OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
IFJÚSÁGI - Felnőtté válás
IFJÚSÁGI - Felnőtté válás : Bezzeg az én időmben

Bezzeg az én időmben

  2017.06.03. 15:47

Írta: Fehér Klára
Kiadó: Ciceró,  2016
Oldalszám: 226
 
„Bezzeg az én időmben nem csavarogtak fiúkkal a lányok.”
"Bezzeg…" – mondják mindenre a felnőttek. Katit azonban nem érdeklik a régi történetek, ő most tizenöt éves, most szerelmes, most akar boldog lenni.

Csak az első bál éjszakáján ébred rá: 1941-et ír a naptár, amikor a történelem, a felnőttvilág bármikor elszakíthatja őt szerelmétől, akár örökre is.

Fehér Klára könyve az egyik legnépszerűbb ifjúsági regény. Mi lehet a titka?

Talán az, hogy egy ilyen szomorú korszakról is képes bölcs derűvel mesélni. A szeretni való szereplők, a humoros helyzetek a mai olvasó számára is közelivé, átélhetővé teszik Kati és Laci történetét.

 

Krausz Vera

Fehér Klára egyes szám első személyben megírt ifjúsági regénye a klasszikus pöttyös sorozat részeként, egy szegény, háromgyerekes családból származó fiatal lány, Horváth Kati mindennapi szorongásaiba, gondjaiba, és apró örömeibe avat be minket.

Az egyes fejezetekben az ő életének epizódjait követhetjük nyomon, mégpedig kisebb, anekdotaszerű elbeszélések formájában. Betekintést nyerünk felnőtté válási folyamatába, végignézhetjük, hogy lesz a tisztelettudó kislányból felelősségvállaló nő.
 
Kati szabálykövető, kiemelkedően jó eszű, kitűnő tanuló kereskedelmista. Segít otthon édesanyjának és két testvérének, ismeri a háztartás csínyját-bínyját, és semmi szín alatt nem okozna bánatot az érte minden áldozatot vállaló szüleinek.
Mindemellett szeleburdisága, időszakos szétszórtsága, és az ezeket kifigurázó, kedves, öniróniába hajló humora miatt nagyon is szerethető valaki.
 
Nem véletlen, hogy Laci, a szabadidejében statisztálással pénzt kereső fiatal tanárnövendék első látásra beleszeret a helyes, nem kiemelkedő szépségű, azonban annál inkább különleges egyéniséggel rendelkező ifjú hölgyeménybe.
 
A szerelmi affér hátterében pedig zajlanak a kamaszok körében ismerős, rendkívüli humorral, újszerűséggel elmesélt események: puskázás, titkos randik, rosszul sikerült felelések, illetve a szigorú, különféle személyiséggel bíró tanerők, akiken lehet, hogy gúnyolódnak a lányok, kibeszélik őket, mégis rettegnek tőlük, és félve lesik minden gondolatukat.
 
Eddig a regény történetének váza. Ehhez párosul Fehér Klára finom, halk, időnként megmosolyogtató, helyenként meg megríkató, lágy stílusa. Mert, ebben a könyvben semmi sem hivalkodó, hangos, vagy túlhangsúlyozott, mégis minden része megalapozott, hiteles.

Helyet kap benne a történelmi háttér felvázolása: az egyes történetekben utalás történik a zsidótörvények igazságtalanságára, a háborús fenyegetettségre ugyanúgy, mint a tanácsköztársaság bukásának következményeire és ezek, az egyes ember sorsára gyakorolt hatásaira.
 
Megismerkedhetünk a sok gyermekes vidéki és a városi lét különbözőségeivel. Megérthetjük azt is, mennyire döntő szerepe van annak, ha az embernek van pénze és még inkább, ha nincs.
 
Rádöbbenhetünk arra, hogy milyen kiváltságos helyzet is az, ha rendelkezünk megfelelő motivációval, háttérrel és támogatottsággal, legyen az anyagi, szellemi, avagy lelki, ahhoz, hogy tanulhassunk.
Mindemellett, rácsodálkozhatunk a poroszos iskolarendszerben átadásra került lexikai tudásanyag mennyiségére, és a szigorú számonkérésre.
 
Igen, ez kicsit talán nagymamáink és anyukáink könyve, abból a szempontból, hogy a szerelemábrázolást tekintve jóval ártatlanabb, mint, amit mi akár tizenöt évesen is megszoktunk.
Igen, a mi életünk már sokkal kevésbé forog a kötelességeink körül. Igen, talán kevesebb a korlát. Mondhatni több mindent megélhetünk, hamarabb, gyorsabban, véres következmények nélkül.
 
Ugyanakkor Fehér Klára mégiscsak egy sokkal felnőttebb életet tár elénk, mint amit a mi, teszem hozzá, sok másik szempontból szerencsére kicsit később érő generációnk tizenöt évesen megszokhatott.
Háború, az életre szóló társ megtalálása, elválás: ezek azok a jelenségek, amelyekkel Katinak zsenge kora ellenére meg kell birkóznia.
 
Írónőnk pedig mindezt mindenféle didaktikusság, szájbarágó kioktatás nélkül írja le, mindvégig figyelembe véve az „ifjúsági regény” műfaj sajátosságait, a fiatalok hangján szólva egy más korban született leány mégis ismerős mindennapi dilemmáiról.
 
Bonuszként pedig megtanulhatjuk a könyvből a nagymamáink idejéből származó, de ma is rendkívül kedvelt alma, tojásfehérje és cukor alapú ínyencség, a „boszorkányhab” elkészítési módját.
Jó hír, hogy a robotgépek korában már ez is sokkal kevesebb vesződséggel, gyorsabban megvan.

Forrás: ekultura.hu

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót