OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
ISMERETTERJESZTŐ 1-2. ÉVFOLYAM
ISMERETTERJESZTŐ 1-2. ÉVFOLYAM : Az élet fája - Charles Darwin elméletéről gyerekeknek

Az élet fája - Charles Darwin elméletéről gyerekeknek

  2019.09.04. 22:04

Michael Bright - Margaux Carpentier - Az élet fája - Charles Darwin elméletéről gyerekeknekÍrta: Michael Bright
Illusztrálta: Margaux Carpentier
Kiadó: Manó Könyvek, 2019
Oldalszám: 48

Fedezd fel, hogyan fejlődtek ki az élőlények - miként alakultak ki a hatmilliárd évvel ezelőtt megjelenő első élő organizmusokból azok az állatok, amelyek ma is megtalálhatók a Földön.

Ebből a csodásan illusztrált könyvből megtudhatod, miért közlekedik oldalazva a tarisznyarák, melyik hal jött ki először a szárazföldre, miért hasonlítanak a madarak a dinoszauruszokra, és hogy az agyunk miért a fejünkben van, ahelyett, hogy a lábunkban lenne.

 

A kötet szerzője, Michael Bright korábban a BBC Natural History Unit csapatának producereként számos nemzetközi díjat nyert. Tagja a legrégibb angliai tudományos társulatnak, a Royal Society-nek, és több könyvet is írt a vadon élő állatokról és a természetvédelem fontosságáról.
 

librarius.hu

Kell-e a gyereknek az evolúcióelmélet és Darwin?

Az evolúcióelmélet átformálta az emberi gondolkodást. Nagyon. Persze, Darwin és elmélete még ma is sokaknak megfekszi a gyomrát. Kell ez a gyereknek?

Sokak szerint a világot Isten teremtette,

s nincs is ezzel semmi gond. Persze, az vitathatatlan, hogy ennek a hitnek fenntartásához ma komoly szellemi erőfeszítéseket kell tenni. Mert a nagyvilágról alkotott képünk és képzeteink kihívást intéztek a hitekhez és vallásokhoz. Legalábbis a vallások – pontosítok: a vallásosok közül sokan – ezt így élték meg, és ennek megfelelően reagáltak: ellentámadásba kezdtek. A harc napjainkban is újra és újra fellángol. Szerintem feleslegesen…

A tudomány nem vallás és a vallás nem tudomány

Mindkettő hibát követ el akkor, amikor illetéktelenül átlépi saját kompetenciájának határait (és ez bizony oda-vissza előfordul). „A suszter maradjon a kaptafánál.” De nem marad! Akkor viszont adódnak a konfliktusok és – szerencsés esetben – a szellemi csaták. A vad kreacionisták mindig is az evolúcióelmélet betiltására törekedtek – lássuk be, ez nem tűnik szellemileg megalapozott álláspontnak. A kevésbé vadak „csak” azt akarják időről-időre elérni, hogy az evolúcióelmélet kerüljön ki az oktatásból – ehhez meg az kellene, hogy kínáljanak végre egy tudományos kritériumok szerint elfogadható magyarázatot. De az meg nem az ő dolguk, hiszen a vallás nem tudomány…

Az intelligens keresztény tudósok – mert ilyenek is voltak/vannak!, például a jezsuita Pierre Teilhard de Chardin – törekvése arra irányul(t), hogy a vallás és a tudomány közötti viszályt elsimítsák, s a látszólagos ellentmondást feloldják. Szerintem szép sikereket értek el ezen a területen, s ha szélesebb körben ismernék e nézeteket, akkor nem is lenne vita.

De, kell-e erről a „gyanús” elméletről tudnia a gyereknek?

Szerintem kell. Azért, kell, mert a fogékony gyermeki elmébe betöltött valódi információ – ahogy egyébként a mese is – szemléletformáló hatású. Ráadásul, ha már adott a gyerekkorban szinte kikerülhetetlen dinoszaurusz-mánia, akkor egy okosabb gyerekben amúgy is felvetődnek a kérdések, melyekre a legkevésbé rikítóan lila választ az evolúcióelmélet adhatná/ adhatja/adja.

Szülőnek lenni nem egyszerű,

egy dinamikusan változó világban pláne nem. Jó esetben a szülői feladat olyasféle kihívás, mely az egyéb kötelezettségek mellett is teljes embert kíván. Nem csak lelki, de szellemi értelemben is. A gyerekben felmerülő kérdésekre, főleg, amikor beindul a DE MIÉRT?-ek végtelennek tűnő láncolata, nem lehet korrekt válasz az, hogy KUSS, sem az, hogy CSAK, sem az, hogy AZÉRT MERT APÁD AZT MONDJA. Ráadásul az sem kielégítő válasz – még a nagyobbaknál sem – hogy NEM TUDOM.

Michael Bright és Margaux Carpentier könyve

egy csomó terhet levesz a szülő válláról. Az igényesen és szerethetően megrajzolt kötet szövegei a gyerek számára (is) befogadható módon mutatják meg, amit az evolúcióelmélet kapcsán gyerekként tudni érdemes. Persze, nem árt, ha – önmaga felfrissítése végett – a szülő is átlapozza kötetet, ha önálló olvasásra szánja. Bár szerintem a közös olvasás/felolvasás sem kizárt.

Az élet fája olyan könyv,

mely jó alapot teremt a szülő és a gyerek közötti értelmes párbeszédhez. Nem a mesék – sőt nem is a vallásos neveltetés – helyett, hanem mindezek mellett. Ha nem akarjuk, hogy a gyerekünk a laposföldhívől között kössön ki felnőttkorában, akkor ezzel a könyvvel tehetünk valamit ez ellen is.

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót