OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
MESEREGÉNY - KALANDMESÉK
MESEREGÉNY - KALANDMESÉK : Ludmilla sorozat

Ludmilla sorozat

  2020.07.08. 14:07

6-10 éveseknek
Ludmilla megoldjaLudmilla újabb esetei
 
Illusztrálta: Orbán Orsolya
Kiadó: Pozsonyi Pagony. 2020
 
Ludmillának nemcsak a neve, de „hivatása” is nagyon különös: ő ugyanis problémamegoldó, más néven gondűző.

Irodája a diófa tetején található egy lila házikóban, drótból hajtogatott szemüvegében itt várja az ügyfeleit. Módszerei egészen sajátosak. Nincs – nem is lesz! – olyan eset, amit ne oldana meg sikeresen!

A Ludmilla-mesék legfőbb üzenete talán az, hogy a problémákra nem csak teherként lehet tekinteni, hanem kihívásként is. És ebben a gyerekek gyakran sokkal jobbak mint mi, felnőttek.

 

1. Ludmilla megoldja

Ludmilla megoldjaOldalszám: 72

Eltűnt a madara? Unatkozik a gyermeke? Szerelmes lett? Ludmilla, ez a vagány, cserfes és tettre kész kislány – no meg a barátja (akarom mondani: titkára), Döme – egész biztosan megoldja!

Ludmillának nemcsak a neve, de „hivatása” is nagyon ­külö­nös: ő ugyanis problémamegoldó, más néven gondűző. Irodája a diófa tetején található egy lila házikóban, drótból hajtogatott szemüvegében itt várja az ügyfeleit.

Módszerei egészen sajátosak. Nincs – nem is lesz! – olyan eset, amit ne oldana meg sikeresen! Nem hiszitek?

Kertész Erzsi sziporkázó humorú meséit ezúttal Orbán ­Orsolya rajzaival kínáljuk a kisiskolásoknak – akár egyedüli olvasásra is.

pagony.hu

Kertész Erzsi hőse Ludmilla, aki őszinte jóérzéssel és humorral reflektál az őt körülvevő világra. Éles meglátásai arra késztetik, hogy elhatározza magát, se űrhajós, se csokigyáros nem lesz, mert a világnak most sokkal inkább hivatásos gondűzőre van szüksége. Egy kis furfanggal gyorsan meg is nyitja irodáját az öreg diófa tetején, és ettől a pillanattól hiába tűnik el egy különleges madár, hiába unatkoznak a gyerekek, vagy lesznek reménytelenül szerelmesek a felnőttek a kisvárosban, mert Ludmilla mindent megold! Ilyen vagány, cserfes és tettre kész hős Harisnyás Pippi óta nem volt a gyerekirodalomban!

Ludmilla karaktere nem a “hagyományos” kislány-sémákra épül: cserfes, magabiztos és tettrekész, nem várakozik türelmesen a sült galambra, hanem bátran elébe megy az összes nehézségnek. A problémamegoldó iroda vezetője ő maga, és nem állíthatjuk, hogy különösebben megfontolt és higgadt teremtés lenne. Leginkább a forgószél-kategóriába esik, hiszen ahol megjelenik, biztosan vége a békés problémázásnak.

De nem csak Ludmilla különleges szerzet, a mesében szinte mindenki kilóg egy kicsit a sorból, a gondjaikkal mégis könnyen tudnak azonosulni a gyerekek: akad unatkozó, szerelmes és igaz barátra vágyó kuncsaft is.

Részletek a meseregényből

Hogyan lett Ludmilla gondűző?

"Hát úgy, hogy a szüleim, meg a felnőttek folyton valamilyen problémával foglalkoznak, ahelyett, hogy a hullócsillagokat néznék. Most komolyan, még akkor is csak a gondjaikkal foglalkoznak, ha pont hullócsillagot néznek, és észre sem veszik, ha lehullik egy. El tudod te ezt képzelni?

Nekem személy szerint elegem lett, és úgy döntöttem, mégsem csokigyáros, – mert egészen az iroda megnyitásáig csokigyáros akartam lenni – hanem hivatásos gondűző leszek. Meg is van hozzá a megfelelő érzékem, ami azt illeti, mert a problémákat messziről megérzem ám! De ami igazán fontos, mert most itt nehéz ám precízen megnyilatkozni, hogy szerintem mindenki, főleg a felnőttek tele vannak problémákkal, megoldásokkal viszont alig. És én ezt a piaci rést egyből megláttam."

Prblémás ügyek

Döme ügye

"Na, a Döme ügye egyáltalán nem volt egyszerű, tök sokáig azt hittem, hogy ez a fiú soha nem talál magának barátot, olyan undok. Még az aktáját is felraktam a “Megoldhatatlan problémák” polcára, pedig arra aztán rá sem tudok nézni. Már egy szép terítőt is kértem rá a mamámtól, mert folyton lekonyult a copfom, meg ilyesmi, ahányszor ránéztem.

Szóval egyedül Döme papírja került ide, de nem véglegesen. Ma már a "Megoldott problémák" polcán van az ügy, bár ez egy hosszú és sok kitartást igénylő eset volt."

Madaras Anna

"Amikor Madaras Annával találkoztam, azt hittem felrobbanok. Pont akkor pimaszkodott oda az a kiállhatatlan Döme. Legalábbis akkor még azt gondoltam, hogy mindig olyan kiállhatatlan marad.

Szóval jött egy asszony, aki olyan borzalmas kondiban volt, hogy már az irodámba is alig tudott felmászni. Folyton levegő után kapkodott. De nem ez volt a legnagyobb gondja, hanem az, hogy eltűnt a Beó. Persze azt sem tudtam, ki vagy mi az a beó, de ezt nem kötöttem ám az orrára. Nem keltett volna kellőképpen hivatalos benyomást.

De ez most nem is fontos, mert az ügyet egy nap alatt lezártuk. Mondjuk ebben pont szerencsénk is volt. Máskülönben nagyon problémaérzékeny vagyok, és a legkínosabb gondokat is gyorsan és hatékonyan kezelem, mint a Pali bácsiét, vagy a Gézáét.  

Döme amúgy pont azon a napon lett a segédem, amikor a Madaras Anna felkeresett, szóval a Döme meg elég mufurc, de ez sokszor jól jött."

 

2. Ludmilla újabb esetei

Ludmilla újabb eseteiOldalszám: 88

Problémák mindig vannak, nincs megállás: itt van például egy apuka, Timót, aki álló nap csak telefonozik meg számítógépezik. Vagy Szépreményű Alexandra, a mindig lámpa­lázas színésznő. Vagy Géza (már megint!), akinek ebédmeghívása van barátnője szüleihez.

Mihez kezdjen?

Még szerencse, hogy itt van Ludmilla, aki megoldja! Kertész Erzsi sziporkázó humorú meséit Orbán ­Orsolya rajzaival kínáljuk a kisiskolásoknak – akár egyedüli olvasásra is.

 

https://www.pagony.hu/resources/images/94/mo/00/post_side/ludmilla-megoldja_belso1.jpgA második részben sem kell csalódnunk: néhány régi kedvenc visszatér, de új barátságok is szövődnek, számtalan vadiúj probléma és kaland vár ránk, ezúttal kissé más illusztrációkkal.

Egy olyan mesénél, ahol egyértelmű az üzenet, nehéz megőrizni a játékos hangot és nem elmenni didaktikus irányba: a Ludmilla népszerűségének a kulcsa pontosan az, hogy ezt maximálisan sikerült elkerülni. A karakterek nem tökéletesek, nem kiszámíthatóak a reakcióik, sőt, időnként egyenesen azt érezhetjük, mi talán másként kezeltünk volna egy-egy szituációt. Sokat lehet beszélgetni arról, mik lettek volna a mi megoldásaink, vagy akár arról, vajon mi hogyan nézünk a saját életünkben felmerülő gondokra.

Kertész Erzsi nem kínál örökérvényű igazságokat és tanító jellege sincs a meséknek, egyszerűen jól szórakozunk, rengeteget nevetünk, miközben nagyon fontos dolgokat tanulunk meg és jókat beszélgetünk.

Forrás: pagony.hu

VISSZA A KISISKOLÁS OLDALRA>>

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót