OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
MESEREGÉNY KISKAMASZOKNAK (9-12)
MESEREGÉNY KISKAMASZOKNAK (9-12) : Rapandi trilógia (3) Rapandi ​és a váci remete

Rapandi trilógia (3) Rapandi ​és a váci remete

  2020.06.27. 16:48

Kiadás éve: 2017
Oldalszám: 90

A Rapandi-sorozat jól ismert szereplői, a négy fiú, Gabesz, Ferkó, Moly és Favi, valamint új ismerősük, Györgyi ebben a regényben mesés kalandok hőse lesz. Ami nem csoda, hiszen Rapandi varázsló mellett sosem lehet unatkozni.

Ezúttal a helyszín Vác, és egy remete is bekapcsolódik a történetbe, amelynek során a gyerekek segítségével megpróbálják kiszabadítani a tükörvilágban rekedt varázslóbarátjukat. Ez nem egyszerű feladat, de a fiúk és az egy szem lány még az időutazástól és a veszélyes varázslatoktól sem rettennek vissza, ha a cél egy Mária Terézia korában készült kézitükör megszerzése.

Hogy sikerrel járnak-e, az kiderül ebből a regényből, mely immár a harmadik a sorban a Rapandi-mesék közt.

Az első kötet Rapandi és az elveszett szobor, a második pedig Rapandi és a varázspálca címmel jelent meg.

 

Koblencz Zsuzsa

A meseíró Nagyapó, Rapandi és a váci remete

- Szerencse, hogy unatkoztatok otthon, mert nagy szükségem van rátok megint. Látom, Györgyivel már megismerkedtetek, õ segít majd nektek eligazodni. Igaz? - fordult a lányhoz.
- Persze! Bár Moly is váci, szerintem jól kiismeri itt magát – válaszolt Györgyi.
 
A fent idézettek akkor hangzanak el, amikor a Rapandi-mesék két korábbi kötetébõl megismert négyfõs fiúcsapat - Gabesz, Moly, Favi és Ferkó - megérkezik Budapestrõl Vácra, ahol új barátnõjük és Rapandi, az öreg varázsló már várja õket. 
 
A legfrissebb történet címébõl -  Rapandi és a váci remete – ugyan már kikövetkeztethettük, hogy a kalandok új városa a korábbi izgalmak helyszínei, Budapest és Röjtökmuzsaj után ezúttal Vác lesz, mégis, ha helybéli az ember, valami kellemes bizsergés szalad át a hátgerincén. 
 
Aki ismeri, milyen az, amikor dalolgatunk a gyerekkel-unokával egy nyugodt estén, s ha már kimerítettük a gyerekdalok repertoárját és a népdalokra kerítünk sort, a helyszínnel megjelölt szövegekbe valahogy mindig beleénekeljük a saját városunkat - az tudja, mirõl beszélek.  Hogy például a   „Hej, a váci  híres utca/ cimbalommal van kirakva/ Valahányszor végigmegyek rajta/ nótát ver a csizmám sarka” elhangzásakor a gyerek, miközben  boldogan velünk harsogja, csillog a szeme: hát hiszen itt van ez, az õ városában! Vagy ha igazából nincs is, megteremtõdött, elvégre a képzeletünk úgy alakíthatja a világot, hogy akár cimbalommal kirakott utcára léphetünk benne minden reggel.
 
A meseíró Nagyapó, Fisch Gábor László tudja ezt. Ugyan nem váci születésû, de évtizedek óta itt él a családjával, a négy unokájával, szereti, ismeri a várost – és amint most ebbõl a nagyrészt váci helyszíneken játszódó mesekönyvbõl is kiderül: ismeri a lakóhelyünkre való ráismerés különleges örömét is. Mi sem természetesebb, mint hogy gyerekkora budapesti helyszínei mellé beleszõtte ezt a Vác iránti fényes örömet is a könyvébe.
 
Ez világít nekünk lapról lapra, fejezetrõl fejezetre, miután a kalandokon edzõdött négy jó barát  felszáll a budapesti Nyugati pályaudvaron a kilencedik vágányról induló váci szerelvényre.
 
Nem a kilenc és háromnegyedikrõl Roxfortba – ez a kilencedik vágány maga a színvalóság, mint ahogyan a Ceglédre utazók is pontosan tudják, hogy nekik a tizennegyediktõl felfelé számozott vágányokat kell keresniük.
 
Valóságosak a további helyszínek is, bár valljuk be, mesélõnknek Vác bõkezûen, tálcán kínálja a történelmi hangulattal átitatódott építészeti örökséget. A diadalívet, a Vörösházat, a Kálváriát, a Hétkápolnát.  Magtában, tükörteremben, Mária Terézia korabeli konyhákban, sötét folyosókon és udvarhölgyek XVIII. századi enteriõrben pompázó szobáiban járunk-  hogy a Boda cukrászdát a varázslatos fagylaltjával már meg sem említsem.
 
A bravúrosan megoldott idõutazásban hol az ötvenes-hatvanas éveken suhanunk át, megismerve közben egyebek közt a tantusszal mûködõ telefonfülkéket (idõsebbek esetében a „ráismerve” az érvényes inkább), hol az Auguszt cukrászdában fagy be körülöttünk az Idõ.
 
A kalandoknak végül úgy kell végzõdniük, ahogyan el is várjuk tõlük: az arra érdemesek megmenekülnek, a jók gyõznek, megint gazdagabb lett a világ. A mesében.
 
Bár, ha meggondoljuk, a valóságban Vác ugyancsak gazdagabb lett: egy mesebeli, varázslatos útikalauzzal.
 
A kötetet az elõzõ kettõhöz hasonlóan Bányai Anna remek illusztrációi teszik még élvezetesebbé.

 

 

 

vissza a kiskamaszok rorozatához

vissza a sorozathoz

 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót