OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
MESEREGÉNY KISKAMASZOKNAK (9-12)
MESEREGÉNY KISKAMASZOKNAK (9-12) : Centi és a Csicseri bolt

Centi és a Csicseri bolt

  2020.06.24. 06:20

Centi és a Csicseri bolt Írta: 
Illusztrálta: Radnóti Blanka
Kiadó: Móra Könyvkiadó, 2014
Oldalszám: 190

Centi a legalacsonyabb az osztályban. Ez önmagában is elkeserítő, de még csúfolják is emiatt.

És otthon?

Hát ott sem fenékig tejfel az élet: az apukája a világot járja, a nagymamája meg folyton prédikál neki. Ráadásul a boltban nem tud fizetni, mert lyukas nadrágzsebéből kipotyogott a pénz.

 


A térről hazafelé igyekezve furcsa kis üzletre lesz figyelmes ott, ahol azelőtt csak egy vakablak ásítozott. A Csicseri-boltban különös barátkora lel, és olyasmik történnek vele, amiket álmában sem képzelt volna.
Marék Veronika, Tarbay Ede és Urbán Gyula „hatkezes meseregényt” írt.
 
Egyikük elkezdte, majd felváltva szőtték tovább a történetet fordulatról fordulatra.
 
Radnóti Blanka pedig most új illusztrációival új életre keltette Centit, aki a végére elfeledkezik rossz kedvéről. Sőt, talán még meg is nő egy picit?


Szepesi Dóra
 
Egy alkotó kvintett közös műve jött sorra: Marék Veronika Tarbay Edével és Urbán Gyulával közösen írta meg a Centi és a Csicseri bolt című újra megjelentetett mesekönyvét, amelyet Radnóti Blanka illusztrált.

Ennek előzményei, a Centi, 1977-ben jelent meg először, a Centi és barátai 1980-ban. (Irigylésre méltó, 24800-as példányszámban!) Nem fiatal könyvek, de korszerűek mostanáig. Marék Veronikának is nagyon tetszik az alapgondolat, ez a titokzatos állatüzlet, ahol a kisfiúnak különös kalandokban lesz része.

A mese születése mesés: a közösen kitalált fejezetcímeket bedobták egy kalapba, úgy húzták ki, ki melyik részt írja. E játékosság a könyvben visszaköszön, mert ők is élvezték ezt a pluszt az alkotásban.

A fiatal grafikus számítógéppel dolgozott, anélkül hogy különösebben nyomasztották volna a neves elődök, ugyanis a régi könyveket csak most fogja megnézni. Alapkoncepciója szerint a szivárvány színeivel jelezte a történetben bejárt évkört.

 
 

 

Marék Veronika annak idején felmérte a saját korlátait, nem ő illusztrált, de elmesélte, hogy Kelemen Károly, aki különben képzőművészeti karriert futott be, nem tudott gyereket rajzolni, ezért ők, mint szerzők rettenetes dühösek voltak rá, a mesét jellemző szürreális környezet viszont nagyon szép lett. A Móra megsajnálta őket és keresett egy olyan grafikust, aki viszont csodálatos állatokat tudott rajzolni. A második kötetben csodás állatok lettek, de elvesztette költőiségét.

A mostani kiadás nagyon tetszik neki, kedves és egyszerű. (Fregatt Ákos hajóskapitány figurájának a kidolgozásában Blanka szemmel láthatólag nagy örömét lelte.) Szeretné, ha ötször ennyi színes szép rajz lenne benne, persze Blanka is szeretné – más szerző lehet, hogy fordítva gondolná –, hiszen Marék Veronika szerint a szöveg és a kép egyenrangú. (Bárka online)

 

Galgóczi Móni

Bevallom, eredetileg eszem ágában sem volt kézbe venni ezt a könyvet. Nem azért, mintha bármi bajom lett volna vele, egyszerűen csak nem vágytam rá, egészen addig, amíg a hátsó borítón meg nem akadt a szemem a következőn: „hatkezes” meseregény. Hm. Milyen lehet az? Nem elméletben, azt vágtam, sokkal inkább a gyakorlatban érdekelt. És ha engem valami érdekel, akkor addig megyek, amíg megtudom. Így aztán mégis kézbe vettem a könyvet. És milyen jól tettem…

Egyrészt már a külalakja és a kivitelezése is szívet melengető, a tapintása meg egyenesen olyan, hogy szinte le sem akarjuk tenni, másrészt praktikus, ha esetleg vonalzóra lenne szükségünk, a hátsó borítón ugyanis – micsoda véletlen – található egy. Igaz, nem szabvány méretű, de van, és lehet, hogy éppen ekkorára van szükségünk. A betűméret, a sortávolság és a margók szerintem tökéletesen megfelelnek a célcsoport igényeinek (6-10 évesek), a szöveg közbeni rajzok pedig (Radnóti Blanka munkái) egyszerűek, de kedvesek, barátságosak, olyannyira, hogy szívesen láttam volna belőlük többet. Mondjuk én felnőtt létemre is remekül szórakoztam Centi történetén, ami vagy azt jelenti, hogy én vagyok túlságosan gyerekes (amit nem hiszek), vagy azt, hogy nem korhoz kötött ez az egész miskulancia.

Centi egy harmadik osztályos kisfiú, akit Krisztián Tamásnak hívnak. Ő a legalacsonyabb az osztályban, ezért nem kerülhet be a kosárlabda csapatba, ráadásul még csúfolják is, amitől nagyon kiakad. Annyira, hogy elbújik és sírva fakad. Ekkor szólítja meg őt Ciceró, a százéves kandúr, aki említést tesz egy bizonyos Csicseri anyóról és az ő különleges boltjáról, ami a Galacsin utca sarkán található. Ahol aztán Centi megismerkedik Gusztikával, a szíriai aranyhörcsöggel, Barnabással, a mocsári teknőccel, Borbolyával, a mókussal, Rigolyával, a szarkával, Zénóval, a nyúllal, Tódorkával és Hümérkével, a gyíkocskákkal, Gyík asszonysággal, az anyukájukkal, Bobóval, az elefánttal és Munyóval, a majommal. Képbe kerül még Fregatt Ákos nyugalmazott sorhajókapitány, Julius Hrban, a világ egyik legnagyobb feltalálója, Mili, aki Mátrameredeken lakik, egy hidro-aerodimanikus omnibusz, és még sok minden és mindenki más, ami és aki most nagy hirtelenjében eszembe se jut, de az biztos, hogy nem mindennapi társaságról van szó. Meg az ő nem mindennapi kalandjaikról, melyeknek során nemcsak Csicseri apó kerül haza 25 év után, hanem Centi is megtanul valami nagyon-nagyon fontosat.

Kedves, nagyon is szerethető mese ez, melyen egyáltalán nem érezni, hogy évtizedekkel ezelőtt született. Na jó, talán egyes szavakat már nem használunk, meg aztán a technika is fejlettebb, de ez mit sem befolyásol az összhatáson. Szeretem a kissé nosztalgikus hangulatát, azt, hogy nincsenek benne csúnya szavak, sem erőszak, hogy nem törik meg a folyamatosság annak ellenére sem, hogy nem egy, hanem három szerző keze nyomán jött létre a teljes mese, hogy vannak benne kikacsintások, amikből észrevétlenül tanulhatnak a gyerekek, és hogy általa visszarepülhettem az időben. Rám tehát ilyen hatással volt. Remélem, hogy a gyerekek is szeretni fogják. (ekultura.hu)

 

 

 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót