OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
IFJÚSÁGI - Napló
IFJÚSÁGI - Napló : Egy majdnem normális család (2) Most már igazán

Egy majdnem normális család (2) Most már igazán

  2017.02.16. 13:53

Kiadó: Tilos az Á Könyvek, 2016
Oldalszám: 288

Lehet, hogy Bakos Virág a legviccesebb lány az osztályban, de vannak hetek, amikor neki sem jön össze semmi. Naná, hogy nem a madarászás vagy a kutyasétáltatás az oka annak, hogy padlón van. De tényleg, mit kell csinálni, ha egy bombanő hajt a pasidra? És ha kiakadsz, mert állandóan szívatják a legjobb barátodat?

Miért van folyton romokban a baráti társaság, és különben is, hogyan hívhatnád fel magadhoz a haverjaidat, ha a nővéred állandóan csipkekombinéban járkál a lakásban? Na, persze, még ott van az apád is, aki egy piás humorista, de ki van bukva, és egyetlen jó poén sem jut az eszébe. Nem kicsi a tét Virágéknál: könnyen kitörhet a teljes káosz. Vagy van még esély normális családdá válni?
„…aki legalább egyszer az életében nem érezte úgy magát, mint Bakos Virág, az nem is volt kamasz.”
 
Részlet a könyvből

 

Szeptember 8., hétfő

Reggel percekig agyaltam, hogy mit vegyek fel. Régebben soha nem görcsöltem ezen, de most nem szeretnék bénán kinézni, viszont a legjobb cuccaimat már múlt héten elsütöttem. Végül egy sima fekete ujjatlan és egy Vera-féle szoknya mellett döntöttem. Dani azt mondta, iszonyú jól nézek ki benne, és egyébként a szoknya tényleg nagyon menő, bordó virágmintás és aszimmetrikus szabású: a jobb oldalon mini, a balon meg ultrarövid. Apa szerencsére még nem látta rajtam, mert direkt akkor vettem fel, amikor ő már elment. Nagyon nehéz volt ma odafigyelni az órákon, mert úgy éreztem, Dani engem néz. Persze hátrafordulni nem mertem, úgyhogy ezt talán csak bebeszéltem magamnak. Az viszont tuti, hogy Lili figyelt, mert többször is elkaptam a tekintetét. Gondolom, észrevette, hogy Dani ma máshogy üdvözölt. Még szerencse, hogy nem lehet pillantással ölni, mert akkor biztos nem éltem volna túl ezt a napot.

Flieger beteg, úgyhogy ma fizikaórán Szakács Mara, a B-sek magyartanára jött be helyettesíteni. Kaptunk egy feladatlapot mindenféle hőtani kérdéssel, és elvileg azon kellett volna dolgoznunk, de szerintem senki sem lett kész, mert az elfojtott röhögéstől nem tudtunk koncentrálni. Majom tehetett mindenről, mert még a szünetben elbújt a tanári asztal alá, gondolom, azt hitte, a helyettes egyből észre fogja venni, és akkor majd lesz instant röhögés, de ehelyett Szakács Mara simán leült, és egész órán dolgozatokat javított. Ebből a helyzetből Majom nem tudott jól kijönni, úgyhogy ott gubbasztott a lábánál kicsengetésig. Az asztal háta zárt, úgyhogy mi csak az ujjait láttuk, amiket alul kidugott a résen, de utána azzal dicsekedett, hogy iszonyúan össze kellett húznia magát, és még így is belátott Szakács Mara szoknyája alá. Ági erre jól megsértődött, és ebéd közben rettenetesen összevesztek. Majom elrohant, Ágica meg ott maradt a nyakunkon, és nekünk kellett ellátni papír zsepivel.

Próbálok visszaemlékezni, mivel telt el a délután, de csak a rózsaszín köd kavarog a fejemben. Az biztos, hogy nem tanultunk, pedig eredetileg meg akartuk
csinálni a matek házit. Dani eleinte a hétvégéről mesélt, mert eléggé kiakasztották a szülei, én pedig igyekeztem megértőnek tűnni, meg érdekelt is, amit mondott, de amíg beszélt, a hajammal játszott, úgyhogy alig bírtam figyelni. Aztán egy kicsit elvesztettem az időérzékemet. A következő dolog, amire emlékszem, az volt, hogy Vera benyitott a szobába, felkiáltott, hogy ó, csak nem zavarok, amire Dani azt morogta, hogy ugyan, dehogy, jobbkor nem is jöhettél volna. Aztán kimentünk a konyhába, és akkor láttam, hogy milyen késő van, és már apa meg Misu is hazaért. Dani azt mondta, hogy sietnie kell, de végül úgy belemelegedett a beszélgetésbe, hogy mégis ottmaradt vacsorára. Apa iszonyú jó fej volt, úgy csinált, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy Dani ott ül velünk együtt az asztalnál. Szerintem elég nyilvánvaló lehetett, hogy nem csak haverok vagyunk, mégsem kérdezősködött. Az a helyzet, hogy tavaly ilyenkor teljesen ki voltam rá akadva, amiért nem szólt bele, hogy Vera kivel kavar, most viszont kezdem kicsit megérteni. Talán mégis érdekli, hogy mi van velünk, csak meg akarja várni, hogy mi kezdjünk el beszélni róla.

Fura, hogy Dani szülei még mindig nem váltak el. Elvileg a közös lakáshitel miatt nem kezdik el a válópert, de Dani szerint az anyja nem is akarná, mert ő még mindig abban reménykedik, hogy újra összejönnek. Persze erre elég minimális az esély. Nem mintha az apja meg az új csaj annyira jóban lennének: állandóan balhéznak, mert a nőnek semmi se jó, mindig több pénzt akar, új ruhákat és nagyobb lakást, esténként viszont eljárkálna otthonról bulizni, még veszélyeztetett terhesen is. Dani apja állítólag teljesen ki van rá akadva, mert ő munka után inkább otthon maradna, és inná a sört meg nézné a tévét. Dani anyja mellett  simán ülhetne a tévé előtt, és ő a pénz miatt se balhézna vele, de azért a helyzet nyilván nem annyira egyszerű, mert egyfelől hamarosan születni fog még egy gyerek, másfelől Dani apja soha többé nem akar hazajönni Magyarországra. Az anyja viszont nem akar elmenni innen, márpedig ha az ember apja meg anyja két külön országban akar élni, akkor nagyjából mindegy is, hogy előtte elváltak-e vagy sem.

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót