OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
MESEREGÉNY - ÁLLATHŐSÖK
MESEREGÉNY - ÁLLATHŐSÖK : Egy bátor kisegér viszontagságai

Egy bátor kisegér viszontagságai

  2019.09.21. 00:46

6-8 éveseknek
Írta: Bajor Andor
Illusztrálta: Rusz Lívia
Kiadó: Alexandra, 2000
Oldalszám: 80

A mulatságos mesekönyv valódi izgalmakat tartogat: Cincogó Felícián, a bátor kisegér kalandjait követheti nyomon a kis Olvasó.

Felícián udvari kamarásnak készül, és kitűnő eredménnyel végzi a kamarai iskolát. Az iskola igazgatója jutalmul világkörüli vándorútra küldi Felíciánt. A hajó azonban, amellyel a kisegér útnak indul, hajótörést szenved; így a kellemes utazás helyett izgalmas kalandok sora várja Felíciánt.

Hősünk megfordul a trópusokon, a Déli-sarkon, a Húsvét Hétfője-szigeten, az indiánok között, kincset kutat, kalózokkal harcol… és végül természetesen kiszabadítja Cinigin kapitány elrabolt lányát, Cecíliát.

A csodálatos rajzokkal illusztrált könyvet nemcsak a gyerekeknek ajánljuk, hanem azoknak a felnőtteknek is, akik még nem felejtették el, milyen volt gyereknek lenni.

 

Nagy Koppány Zsolt

 Én még egész kicsi gyermekként olvastam a bátor egeret, és úgy emlékszem, nem hagyott túl mély nyomot bennem. Most már érteni vélem, miért. Az a fajta abszurd humor ugyanis, amelyet Bajor Andornál erőteljesebben talán senki nem képviselt az erdélyi magyar novella- és humoreszkirodalomban, bizony, ebben a könyvben is erőteljesen jelen van, és megriasztja a kisgyereket, akinek nagyjából minden mondat azt jelenti, amit: annál sem többet, sem kevesebbet. (Ezért nem mondunk olyat neki – még viccből sem –, hogy odaadlak a zsákos embernek vagy a szerelőbácsinak, helló!) A kisgyermek nem érti az abszurdot és az iróniát, így csak a szavak nyugtalanító jelenlétének élménye marad neki: érzékeli, hogy valami több van itt annál, mint amit a szavak egyenként jelentenek, csak éppen azt nem tudja, micsoda.

Most viszont akkorákat hahotáztam, hogy zengett a ház. Hadd adjak némi ízelítőt e pompás humorból:

„Felícián (ő a fent említett bátor kisegér) egy időre megmenekült a hajótöröttek egyik kellemetlen ellenségétől, a kínos éhhaláltól.” „Nemsokára két újabb bennszülött is fogságukba került, Felícián az egyiket Szombatnak nevezte el, a másikat Vasár- és Ünnepnapnak.” (Figyeljék csak ezt a zamatos abszurd humort!): „Ez a találmány pedig nem volt más, mint a repülőgép, a csodálatos szerkezet, mely inkább lezuhan, de nem hagyja cserben a gazdáját.”

„Az árulók zöld tollakat viseltek, s rengeteget szaladtak ide-oda, hogy különböző cseleket és titkokat üzenjenek egymásnak. Ezenkívül azonban természetesen árulkodtak is.”

„Ekkor elfogyott a kétszersült. A kutatók egy darabig már csak egyszersültet ettek.”

„A jegesmedve arról ismerhető föl, hogy medve alakja van… eledelét pedig vérengzés útján szerzi.”

A bátor egerek elejtenek egy bálnát, és találnak benne egy fémtokot. A fémtokból „pergamenlapok kandikáltak elő, különös rajzokkal, tussal kihúzott ámbrákkal.”

És hogy az ámbrák össze ne cserélődjenek, a szerző még egyszer nyomatékosít: „Első mellékelt ámbra. Második mellékelt ámbra. Harmadik mellékelt ámbra.” „Kevéssel ezután el is jegyezte őt egy vőlegény, és úgy látszott, hogy nemsokára egybekelnek, és a kapitány leánya a vőlegény felesége lesz, vagyis vőlegényné.” És amikor szegény egereknek szükségszerű mimikriből meg kell tanulniuk csúnyán beszélni… hát hahotoid könnyözön áztatja el a könyv lapjait. De hagyjunk némi örömöt az olvasónak is!

Rusz Lívia – aki Fodor Sándor Csipikéjének már-már ikonikus rajzait készítette – illusztrációi kidolgozott, részletes, színes, pompás alkotások, egyenként is műalkotások. Röviden: ez az a fajta meseillusztráció, amelyik után semmilyen más rajzzal nem lehet többé soha (!) elképzelni az adott mesefigurát. A gyerekek imádták a részletgazdag rajzokat, de a szöveg előtt, a néha öncélúnak ható, felnőtteknek szóló, összekacsintó (diktatoriális vonatkozásban is összekacsintó!), körkörös poénoknál rendre értetlenül álltak – még ha nem is annyira, mint anno én.

Szóval kedves felnőtt felebarátaim, vegyék meg a könyvet, és annak ürügyén, hogy esti mesét olvasnak, szórakozzanak remekül Önök (is).

VISSZA A KISISKOLÁS OLDALRA>>

 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót