OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
Olvasás-népszerűsítő kiadványok
Olvasás-népszerűsítő kiadványok : A kislány, aki meg akarta menteni a könyveket

A kislány, aki meg akarta menteni a könyveket

  2019.08.29. 10:11

7-9 éveseknek
Klaus Hagerup - A kislány, aki meg akarta menteni a könyveketÍrta: Kerstin Lundberg Hahn
Illusztrálta: Lisa Aisato
Fordította: Papp Vera-Ágnes
Kiadó: Scolar, 2019
Oldalszám: 64
 
Tudod, mi történik a könyvekkel, amiket nem kölcsönöznek ki a könyvtárból?

Ha senki sem olvassa őket többé, eltűnnek, és velük együtt azok is, akik a könyvekben élnek.

Anna mentőakciót szervez...

Bájos és költői mese a varázslatról, melyre a könyvek képesek: megváltoztathatják az életünket...

 

Anna nagyon szereti a könyveket és természetesen olvasni is.

Csak egyvalamitől fél: attól, hogy megöregszik és elszárad, mint az őszi falevelek.

Iskola után, a délutánjait általában a könyvtárban tölti, a kedves és barátságos könyvtárossal, Monsen nénivel. Csak egyvalaki szomorú a könyvtárban: Milton Berg, akinek az a szomorú feladata, hogy megsemmisítse azokat a könyveket, amelyeket senki nem akar elolvasni.

Anna elhatározza, hogy akárhogy is, de megmenti a könyveket a kidobástól és ráébreszti az embereket arra, milyen jó is olvasni. Végül pedig a félelmét is sikerül legyőznie, szintén egy könyv segítségével

 

 
konyvkritikak.blog

Különleges, az olvasás szeretetét hirdető mesekönyv jelent meg a napokban a Scolar Kiadó gondozásában.

Anna hamarosan betölti a tizedik életévét, ám rettentően fél a születésnapjától. Ugyanis van egy visszatérő rémálma: megöregszik, porrá lesz és elfújja a szél. Az élet gondjai elől a könyvek világába menekül, hiszen ott újból és újból életre keltheti a hősöket, új barátokra tehet szert.

Das Mädchen, das die Bücher retten wollte von Klaus Hagerup und Lisa Aisato

Egy nap, a könyvtárban szemtanúja lesz, hogy az öreg Milton Berg a raktárba viszi azokat a könyveket, amelyeket senki nem kölcsönöz ki, hogy megsemmisítse. Anna Monsen nénivel, a könyvtárossal közösen új tervet eszel ki, amivel megmentheti a könyveket. Amikor kezébe kerül egy titokzatos szerző még titokzatosabb műve, a kislány élete egy csapásra megváltozik.

Klaus Hagerup író, forgatókönyvíró, színész és rendező 1946. március 5-én született Oslóban. Élete során több tucatnyi színdarabot, rádiójátékot, verset, mesekönyvet írt, emellett filmekben is láthatta a közönség. Egyik legismertebb munkája a Bibbi Bokkens magiske bibliotek című meseregény, amelyet Jostein Gaarderrel közösen jegyez. Magyarul a mostanival együtt öt kötete jelent meg, a Tim mesterdetektív és társa sorozat három része is elérhető hazánkban. A kislány, aki meg akarta menteni a könyveket 2017-ben, egy évvel az író 2018. december 20-án bekövetkezett halálát megelőzően került kiadásra.

Amikor először megpillantottam a kötetet, azonnal tapasztaltam, hogy mennyire igényes a magyar változat. A különleges, nagyalakú, keménytáblás kivitel a régi könyvkiadás korába repíti vissza az olvasót, abba a korba, amikor a könyveket pusztán kézbe venni is öröm volt. Belelapozva, az is megállapításra került, hogy az illusztrációk sem okoznak majd csalódást: Lisa Aisato egyedi stílusú, festői hatást keltő rajzai szintén szemet gyönyörködtetők, egyszerre vázlatosak és részletgazdagok.

Szerintem nincs olyan könyvmoly, aki ne szeretne olyan hősökről olvasni, akik maguk is könyvszerető emberek, sőt, kimondottan élvezetes, ha a történet középpontjában a könyvek és az olvasás szeretete, annak megmagyarázhatatlan, varázslatos ereje áll. Így voltam ezzel én is, így már a megjelenés előtt biztos voltam benne, hogy ezt a mesét el fogom olvasni, ha törik, ha szakad.

Ugyan, a cím és a fülszöveg kicsit becsapós, mert bár a sztori elején valóban a könyvek megmentésére helyeződik a hangsúly, a történet egészen más irányt vesz, amikor Anna kezébe kerül Waldemar Seier Az elvarázsolt erdő című meséje. A rövid regénynek ugyanis hiányzik az utolsó oldala, ezért Anna elhatározza, kideríti, hogyan ér véget az izgalmas történet.

Ennek érdekében az osztálytársait, a tanárait, végül a város teljes lakosságát mozgósítja, mígnem odáig jutunk, hogy mindenki kíváncsi lesz a befejezésre. Azonban, hogy ennek hogyan jutnak a végére, legyen meglepetés. Elég talán csak annyit mondanom, hogy miközben Anna kutatja a választ, ráébred, hogy nem kell félni a jövőtől, a megöregedéstől (és ennek vonzatában, a haláltól), hiszen megannyi kaland vár ránk az életünk során, soha nem tudhatjuk, mi lesz életünk legcsodálatosabb pillanata.

Így válik Hagerup története az élet szeretetét dicsőítő, megható, helyenként szimbolikus mesévé, amely tartalmában is igazodik az igényes külcsínhez. Egyedül az sajnálatos, hogy a könyvtári kötetek sorsára nem derül fény, ahogy arra sem, hogy Anna hogyan menti meg a többi könyveket.

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót