OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KORTÁRS MAGYAR GYEREKKÖNYV ÍRÓK
KORTÁRS MAGYAR GYEREKKÖNYV ÍRÓK : Máté Angi

Máté Angi

  2018.06.20. 00:29

1971. december 30. (Vajdahunyad) - Kolozsváron élő óvónő.

1990-ben érettségizett a székelyudvarhelyi Tamási Áron Gimnáziumban, majd ugyanott elvégezte a Benedek Elek Tanítóképzőt. 1993-tól óvónőként tevékenykedik (Székelyudvarhely, Kolozsvár, Budapest).

A weblapon olvasható gyerekkönyvek

 

Mese

Volt egyszer egy

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Máté Angi - Az emlékfoltozók
 
 
 
 
 
 
Ifjúsági  Mamó
 
 
 
 
 
 
 

Máté Angi első gyerekkönyve a Volt egyszer egy-mesék, amelyben rövid, lírai történetekben mesél nyárról, kőről, hidegről, alagútról és almafáról, és minden életre kell, zsong, zsibong, keresi a társát ebben a magánnyal és barátsággal teli világban.

A második kötet is voltegyszeregy mesékből áll, de szellősebb, kevésbé sűrű. Az Ez egy susogó levél történetei is ugyanerről a vidékről származnak, de több bennük az ember és ettől több a szegénység és a segítés is hirtelen.

A harmadik könyv, a Kapitány és Narancshal egy meseregény - mátéangis tömörséggel, de hosszabb, történetesebb szöveggel. A szereplők itt is kereső emberek, akik elindulnak a világba, hogy aztán visszataláljanak az otthonukba, ugyanoda és mégsem oda, mert az út során megismerik magukat, vágyaikat, világukat. A kötet megint új illusztrátorral jelent meg, most Rófusz Kinga festett csodálatos, felfelé, a létezés forrásafelé néző, egyszerre zárt, és végtelenül befogadó arcokat. Kéken úszunk a víz alatt, csak a Narancshal fénye vezet, hogy eltaláljunk a szabadsághoz.

Negyedik könyv,  Az emlékfoltozók, boldog, szomorú könyv a tündérrigólányokról. Ők nem csak ebben, a saját világukban vannak otthon, hanem az égben is, ahogy a nevük is mondja: földi lányok, égi rigók, tündérek, akik őrzik a titkokat, mások titkait is – az emlékek, amelyeket megkeresnek és visszavarrnak mások kilyukadt kendőjébe, ilyen bensőséges titkok. Az élet olyan titkai, amiket ha elfelejtünk, akkor nem marad semmi, amire építhetnénk, ami az énünk alapjait adja.
 
 
INTERJÚ MÁTÉ ANGIVAL,
AZ ARANYVACKOR MEGOSZTOTT ELSŐ DÍJASÁVAL (2009) - MESE KATEGÓRIA

Máté Angi az Aranyvackor pályázat megosztott első díjának egyik nyertese. Meséje egészen magával ragadó, kicsit más, mint az eddigi mesék, amiket olvashattunk, világa egészen különös és atmoszférikus.

Meséről, gyerekekről, tervekről és a "fontos semmiségekről" beszélgettünk...

Azt hiszem jó helyen kapisgálok, ha azt mondom, hihehetlenül atmoszférikus a meséd szövege, erre mondanak valami olyasmit - a szó jó értelmében - hogy "elszállt"... Sodor magával és mi is álomvilágba csöppenünk. Írás közben érzed-e ezt te is?
 

A sodrás kell a kicsiknek. Bele kell kerüljenek a mesébe, meg kell történje magát bennük, az. A gyerekeim az oviban – óvónéni is vagyok – teljesen átlényegülnek, belehullanak a mesébe, ha az jól mondott, jó mese. Írás közben én csak a haladást érzem, hogy mondása van valaminek, olyan valaminek, amit jó mondani.

Mi volt előbb, a szövegek, vagy jött a téma (a város) és megihletett?

A szövegek egy része fiókolva volt, a másik része lett, a fiókbeliekhez, a témához. Olyasmikről írok, amikben apró kicsiségek, majdnem azt mondom: semmiségek- történnek. Fontos semmiségek: a pocsolya a felhőt nézi, a rák ollóival a vizet csobogtatja, vágja hullámosra, a sötétség kötöget, a király, a koronája, és a koronáján ülő galamb belemondják a gondolataikat a postaláda nyílásába, miután kijátszották magukat a kalapos boltban.

Látod-e már magad előtt "egészben" a készülő a könyvet?

Igen, látom. Szép, fontos semmiségek lennének benne.

Mióta írsz és mivel foglalkozol, amikor éppen nem írsz?

Még nincs egy éve, hogy meséket kezdtem írni. Írhattam volna hamarabb is, lejegyezhettem volna a most már nyolcéves Dorka lányomnak dünnyögött esti mondikákat, vagy az ovisaimnak mesélt kitaláltjaimat, mégis csupán tavaly nyáron írtam először meséket, egy szomorú barátnak, vidítóként.

A könyvhétre megjelenik egy felnőtt könyved, mesélj róla egy kicsit!

Mamó, ez a címe, regény lesz. Egy gyerek mondja benne a világát, a kicsit, a szűköt. Mond arról is, hogyan tágítja élhető-jóra ezt. Én vagyok a kisgyerek, Mamó a nagyanyám, aki hétéves koromig nevelt.

Erősen érződik a nyelvezeteden az erdélyi magyar szókincs, hogyan használod szövegeidben? (és áruld el, mit jelent az, hogy lepallotta)

Élem ezt a szókincset, udvarhelyszéki vagyok. Úgy mondom a mesét, ahogy bennem felbukik. Lepallotta: leseperte, leveregette.

Akkor ez már nem kérdés lesz, gratulálok a díjhoz!!!!

Köszönöm, nagy-nagy boldogságom volt, visítottam is egy szép igazit a PIM (Petőfi Irodalmi Múzeum) előtt, kifele jövet.

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót