OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
MESEREGÉNY - KALANDMESÉK
MESEREGÉNY - KALANDMESÉK : Amikor a nyulak még tudtak repülni

Amikor a nyulak még tudtak repülni

  2020.06.21. 12:18

6-8 éveseknek
Amikor a nyulak még tudtak repülniÍrta: Melanie von Bismarck
Illusztrálta: Axel Scheffler
Kiadó: Pozsonyi Pagony, 2013
Oldalszám: 144 

„Apu mesél”-sorozat – meseregények apáknak és nagyapáknak, közös olvasásra gyerekeikkel és unokáikkal. Milyen jó is az, ha végre apu mesél!

Márpedig ha Mici odakuporodik apa mellé a kanapéra, és felhangzik a bűvös mondat: „Régen ez nem így volt...” − akkor kezdődhet a mese. Mici apukájának bármilyen apróságról eszébe jut egy képtelen és vicces történet.

Az Amikor a nyulak még tudtak repülni könyvben bármilyen apróságról eszébe jut Mici apukájának egy képtelen és vicces történet. A rövid kis esti mesékben hol a nyulak tudnak repülni, hol a víz alatt élnek az emberek, hol icipici családok laknak a virágcserepekben. Ha pedig túlságosan összekuszálódnak a dolgok, akkor gyorsan szólni kell a világjobbítóknak, hogy tegyenek helyre mindent...  

Apukáknak és gyerekeiknek sok-sok közös estére!

 

nyul
 
 
„Ne beszélj már hülyeségeket, a végén még elhiszi, ne tömd már a fejét zöldségekkel, mert azt gondolja, tényleg úgy van.” 

Így morgolódott anyukám, amikor kiskoromban elkapta apukámat a gépszíj, és gátlástalan blődségekkel bombázott minket – fapofával persze. A „tényanyag” felölelte a teljes családi sztorikészletet, az iskolai élményeit, a szomszédokkal, barátokkal és üzletfelekkel megesett történéseket, valamint a teljes európai történelmet.

Az abszurd agymenésnek csak a mindenkori hangulata szabott határt, anyukám nem. Mi pedig hittük is, nem is a meséit, de élveztük így is, úgy is. Legalábbis rövid távon, kb. kiskamasz korunkig. Nem mondanám, hogy előtte sosem gyanakodtunk, de a teljes kétkedés tönkretett volna mindent, egyszerűen nem érte volna meg. Ma pedig talán már bizton állíthatom: nem okozott maradandó károsodást a kisgyermekkori „megvezetés”, szépen leérettségiztünk, továbbtanultunk, családot alapítottunk, szóval úgy élünk, mintha rendes gyerekkorunk lett volna.

nyul2„Nem mindig volt ez így.”

Valahogy így kezdi Mici apukája az esti mesét mindennap. A kislány elmondja mi történt vele aznap a tornaórán vagy a múzeumban, a papájában pedig elindul valami fékezhetetlen mesefolyam arról, hogyan is volt mindez azelőtt, hogy ilyenné lett a világ, amilyennek mi ma ismerjük. Kétéltű vagy zöld színű emberek, repülő nyulak, kockás dakszlik, meg problémák a gravitációval, az időutazással, mind megannyi izgalmas világra nyit kaput.

Létezett valaha valami nagyon más is, valami nem nagyon ésszerű, nem igazán hihető, de olyan elképesztő, hogy vonzó nagyon. Például a Föld északi és déli féltekéje között csak kötélhágcsóval lehetett átlendülni a problematikus gravitációs állapotok miatt. Micsoda bátorság kell ehhez! Aztán itt van a tenger mélye, a ma már elérhetetlen világ, amely valaha a náddal és csikóhallal játszott vizitenisz mindennapos helyszíne volt. Én nem hagynám ki!

Apa magánmitológiája kíméletlen, mindenkit beépít: a szfinx és a Minotaurusz egyenrangú alkotói a halfejű tigrisekkel és nyuszifülű orrszarvúkkal teli világnak. A zöld emberek pedig nagyon is a földön éltek, csak egy zöld világban, ahol sajnos a zöld kajáktól sokaknak elment az étvágya. Az ilyesféle problémákat persze orvosolni kell, mert még túlságosan lefogyna a piknikus alkatú Elza néni. Itt vannak erre a világjobbítók, akik afféle demiurgoszként rendezik a korábbi világok praktikus problémáit, igazgatnak, fazoníroznak, hozzájuk lehet fordulni panasszal, siralommal, s amit végül kihoznak, mit szépítsük, ez a mi világunk, ami a (jelenleg) létező világok legjobbika. Vagy a csupa zöldnél legalábbis színesebb.

nyu3Mici persze nem hülye. Én se, sőt az öcsém se voltunk azok. Egy-egy rövid pillanatra áthalljuk Mici gondolatait, aki tudja, hogy a gravitációs sztori ihletét a garázsbejáró lejtőjéről nehezen eltakarítható őszi levelek adták, meg azt is, hogy apa kedvenc színe a zöld, de ez mit sem ront a dolgon, a mese az mese, nem érinti a valódi gravitáció mértéke.

Anyu elutazott, legalább nem szól bele, most apa mesél, és ez egy egészen más természetű dolog.

Melanie von Bismarck könyvéhez Axel Scheffler nagyon passzoló világot rajzol, apa nyelve és Mici gondolatai pedig magyarul is jól görögnek, hála Győri Hanna fordításának. Egy újabb apás könyv a Pagonytól.

VISSZA A KISISKOLÁS OLDALRA>>

 

 


 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót