OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
IFJÚSÁGI - Napló
IFJÚSÁGI - Napló : Egy képzeletbeli barát naplója

Egy képzeletbeli barát naplója

Németh Eszter  2017.05.03. 18:51

Írta: Matthew Dicks
Fordította: Nagy Boldizsár
Kiadó: Kolibri Gyerekkönyvkiadó, 2013
Oldalszám: 336 

"A nevem Budo. Öt éve vagyok életben. Öt év nagyon hosszú idő valakinek, aki olyan, mint én. A nevemet Maxtól kaptam. Ő az egyetlen ember, aki lát engem. Azt tudom, amit Max tud, de néha nála többet is. Tudom, hogy Max veszélyben van. És azt is tudom, hogy én vagyok az egyetlen, aki megmentheti őt. "

Szívfacsaró és szívmelengető könyv kamaszoknak és felnőtteknek a szeretetről, a hűségről és a képzelet erejéről - gyönyörű történet mindazoknak, akiknek volt már igaz barátja... akár valós, akár képzeletbeli.

Mindenkinek szüksége van barátra. Legalább egyre. Ha nincs igazi, addig teremtsünk egy képzeletbeli barátot, aki feltétel nélkül, odaadóan és teljes mértékben kiáll mellettünk, biztatást és biztonságot ad.

Matthew Dicks okosan, éles szemmel figyelte meg az Asperger-szindrómás világot. Beleélte magát (vagy talán személyes a tapasztalata), és nyílt őszinteséggel, sok humorral és érzelemmel mesél arról, hogy nem kell valódinak lenni ahhoz, hogy valaki igaz barát legyen.

Nagy Boldizsár kedves, őszinte és a gyermeki gondolatvilágot hűen tükröző fordítása teszi letehetetlenné ezt a könyvet.

 

konyvmutatanyosok
 
Látszólag semmi rendkívüli nincs a barátságukban, sülve-főve együtt vannak, de ha túl közel kerülnek, akkor azért sort kerítenek extra titkokra. A probléma csak az, hogy ezek a titkok nem a barátságukra, hanem a biztonságukra veszélyesek. Max titka legalábbis…

Úgy tartják, hogy az igazán jó figurák a szöveg születése során életre kelnek, és néha olyan döntéseket hoznak, vagy olyan irányba alakítják a történet menetét, amire az író nem számított. A könyv alapján úgy tűnik, a képzeletbeli barátok is rendelkeznek efféle tulajdonsággal. Önálló életre tudnak kelni.

Budo ugyanis Max képzeletbeli barátja. Max enyhén autista vagy asperger-szindrómás  kisfiú: így lehetséges az, hogy bár már iskolás korú, mégsem tűnt el az életéből Budo, aki a történet narrátora. Mivel Max teremtette, rá hasonlít, mind tudásában, mind képességeiben. Érdekes megfigyelni, hogy a rövid, lényegretörő mondatok az emberi érzékelés és értékelés mennyire más aspektusait mutatják. Olyan ez, mint a róka és a kisherceg párbeszéde. Nincsenek vadászok a bolygón, hű ez érdekes. Ja, hogy tyúkok sincsenek… Hát, kár!

Maxnak Budót leszámítva nincsenek barátai, nem szereti, ha megölelik, és az édesanyja csak álmában adhat neki puszit. Budo szereti Max édesanyját, így nem árulja el barátjának, hogy az egy puszi igazából sok-sok puszi. Sőt Budo azt sem meséli el Maxnak, hogy az apukája mennyire nem akarja tudomásul venni a betegségét. Hárít minden akadályt, így a gyógymódok vagy segítségek nagy többségét is. Maxot a szülei normál iskolába íratják, ahol a gyerekek többé-kevésbé elfogadják őt, tudomásul veszik a különcködéseit (extra kaki), kivéve a minden iskolában felbukkanó fenegyereket, aki persze folyton terrorizálja a kisebbeket; Max is fél tőle, egészen addig, amíg egy alkalommal – Budo számára is megdöbbentő módon – a fejére nem kakil.

Az éjszakákra és nappalokra tagolódó cselekmény éjszakai részeiből megtudhatjuk, merre kószál Budo, míg Max alszik. Néha tévézik a fiú szüleivel, kivéve, ha szerelmes filmet néznek és őket magukat is elkapja a hév. Sokszor elmegy a közeli benzinkútig, ahol a barátai – különleges létéből adódóan a látásból ismert ismerősöket definiálja így – dolgoznak. Így lesz szemtanúja a benzinkúti lövöldözésnek, de mivel Budo Maxon kívül senki számára nem látható, a kisfiú előtt viszont érthető okokból hallgat a történtekről, a rendőrségre vár a tettes felfedése. Budo pedig ezután nem nagyon megy már éjszaka a benzinkútra, mert a megfigyelései alapján pontosan rekonstruálható a hely atmoszférájának megváltozása.

Forrás: Kömyvmutatványosok

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót