OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
KORTÁRS IRODALOM OLVASÓI
KORTÁRS IRODALOM OLVASÓI : Vajon olvasnak még a gyerekeink? – Vig Balázs meseírót kérdeztük

Vajon olvasnak még a gyerekeink? – Vig Balázs meseírót kérdeztük

papagaj szerk2Balázs, hogy látod, olvasnak még a gyerekek?    

Ha a probléma oldaláról közelítem meg a kérdést, akkor engem nem az zavar, ha a gyerekek nem olvasnak, sokkal inkább a szülők generációja ejt néha kétségbe. Ugyanis mi alapvetően könyvek között szocializálódtunk. Valahogy azt látom sokaknál, hogy mintha egy nagy nyűgként dobták volna le magukról az olvasást.

Sokat metrózom, és a könyvet olvasó és a legtöbbször zombi üzemmódban, céltalanul mobilt pörgető emberek aránya szerintem több, mint kétségbeejtő. És a legfőbb gond éppen a szülők példamutatása. Miért választaná egy gyerek a nehezebb utat, ha a felnőttektől azt látja, hogy ők sem erőltetik meg magukat?

 

Az olvasóvá nevelés nem úgy néz ki, hogy a tíz-tizenkét éves gyerekkel veszekszem, amiért nem hajlandó elolvasni a Toldit. Az a gyerek, akinek meséltek esténként, akivel türelmesen elbeszélgetnek a szülei, az jó eséllyel fog maradandó olvasmányélményt találni magának, ha nem is feltétlenül az iskolai tananyagban, de a változatos és kiváló kortárs mese- és ifjúsági könyvek között.

Az olvasás nem csak a szépirodalom miatt fontos, vagy a lelki szükségleteink kedvéért. Azok a gyerekek, akik szívesen olvasnak, sokkal jobb szövegértők, könnyebben tanulnak, szebben és választékosabban fejezik ki magukat, és bizony az önmegvalósítás terén is könnyebben boldogulnak. Sokszor akár két évvel is azok előtt járnak a korosztályukból, akiknek nem meséltek, és akik semmit sem olvasnak önállóan. Szóval lenne ennek kézzelfogható haszna is, nemcsak bölcsész agymenésről van szó, mint sokan hiszik.

Sok a népszerű könyv a gyerekközösségekben most is, az más kérdés, hogy ezek egy része nem a legminőségibb alkotás. De ha úgynevezett belépő könyvként tudnak funkcionálni, az olvasás megszerettetésének eszközeként bármelyik könyv hasznos lehet. Persze megpróbálhatjuk a gyerekeket a klasszikusok felé, vagy a szerintünk igényesebb kortárs felé terelgetni, de didaktikusan ez nem igazán fog menni. Még a kevésbé olvasó felnőttek is elszaladnak, ha megérzik, hogy rájuk akarunk erőltetni valamit.

Fontos, hogy a könyv saját felfedezés legyen, hogy ő akarja éppen azt elolvasni. Ennek egyik oka lehet, ha a történet neki szól, róla szól. Remélem, hogy A Pál utcai fiúkat még sokáig olvassák majd, de én már találkoztam totális értetlenkedéssel is a gyerekek részéről, hogy ugyan miért baj, ha kisbetűvel írják le a nevedet? Ők ugyanis csetelés közben kisbetűvel szokták írni egymás nevét az egyszerűség kedvéért. Éppen ezért meg kell születniük a jelen problémáit, megoldandó feladatait feltáró könyveknek is, a jövő klasszikusai ma még kortárs történetek.

Forrás: ridikul.hu

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót