret kap a szabadság, az igazság és a helyes viselkedés kérdésköre.

A színes-kedves rajzok, a felejthetetlen karakterek és az izgalmas történet egész biztosan rabul ejti a nagyobb óvodás és a kisiskolás korosztályt.

A könyveket felolvasásra, közös (felváltva) olvasásra és önálló olvasásra is ajánljuk.

 

Forrás: pagony.hu

VISSZA A KISISKOLÁS OLDALRA>>

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót