OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
MESEREGÉNY - ÁLLATHŐSÖK
MESEREGÉNY - ÁLLATHŐSÖK : Lajhár, a sztár

Lajhár, a sztár

  2020.09.18. 20:39

8 éves kortól
Illusztrálta: Hajba László
Kiadó: Manó Könyvek
Oldalszám: 144
Megjelenés:
2020. szeptember 21.

Lona szeretné, ha az osztály menő lányai, Menta Málna és Napsugár bevennék maguk közé a csapatba.

Igyekszik felhívni magára a figyelmet. Fotókat készít magáról, amik felkerülnek róla az internetre.

De nem hozzák el a várva várt sikert, sőt, mindenki kineveti, osztálytársaik gúnyolódásának céltáblája lesz.

Még szerencse, hogy új barátra talál Drazsé, az elszánt környezetvédő személyében, és feltűnik az életében Pedró nagybácsi is, aki a messzi Costa Ricából érkezik.

Ám Pedró bácsi mégsem az, akinek mondja magát, és egy iskolai bulin minden összekavarodik...

Sikerül Lonának rátalálnia arra, amiben igazán jó, és segíteni Pedró bácsinak otthona, a nemzeti park megvédésében?

 

Lona, a lajhárlány olyan akar lenni, mint a többiek, de kinevetik és kiközösítik. Hogyan lesz végül mégis sztár? Kertész Edina a könyv írásáról mesél. A videón Hajba László illusztrációit láthatjátok.

 

foxbooks.hu

 

Laza, vidám és olvasmányos, mégis érzékeny témát érint, és fontos mondanivalót hordoz Kertész Edina legújabb ifjúsági gyerekkönyve. A Lajhár, a sztár ugyanis amellett, hogy rendkívül szórakoztató, a közösségi média, a beilleszkedési nehézségek és az iskolai szekálás problémájára is felhívja a figyelmet. A könyv finoman rávilágít a különcség és a másság, a kirekesztés, a nyitottság és az elfogadás szerepére is a gyerekek életében. Ismerkedj meg Lonával, a csupaszív lajhárlánnyal – Lajhár, a sztár, íme az összefoglalónk!

A könyv főhőse tehát Lona, akinek a legfőbb vágya, hogy befogadják és szeressék az iskolatársai. Szeretne az osztály legmenőbb lányaival barátkozni, és úgy gondolja, hogy ezt úgy érheti el, ha – bármennyire nem áll jól neki – úgy viselkedik, olyan szokásokat vesz fel, mint ők. Lona ugyanis egy pötit más mint a többi gyerek. Lona egy lajhártinédzser.

Hatalmas barna szemei voltak, apró szája, és turcsi orra. A maga módján igazán helyes lány volt.

Tudod, amikor Lona kicsi lajhár volt, semmi kivetnivalót nem talált magában, szerette, hogy lajhárnak született. De ma már olyan szeretett volna lenni, mint a suli legmenőbb lányai, Menta, Málna és Napsugár. Karcsú derekú, hosszú hajú, kék szemű és népszerű. Rájuk akart hasonlítani, velük akart lógni, és bármit megtett volna, hogy ugyanolyan menő legyen. De a három lánynak esze ágában sem volt befogadni őt a csapatukba, nem láttak benne mást – már ha egyáltalán ránéztek – csak egy… lajhárt.

-Tényleg nekünk köszönt? – kiltott nevetve Menta. – Úgy néz ki, mint egy…

 – Mint egy lajhár! – tört ki mindhármójukból egyszerre.

Történt ugyanis – Lona eddigi legkatasztrofálisabb napjának reggelén – hogy a lajhárlány vette a bátorságot, és rájuk köszönt. Héj, egész jól ment, hiszen Napsugár ránézett!!! Mintha elhúzta volna a száját! Hiszen ez már fél köszönés, nemde? Nyerő szériában nem szabad abbahagyni, Lona ebből bátorságot merített, és leült az asztalukhoz az ebédlőben. Katasztrófa, megsemmisülés. A lányok erre csak tüntetőleg felálltak és kivonultak mellőle. Ó jaj, te mit tennél ebben a helyzetben? Lonával ilyen még sosem történt, aki eddig körülötte volt, az mind csak szerette.

A lajhárlányt teljesen letaglózták a történtek és logó orral vonszolta haza magát szégyenében. Nem akart kijönni a szobájából SOHA, SOHA de SOHA többé. Ám két szipogás közt Lona kitervelt valamit: valahogy el kell érnie, hogy a többiek őt is menőnek találják! De vajon hogyan érheti ezt el? Ha színesre festi lajhárkarmait, talán a többi lány is megirigyli és befogadják? Egy próbát megér! Segíthet, ha ő is népszerű lesz a közösségi médiában és szelfiket posztolgat az instán? Kicsit idegen a pózolás tőle, de miért is ne? Esetleg a világot járt nagybácsi, a mindig vidám Pedro besegíthet? Vagy netán ha teljesen önmagát adja, az célravezetőbb lenne?

Miközben mindez kiderül, a lajhárlány nem várt helyekről is kap segítséget Hamper Böbmőke iskolaigazgató és az épp ügyeletes tinisztár, Bensőséges Beni személyében. De a legfontosabb, hogy megismerkedik a szintén kicsit különc Drazséval, akit Lonával ellentétben egyáltalán nem érdekelnek mások – főleg nem a menő lányok – véleménye.

Szerintem amúgy nem baj, ha fura valaki. Én is tök fura vagyok.

Drazsé igazi állatmenő és állatbarát, és van egy Gaszton nevű békája is. Drazsé nem ad a külsőségekre és a felszínes barátokra, de a szíve nagyon is helyén van. Ő ébreszti rá, hogy ami számít, az az igazi emberi kapcsolatok, és korántsem boldogít az érdekbarátság.

Aztán ott van a csupaszív Pedro bácsi is, aki életigenlésével példát mutat a lánynak, és sokszor sikerül túllendülnie a dolgokon a segítségével. Ám a Costa Rica-i nagybácsi egy meghökkentő titkot is rejteget, ami különös csavart ad a történetnek.

Lona meséjéből megtudhatjuk, hogyan lesz egy kirekesztett lányból népszerű anélkül, hogy fel kellene adnia önmagát. Kiderül, hogy akkor kerül igazán a helyére, ha nem akar másokat követni, és teljesen máshogy viszonyulnak hozzá, ha ő is elfogadja magát. A Lajhár, a sztár mondanivalóját a korosztálynak megfelelően, könnyedén és lazán juttatja el a gyerekekhez. Betekintést nyújt a közösségi média erejébe, érinti, hogy hogyan használják, milyen súlyos szerepe lehet a mostani fiatalok életében. Bemutatja az árnyoldalakat, hogy hogyan szekálhatják, vagy érheti támadás a gyerekeket az online felületeken. De arra is felhívja a figyelmet, hogy milyen sok jó dolog kisülhet abból, ha a népszerűséget jó dolgokra használjuk fel.

A könyvben nagyon szeretjük a különböző karaktereket, és különösen élveztük a lajhárok életét bemutató részeket. A lajhár-főhős nem mellesleg szuper választás, hiszen az unikornisok, a flamingók és a lámák után ez most az ügyeletes sztár a gyerekek körében. Külön bája a könyvnek, hogy a nagybácsi – azaz a tolvaj lajhár – karakterét valós események ihlették (rá lehet keresi a neten). Kalaplengetés Hajba Lászlónak is a humoros és imádnivaló rajzokért, amelyek nagyszerűen adják vissza a történetet. A belapozóban látszik a könyv újszerű és friss illusztrációs megoldása, amit – főleg az elején – különböző döntsd el!, színezd ki! stb. interaktív részek is gazdagítanak.

 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót