OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
MESEKÖNYVEK A TERMÉSZETRŐL - ÉVSZAKOKRÓL, ÁLLATOKRÓL, NÖVÉNYEKRŐL
MESEKÖNYVEK A TERMÉSZETRŐL - ÉVSZAKOKRÓL, ÁLLATOKRÓL, NÖVÉNYEKRŐL : Miklóska mesekönyve

Miklóska mesekönyve

  2018.09.20. 08:58

7-9 éveseknek
Írta: Toldi Zsuzsanna
Illusztrálta: Piti Katalin
Kiadó: Napkút, 2016
Oldalszám: 118

15 kedves hangulatú állatmese ritka állatokról, és 15 befejezetlen csalimese, a királylány, a vízitündér és az ördög varázsos világából.

A mesekönyv a műfaj legszebb hagyományaira épül. Varázslatos, titkokkal teli világba kalauzolja a kis olvasókat, akik találkozhatnak például Alinával, a vízi tündérrel, Vilmossal, a vadkannal, Zippel, a hangyával és megannyi más csodás vagy éppen ismerős lénnyel.

Toldi Zsuzsanna nyugdíjas általános és középiskolai tanár. Életét a gyermekek között töltötte a tanyavilágtól egészen a gimnáziumig.
Toldi Zsuzsanna meséi gyönyörködtetve tanítanak, mert a mesék egyúttal megismertetnek minket a természet rejtelmeivel is.
 
A jó, a rossz és a giliszta

 

Miklós Krisztina

 

Toldi Zsuzsanna legújabb könyve, a Miklóska mesekönyve két nagy fejezetre épül: Állatmesék és Csalimesék. Az első fejezetben a szerző szakít a hagyományos állatmesék koncepciójával és kompozíciójával. A mesék főszereplői olyan, peremre szorított állatok, mint a pióca, a csiga, a giliszta, illetve a pézsmapocok, a kanalas gém és a Mézkalauz madár.

A második fejezet meséinek szereplői hagyományosnak tekinthetők, viszont történeteik különlegesek. Alma kisasszony életének fontos pillanataival ismerkedhetünk meg, bár nem derül ki, hogy hercegnő lesz-e a végén vagy sem. Alina, a jóságos vízi tündér összefog a tenger összes állatával, és mindenkin segítenek, aki rászorul. Az ördögök birodalma, a pokol is bemutatásra kerül, sok fortély, gonosztett tárul elénk, bár a végén valakinek a csókja biztosítja a pozitív végkifejletet.

A szövegek túlnyomó részében előforduló leírások biológiai pontossággal határozzák meg az adott fajt, emelik ki a legfőbb tudnivalókat róla. Nem úgy, mint a hagyományos állatmesék túlnyomó részében, ahol az emberi tulajdonságokkal felruházott szereplő egyetlen egy vonását állítják középpontba, erre fűzve fel az egész történetet. A narrátor minden kis szereplőnek nevet ad, ezzel közelebb hozza őket a gyerekekhez, tudni fogják, hogy a mese nem egy piócáról szól a sok közül, hanem Rudiról, aki megmentette a királykisasszony életét. Megtudhatjuk azt is, hogy mi miatt nem tudott a kótyagos kiskócsag elrepülni Afrikába, hogy hogyan alszanak minden este Frida és Fadri, hogyan járt túl a földműves az ördög eszén, hogyan múlt el Kicsi Lili bánata, hogyan vált Apró Ari hőssé, és sok további történetre, amelyeket mostanig csak Miklóska tudott.

A végkifejletben nem minden esetben találkozunk kimondott tanulsággal, többször implicit, lebegtetett az üzenet, így nemcsak egy pillanatra kelti fel a gyerekek érdeklődését, hanem folyamatosan fenntartja a figyelmüket. A mese végére az olvasó nemcsak egy erkölcsi tanítással lesz észrevétlenül gazdagabb, hanem a képzelőereje is fejlődik, képes lesz értelmező pozícióból továbbgondolni a mesét, hiszen mindig a tetőponton ér véget a csalimese, még ha ez bosszantó is tud lenni. A kötet végére a gyermek tudni fogja:

„Ez a kettősség. A jó meg a rossz. Mindenkiben jelen van – ugyanannyi kanállal.”

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót