OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
KORTÁRS MAGYAR GYEREKKÖNYV ÍRÓK
KORTÁRS MAGYAR GYEREKKÖNYV ÍRÓK : Borbáth Péter

Borbáth Péter

  2018.06.21. 15:05

Borbáth Péter (1980) író (Csimota), fordító, szerkesztő (FISZ-könyvek), túravezető (Eupolisz).

Sündör és Niru - Sündör nyomában

Nem sétautak (interjú)

Az egyik legjobb dolog az olvasásban az, hogy akár egy fotelban ülve is bárhová eljuthatok és mindenféle emberrel, izgalmas helyzettel találkozhatok. Olyan írókat, költőket szeretnénk bemutatni nektek, akik furcsa és szokatlan munkát végeznek, különleges hobbikat űznek. Borbáth Péter, aki többek között meséket ír, nemcsak képzeletben utazik, hanem a világ legizgalmasabb vidékeit keresi fel hónapról hónapra...
 
A weblapon olvasható gyerekkönyvek

 

Gyermekkönyve
 
Borbáth Péter - Együtt a Pörkeföldre - Sündör és Niru 2.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Mi akartál lenni gyerekkorodban?

Eleinte régésznek készültem, aztán egy darabig a Queen nevű együttes énekese, mert akkoriban halt meg a frontember, Freddy Mercury, és gondoltam, én majd helyettesítem, aztán anyukám azt mondta, ehhez lehet, egy kicsit több kellene még.

Egyik kedvenc foglalatosságod az utazás, hogy jött ez nálad?

Nem sokat utaztunk a családdal, tehát a dolog nem itt keresendő. A szüleim rábíztak apukám egyik tanítványára, aki folyton elvitt evezni a Dunára, ez nagyon sokat jelentett nekem. Még arra emlékszem, hogy ötéves koromban állandóan a világtérképet bámultam és fejből tudtam az összes zászlót, meg az országok és népek könyvét bújtam sokat, aztán ezt az egészet elfelejtettem úgy húsz évre.

Mégis visszajött, ami nem csoda, mert nagyon jó dolog a világot járni. Mit jelent számodra az utazás, ami azóta egyben a munkád is lett?

Túrákat szervezek és vezetek a világ minden tájára. Elmegyek, mondjuk Gua-temalába, ahol indiánok vannak, meg esőerdők meg vadállatok, megnézem, letesztelem és megszervezem, hogy hol fogunk aludni, milyen busszal megyünk és így tovább. Aztán felviszem az embereket a vulkán tetejére és jó esetben le is hozom őket. Van egy cég és egy honlap, amelyik sokféle embert összegyűjt, akikkel olyan utazásra lehet indulni, ami izgalmas. Olyanoknak szólnak ezek a túrák, akik aktívan akarnak pihenni, nem a tengerparton feküdni, hanem menni, és új helyeket, embereket látni, új benyomásokat szerezni.

Miért ezek az extrém, különleges helyek a legjobbak erre szerinted?

Az ember ilyen helyeken olyan dolgokkal találkozik, amelyek egyrészt igazi kalandokat nyújtanak, másrészt önmagunkról is sok mindent megtudunk egy-egy ilyen utazás során. Képzeld el, hogy találkozol egy indiánnal, aki semmilyen olyan nyelven nem beszél, amit te ismersz, és meg kell vele értetned, hogy enni, aludni szeretnél. Vagy éppen annyi ideig gyalogolsz a tűző napon, hogy már úgy érzed, nem bírod sokáig, mégis végigcsinálod. Kibillensz a megszokott, mindennapi környezetedből, és valódi élményeket szerzel.

Hogyan kapcsolódik, ha egyáltalán kapcsolódik ehhez az meseírás, az írás? Hiszen a másik hobbid/munkád az, hogy novellákat írsz hol felnőtteknek, hol gyerekeknek…

A túrázással például olyan kapcsolatban van, hogy egyszer Indiában elmentem egy olyan városba, ahol volt egy 16. századi csillagvizsgáló, és ez helyszínként megjelent aztán a mesémben, nem pontosan ugyanúgy, de erősen hatott rám a környezet. Látok addig elképzelhetetlen tájakat vagy éppen egy márványbányát, és az újabb világokat nyithat meg.

                                                                                                               www.eupolisz.hu

A másik pedig, hogy a fizikai igénybevételtől, attól, hogy fázol, éhes vagy, fáradt vagy, a képességeid határára jutsz, egy hosszú gyaloglás során összerendeződnek a gondolataid, és ilyenkor úgy tudsz mindent végiggondolni, ami a sokszor csengő telefon, vagy a gyakran hozzád beszélő emberek mellett szinte lehetetlennek tűnik.

Hogyan kezdődött a meseírás?

16 éves korom óta írok, leginkább prózát. A meséket úgy kezdtem, hogy két barátom (Tsík Sándor és Kollár Árpád) nézték a felnőtt szövegeimet, és megkérdezték, hogy miért nem írok meséket is. Amúgy régen írtam mesét egy zenekarnak, mert volt zenekarom is. Ez egy zajmese volt, és bár a zenekar feloszlott, a mese megmaradt.

Miről szólnak Sündör és Niru kalandjai?

Egyfelől arról, hogy hogyan veszünk birtokba dolgokat, az információkat, a világot, a másik embert, másfelől arról, hogy mit jelent az, amikor valaki segíteni szeretne rajtad, de nem feltétlenül jól segít. Két figura van benne, az egyik zajokat gyűjt (Niru), ő egy szolidabb típus, a másik pedig fényvadász (Sündör), aki sokkal céltudatosabb, rámenősebb, és egyre többet akar, a végén már a Napot. Kérdés, mi történne, ha Sündör megszerezné a Napot, és mit tud tenni Niru?

Forás: Mikkamakka 2016/1-2

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót