OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK : A kis ló Tündérországban

A kis ló Tündérországban

Menyhért Anna  2013.07.07. 22:13

Írta: Menyhért Anna, illusztrálta: Balogh Andrea. Csodaceruza, 2010. 32 oldal
 
A kis ló TündérországbanMenyhért Anna - A kis ló TündérországbanA Menyhért Anna által írt kisló-történetek egyik nagy különlegessége, hogy a mesék létrejöttének körülményei cseppet sem mellékesek: mindegyik fejezet anya és Tomi párbeszédével kezdődik, és végig közösen szövik a mese fonalát. A főszereplő kis ló a kezdet kezdetén eltéved, és így keveredik el a tündérek birodalmába, ahol igazán remekül érzi magát, tehát úgy dönt, hogy ott is marad egy darabig, így aztán persze számtalan izgalmas kalandban lesz része!
 
Most itt olvashatjátok nálunk a mesekönyv első meséjét...

 


A tündéralmafa - A kis ló megérkezik

kislo1.jpgEgyszer volt, hol nem volt, élt öt kis tündér Tündérországban. Volt egy almafájuk, egy tündéralmafa, azon minden reggelre öt tündéralma termett, mosolygós, piros, fényes tündéralmák, minden tündérnek egy, reggelire. Aki legelőször felébredt, kiment a kertbe, leszedte a tündéralmát, bevitte, megterített, megvajazta a tündérpirítóst, elkészítette a tündérkását meg a kakaót, és odatette mindenkinek a tányérja mellé az almáját.  
 
– Milyen ez a Tündérország? – érdeklődött Tomi. Van ott minden, mint itt, csak tündér?

– Igen –, válaszolta anya, és folytatta a mesét.

– Történt egyszer, hogy reggel a tündéralmafán csak három alma volt. Kettő hiányzott. Tanakodtak a tündérek, mi történhetett, talán beteg a fa? A fát jól meglocsolták, megsimogatták, és elosztották egymás között a három almát.

Másnap reggel látták, hogy már csak egy alma van a fán. Értetlenül nézték a fát, mert nem látszott betegnek, sőt, mintha somolyogtak volna a levelei. Felötlött bennük, hogy hátha valaki leszedte az almát. Elhatározták, hogy a következő reggel korábban kelnek, és megnézik, jár-e ott valaki.

Hát ahogy hajnalban kimentek, látták, hogy egy kis ló áll a fa alatt, és almát szed. Nagyon meglepődtek. Odasiettek, és megkérdezték a kis lótól, hogy mit keres a kertjükben. Mondja erre megszeppenve a kis ló, hogy eltévedt. Kirándult a családjával, elbóklászott a patak mentén, egy gyíkot lesett, őt követte, elindult befelé az erdőben, aztán nem talált vissza a többiekhez. Már nagyon éhes volt, amikor a tündérek kertjéhez ért. Este volt, elnyomta az álom a fa alatt, reggel pedig ott mosolyogtak rá az almák. Megevett néhányat, körbeügetett, de a nagy fáradtságtól úgy elaludt a sövény tövében, hogy csak este ébredt fel. Másnap se ment sehová, nem tudta, merre induljon. Nagyon aggódik, hogy mi van a családjával,

biztosan keresik őt, szomorúak, mert nem találják, apukája fel-alá üget, dobog a patájával, anyukája meg biztosan sír.

kskislo.jpgBevitték a kis lovat a tündérek a házba, adtak neki reggelit, és közben a legnagyobbik elővette a tündérlétrát. Ez egy olyan csodás létra, hogy a tetején mindig még egy fok nyílik rajta, hogy olyan magasra mehessünk, amilyenre éppen kell.

– Fel lehet menni az égig is? – vetette közbe Tomi.

– Igen, de az legalább egy hétig tart – felelte anya.

Felment a legnagyobb tündér a létrán, egészen a fák koronája fölé, hogy belátta az egész erdőt. Akkor előhúzta a zsebéből a tündérmesszelátót. A tündérmesszelátó nagyon pici, mint egy gomb. Ha a szemünk elé tesszük, és megmondjuk, mit keresünk, odafordítja a tekintetünket, és kinagyítja a képet. Rögtön látszódott is a kis ló családja, ott bolyongtak kétségbeesve a patak körül az erdőben, keresték a kis lovat.

Lejött a tündér a létráról, és már indultak is, közrefogták a kis lovat, felemelték, így tündérléptekkel tudtak haladni, három lépés volt az út, és már ott is voltak. Nagy volt az öröm, megölelte a kis ló a szüleit, sírtak is, nevettek is.

– Anya, te hogy találod ki ezt mind? – kérdezte Tomi. – Nekem semmi ilyesmi nem jut eszembe.
– Neked is sikerül, csak gondolkozz – mondta anya. –

Legközelebb te kezded a mesét.

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót