OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Olvasás-népszerűsítő kiadványok
Olvasás-népszerűsítő kiadványok : Misi meséi - meseregény

Misi meséi - meseregény

  2017.09.04. 15:22

8-9 éveseknek
Misi meséi Írta: Romhányi József
Illusztrálta: Szántói Krisztián
Kiadó: Móra Ferenc Könyvkiadó, 2008
Oldalszám: 142

„Misi gyakran bújta a mesekönyveket. Kapott is eleget. Éppen harminchárom hevert naponta körülötte a földön. Nem, nem jól mondom. Ha jobban összeszámoljuk, csak harminckettő és fél, mert az egyik képeskönyv fele elúszott ősszel egy tócsában, amikor a Cudar utcai gyerekek papírhajó versenyt rendeztek. Hiányzott itt-ott egy lap a többiből is. Vagyis várjunk csak, ez sem így igaz egészen, mert ahány lap az egyikből hiányzott, annyival több volt a másikban.

A szegény, szerencsétlen, ide-oda dobált, szétcincált mesekönyvekből ugyanis gyakran átmenekültek a kihullott, kitépett oldalak egy másik kötet fedele alá."

Mi lesz ebből a rendetlenségből?
Vajon hazatalálnak a mesehősök?
Ki csinál itt rendet?

 

Nem mese, hogy sok gyerek kuckójában majdnem akkora a kusza rendetlenség, mint a mi mesénk béli Misiében. Az sem mese, csak mesébe illő szerencse, hogy a legtöbb lurkó megússza ezt minden különösebb baj nélkül.
 
Misi barátunk esetében azonban másként alakult a dolog. Szobájában egy este a megtépett, szétcincált, összefirkált mesekönyvek körül izgalmas bonyodalom támadt…

Hogy miféle bonyodalom, azt a figyelmes olvasó már könyvünk elején megtudhatja. Az utolsó lapokon aztán majd az is kiderül, hogy s mint végződött a dolog.

Ám e Misiről szóló mese türelmes olvasója eközben tíz másik mesével is megismerkedik. Még annyit is elárulhatunk, hogy új történet lesz mind a tíz, még akkor is, ha egyik-másik egy jól ismert régi mese címét viseli. A Nemzetközi Gyermekév örömére ugyanis ezek a régiek virgoncabb hangon szólnak, és egy kis mulatsággal is szolgálnak.

Tartalom

Első mese: A Farkas és Piroska 29
Második mese: Csipkerózsika 40
Harmadik mese: Jancsi és Juliska 68
Negyedik mese: Tim és Tom 83
Ötödik mese: A három eladó királylány 90
Hatodik mese: Kisbence 101
Hetedik mese: Gim és Kiő 110
Nyolcadik mese: A Hencegő Hercegnő 120
Kilencedik mese: Mese Misiről 126
Tizedik mese: Mesevár 132-141

 

Tamás Zsuzsa

Fantáziánk birodalma

Gyerekkorom egyik kedvenc elalvás előtti ábrándja volt, hogy elutazom Meseországba, és ott egyszerre találkozom mindenkivel. Mindenki alatt legfőképpen Hófehérkét és a hét törpét értettem, de a többi számomra kedves mesehőst is (leginkább a Grimm-mesékből). Ennek a visszatérő vágyképnek is köszönhető, hogy odavoltam két történetért, amelyekben a főhős szintén „mindenkivel” találkozik.

Kálmán Jenő Sicc Meseországban című könyve a megvalósult álomnak tűnt, holott a szerző humora korabeli élclapok és Nagy Endre kabaréjának világát idézi (a szerző itt volt titkár, és maga is írt kisebb jeleneteket); ez akkor fel sem tűnt. Nem zavart, hogy Hófehérkét a legújabb divatlappal ébreszti fel Sicc („Nincs oly nő, ki föl nem ébred, / Új divatról hogyha szó van, / »Muti”« – sikolt Hófehérke, / És felül a koporsóban.”), viszont nem tudtam megunni a jelenetet, amelyben Sicc köddé válik („Meseország ezer éve / Nem látott még ilyen hajszát, / Kancsal Flóris ma sem tudja, / Ki vágta le a fél bajszát?”).

Talán lehet némi összefüggés humor és meglódult fantázia között: a másik kedvencem szerzője is a humoráról híres. Romhányi József Misi meséi című könyvében nem Misi utazik Meseországba, hanem a mesehősök jelennek meg a szobájában (de mindenki ám!), s mivel Misinél „a szegény, szerencsétlen, ide-oda dobált, szétcincált mesekönyvekből (…) gyakran átmenekültek a kihullott, kitépett oldalak egy másik kötet fedele alá”, a mesehősök is egészen új történetekben találják magukat.

A furfangos mesékben Misi is szerepet kap (hogy irigyeltem érte!); no és a „rímhányó” rímei is („Oh én szegény toportyán / se hurkám, se töpörtyűm, / fogdosok itt soványan / szúnyogot a sövényen” – sír a farkas, aki a történet végén haragoszöld csípős paprikát lesz kénytelen vacsorálni).

Utólag úgy látom, a maga módján mindkét könyv csak támogatta ábrándomat, és persze a hitemet abban, hogy Meseország, a hely, ahol minden fontos szereplő lakik, létezik.

A fontos szereplők új helyre költöztetése Békés Pált is foglalkoztatta, így született meg A kétbalkezes varázsló, amelyben a mesehősök egy lakótelepi ház lakásaiban bújnak meg. De nemcsak az ismert mesehősöket lehet fölkeresni egy-egy képzeletbeli utazás alkalmával: a fantázia éppen arra jó, hogy ismeretlen, sosemvolt lényekkel is találkozhassunk.

Forrás: meseutca

 
 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót