OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
MESEREGÉNY KISKAMASZOKNAK (9-12)
MESEREGÉNY KISKAMASZOKNAK (9-12) : A Bölcs Hiánypótló

A Bölcs Hiánypótló

  2017.10.11. 15:57

Írta: Békés Pál
Illusztrálta: Sajdik Feremc
Kiadó: Móra Könyvkiadó, 2009
Oldalszám: 124
 
Hiányérzeted van?
Elégedetlen vagy magaddal?
Hiányzik némi bátorság, fürge láb vagy duzzadó karizom?
 
Csak egyvalakihez fordulhatsz. Nem, nem varázsló. Varázslóból van kicsi és nagy, erdei és mezei, jó, gonosz, fekete és fehér, belőle viszont egyetlenegy létezik az egész világon.
 
Ő hiányt pótol, tehát pótolhatatlan. Kapujában sorban állnak a töröttek, a repedtek, görbék, csorbák, csálék, csempék, és ő pótolja a hiányaikat. Senkit el nem ereszt üres kézzel.
 
A meseregény főhősei, az időérzék nélküli óra, Pontos Idő, a szőr nélküli szörnyeteg, Venyige II., és az önértékelési zavarral küzdő, egy büdös zokni orráról menekülő Lyuk -  hiányzó képességeik és adottságaik pótlásáért szeretnék megtalálni a Bölcs Hiánypótlót.
Békés Pál meseregényének hősei reménykedhetnek: talán az ő bajukra is talál orvosságot a Bölcs Hiánypótló.
Ám a varázsló nem változtat rajtuk semmit, viszont megtanulják tőle, hogy sokszor nem az a fontos milyenek vagyunk, hanem az, hogy mit teszünk, és hogyan érzünk. 

A nonszenszbe hajló humorú, virtuóz meseszöveg méltán nyerte el az Édes anyanyelvünk pályázat fodíját.

Sajdik Ferenc szellemes rajzaival illusztrált meseregény népszerűségre számíthat a kisiskolások körében.

 

Az események eleinte két szálon „mennek, mennek, mennedégelnek”. Az egyiken két, illetve idővel három különös lény vándorlását élhetjük át a világ egyetlen Hiánypótlójához - nem tévesztendő össze holmi Varázslóval -, aki hol lakhatna másutt, ha nem éppen a világ végén.
 
A másik szálon a Bölcs Hiánypótlóval ismerkedünk meg, mielőtt vándoraink odaérnének. Itt bepillantunk a hiánypótlás mesterségébe, végigkísérve a háromlábú karosszék esetét, majd részesei leszünk a gonosznak.
 
Az időérzék hiánya nem tragikus probléma, kivéve talán akkor, ha az illető egy óra, akit ráadásnak Pontos Időnek hívnak. Érthető tehát, ha ő hajlandó a világ végére is elmenni.

A mesék világában egy rémtől mindenki fél, mindenki menekül. Legalábbis kellene, ha nem Venyige II-ről lenne szó, aki amellett, hogy elég pirinyóra sikeredett, csupasz is maradt. Szóval örömmel csatlakozik Pontos Időhöz, amikor megtudja, hogy az hová tart.
 
A kettőshöz útközben csatlakozó Harmadik bemutatásához a könyv soraiból idéznék: 

„...mindketten rámeredtek a valakire-valamire, mintha most látnák először azt, amit nem látnak...”

Hát igen, egy független lyuk, aki megunva, hogy bárhová is költözzék, mindenhol bevarrják, betömik, inkább vándorútra kelt. Így viszont a létezése forog kockán...
 
A félelmetes bödöncsalád, akik már így is elég erőszakosak, léhűtők, és ostobák, szintén hiánypótlásra várnak: önbizalomhiányban szenvednek, hiszen nem huszan, csak tizenkilencen vannak.
A Bölcs Hiánypótló azonban megtagadja a kérésüket, így a bödönök bosszút állnak, aminek eredményeként veszélybe kerül mindenki: töröttek, repedtek, hiányosak, de leginkább a Mester és segédje.
 
Az utolsó pillanatban érkező Pontos Idő, Venyige II. és Lyuk saját hiányosságukat kihasználva törnek át a bödönök egy-egy sorfalán és mentik meg az Egyetlent, aki bajukat orvosolhatná.
Viszonzásul azonban a Bölcs Hiánypótló - felismerve egyediségüket - nem pótolja sem az időérzéket, sem a szőröket, de még csak Lyuknak sem segít...
 
A könyv minden egyes oldala és minden egyes mondata rímekbe van szedve, ettől a történet egyfajta dallamot kap, ha akarjuk, ha nem.
A nem szokványos, de nagyon is magával ragadó írói stílus könnyed hangulatba varázsol minden korosztályt - az ovistól a nagymamáig, amit 5 éves kislányomon és nagymamáján is teszteltem.

Leányzóm a poénok egy részét hangos kacagással díjazta, egy csekély részéhez azonban kicsinek bizonyult, nem sikerült még a szavakkal való játékot észrevennie. Hogyan is sikerülhetett volna, ha számomra is voltak olyan rejtett szófordulatok, amelyek csak pár sor múltán „koppantak”, de akkor nagyot.

Az olvasást még könnyebbé varázsolja a betűk nagy mérete, Sajdik Ferenc rajzai pedig egyszerű nagyszerűségükkel járulnak hozzá a könyv amúgy is magas színvonalához. (Barabási Katalin)

 
 

 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót