OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
KORTÁRS MAGYAR GYEREKKÖNYV ÍRÓK
KORTÁRS MAGYAR GYEREKKÖNYV ÍRÓK : Menyhért Anna

Menyhért Anna

  2012.06.20. 20:31

Író, irodalomtudós, irodalomszervező, szerkesztő. Az Eötvös József Gimnáziumban érettségizett Budapesten. Magyar–orosz–angol szakot végzett az ELTE-n, 2002-ben szerzett PhD fokozatot ugyanott az Általános Irodalomtudomány programban. Tanított az Eötvös József Gimnáziumban, a Miskolci Egyetem Modern Magyar Irodalom Tanszékén, majd a Balassi Bálint Intézet Hungarológia Tanszékének volt a vezetője. 

2000–2006 között a József Attila Kör elnöke, 2005-2011 között az Európai Írószövetség alelnöke, és 2007 óta a Magyar Irodalmi Szerzői Jogvédő és Jogkezelő Egyesület igazgatója. 

Emellett az ELTE BTK tudományos munkatársa, kutatási területe a női irodalom, a traumaelmélet és a kortárs irodalom. Ezen kívül a Trauma és Gender Kutatócsoport vezetője. ​

A 2011-ben indult 5K Központ alapítója és egyúttal az oktatási program kidolgozója. A szervezetet azóta is igazgatja.

 

Mese
 

Vándorlány és az elvarázsolt KisvárosVándorlány és az elvarázsolt Kisváros

Tengerimalacom története

 
„Kisfiamnak sokat mesélek esténként, s egy idő után kikerekedett belőle ez a sorozat, a kis ló figurája és az epizódok. Elkezdtem jegyzetelni, amit meséltünk, és aztán megírtam a meséket. Úgy gondoltam, hogy érdekesek lehetnek ezek a mesék, mert ilyet még nem olvastam, ahol a szövegbe a gyerek-szülő párbeszéd és be van építve.”
 
„Nem tudtam előre, hogy a gyerekek hogyan fognak reagálni arra, hogy a mesében van egy másik mese, s hogy Tomi és anya is szereplők, de nagyon jól sült el: a gyerekek rögtön megértik, hogy ez igazából arról szól, hogy a mesélés nyitott folyamat, s folytatni akarják a történeteket, ők is mesét akarnak csinálni. Ez szerintem nagyon jó, számomra ez a mesélés lényege. Hogy a gyerekek ne csak csodálják, messziről és kívülről a könyveket és a meséket, hanem ők is hozzájáruljanak ehhez az alkotó folyamathoz.”
 

Kritikáit, tanulmányait és verseit számos magyar és külföldi irodalmi lap közölte.

Tanulmánykötetei:

„Én”-ek éneke. Líraolvasás (Orpheusz, 1998);
Egy olvasó alibije (Kijárat, 2002); 
Elmondani az elmondhatatlant.
Trauma és irodalom (Anonymus–Ráció, 2008) 
Monográfia: 
Női irodalmi hagyomány, Napvilág, 2013.
Verseskötete:
Szelence (Palatinus, 2009).  
 
Gyermekkönyvei közül A kis ló Tündérországban és A kis ló és a tigrisek című mesekönyvei 2010-ben jelentek meg, A kis ló és a szívbeszélő  2011-ben (Csodaceuza), a Vándorlány és az elvarázsolt kisváros 2012-ben (Pagony).

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót