OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
MESEREGÉNY - KALANDMESÉK
MESEREGÉNY - KALANDMESÉK : Misu és a piros kenu

Misu és a piros kenu

kajakkenusport.hu  2019.02.08. 01:51

4-8 éveseknek
Írta: Nógrádi Gergely
Illusztrálta: Hajba László
Kiadó: Manó Könyvek, 2014
Oldalszám: 100

Egy kisfiú és barátainak a története.

Misu és a három barát az iskola pincéjében talál egy csónakot, amiről kiderül, hogy Misu édesapjáé. A négy barát egyetértésben újjávarázsolja, hogy piros pompájában majd használni tudják valamikor.

A nyár közeledtével Misu talál a parkban egy bagoly-gyereket, akit vissza kellene juttatniuk a Bagoly-tanyára. A hétvégére várván, amikor is kivitelezni tudják, a madárgyerek a kisfiúval tölt el néhány napot, s aztán indul az expedíció.

gusztibagyolyA csöpp bagolyfióka, Guszti messzire téved a családi fészektől. Misu megtalálja, és úgy dönt, visszaviszi a szüleihez. Az ám, de a fióka otthonát, a rejtélyes Bagolytanyát lehetetlenség száraz lábbal megközelíteni. Ezért aztán Misu és barátai, életükben először, elindulnak a folyón egy kenuval - és persze Gusztival. Vajon sikerül-e eljutniuk a sűrű bozóttól ölelt, rejtélyes Bagolytanyára?

Kedves, nem hosszú történet, s a vége után az is kiderül, hogy a "Kajak-kenu szövetség" felkérésére íródott ez a könyv, hogy népszerűsítsék ezeket a vízi sportokat. Miközben Misu napjairól olvasunk, megismerhetünk négy gyermeket, akik különböző karakterek, s mégis jó barátok. A nem túl okos Döme, a szeleburdi Rigó, az egyetlen lány Oti, aki Rigó ikertestvére és az empatikus, klassz srác Misu nagyon szimpatikus négyest alkotnak.

A csodakosaras című könyv nagy sikerű szerzőpárosa, Nógrádi Gergely és Hajba László ezúttal a barátságról, az állatok iránti felelősségünkről, és az egyik legősibb és legkedveltebb sportról, az evezésről mesél a gyerekeknek.

 

Interjú a szerzővel

Aki a facebook oldalára tekint, azonnal láthatja, hogy családjával szoros kapcsolatban élnek a vízzel. Aki a Misu és a piros kenut elolvassa, a kajak-kenu sporttal való kötődést is megérzi.

Így van – mondja Nógrádi Gergely. – A facebook oldalamon a profil képem a fiam, Benu által készített nagyon ötletes rajz, amelyen egy hajóban ülve írok, olvasok, mert szerinte én erre is képes vagyok. A nyitóképen pedig a Dunán vagyok látható a gyerekeimmel, hiszen mi valóban folyamatos kapcsolatban vagyunk a vízzel. A pesti létet magunk mögött hagyva a családdal kiköltöztünk Gödre,  és egyre közelebb és közelebb kerültünk a Dunához. Ma már mindössze százötven méterre lakunk a folyótól, korábban többször előfordult, hogy úgy mentem be a délelőtti szerkesztőségi értekezletre, hogy előtte korán reggel már úsztam a Dunában. A gyerekeim is természetesen Gödön kajakoznak, és rendszeres vízitúrázók vagyunk.

És nyilván otthon a tárolóban van egy piros kenujuk is…

Zöld. De van. A könyvben az egyik lány szereplő, Oti döntése alapján lett pirosra festve a kenu, ami a fiúk számára egy kicsit ciki szín, de végül elfogadják. Egyébként a könyv címjavaslata Benu és a piros kenu lett volna, ám a szerkesztő, Csapody Kinga arra kért, futassunk meg hat-nyolc kenura rímelő nevet a címmel kapcsolatban, és a kiadónál végül Misura szavaztak.

Ön szerint mennyire elérhető, megélhető a mai gyerekek számára a könyvben leírt varázslatos történet? Mert talán minden gyereknek szüksége lenne egy ilyen piros kenura, amely kalandokat ígér, amely közel hozza számára a természetet, amelyben igaz barátságokat köthet.

Jó lenne, bár nehéz olyan kerületekben, városokban megmutatni ezt a csodát, ahol nincs víz. A feleségem Ceglédről jött, neki kellett egy kis idő, amíg ráhangolódott a vízi létre. De a környezetemben azt tapasztalatom, hogy az a gyerek, aki egyszer kenuba vagy kajakba ült, és végigevezett egy túrát mondjuk a Rábán vagy a Mosoni-Dunán, sátorban aludt, tüzet rakott, átélte a szabadság érzését, az újra lapátot vesz a kezébe, mert tudja, hogy sok-sok szépséget, izgalmat, kalandot élhet át a vízen. Az én gyerekeim sokfelé jártak már a világban, de sem Barcelona, sem Jeruzsálem, sem a párizsi Eiffel-torony nem hozta őket lázba annyira, mint amikor vízitúra előtt elkezdjük pakolni a vízhatlan hordóba a sátrat, a ruhát…

VISSZA AZ OVISOK OLDALÁRA>>

VISSZA A KISISKOLÁS OLDALRA>>

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót