OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK : Szárnyak és paták mesekuckója (2)

Szárnyak és paták mesekuckója (2)

olvassbele.com  2013.07.18. 13:28

2. fejezet: Akinek nagy szárnya van, az tud repülni
A Repülési Ünnepségre egyre csak gyűltek a pegaurok. A színes virágokkal telehintett, nagy, félkör alakú lelátó szinte zsúfolásig tömve volt az izgatott szülőkkel és botladozó pegaurcsikókkal. Olyan nagy csikó, aki már ki is repülhetne, csak egyetlen egy állt a lelátón: Pego. Illet  ve még egy pegaurlány, de ő is éppen most búcsúzott el a szüleitől, mielőtt felügetett a Szárnyaló Szirtre.
 
A pegaurlányt úgy hívták, hogy Gigi, és Pego testvére volt. Egyenes, mélasárga haja, amely kibontva, tétován lebegett a levegőben, pont ellentéte volt Pego bronz frizurájának. Álomzöld, ábrándos tekintete pedig véletlenül sem hasonlított Pego élénkzöld szeméhez, amely mindig olyan friss volt, mint a hajnali rét.

 
 

Még egy valamiben különböztek egymástól. És talán éppen ez az eltérés volt a legszembeötlőbb. Giginek hatalmas, lila tollú szárnyak feszültek a hátán. Nem akkorák, mint a vele egyidős csikóknak. Hanem még annál is nagyobbak pár evezőtollnyival.

Pego szerette Gigit, persze, hiszen jó testvér volt, de most mégis érezte, hogy a keserűség egyre jobban gyűlik a lelkében, ahogy húgára néz.

Csak bámulta az óriásszárnyú Gigit, ahogy szüleik utolsó jókívánságait fogadja nagy kirepülése előtt, aztán egyszer csak meglátta saját pöttöm szárnyát egy ezüstpegaur fényes szárnyaiban visszatükröződni. Legszívesebben elsírta volna magát.

Ám sokáig nem szomorkodhatott, mert kezdetét vette a Repülési Ünnepség.

finy-ill02.02

Húsz megtermett pegaurférfi állt a lelátó alján, kezében szivárványszínű kürttel. Élükön egy izmos, páncélba bújt pegaurkatona jelt adott, és a hangszerek felzendültek.

Ekkor az ég hirtelen elhomályosult, és megjelent a két legfenségesebb pegaur, akit Pego valaha látott.

A szelíd tekintetű, nemes vonású pegaurkirály és a pegaurkirálynő fejükön virágkoronával kecsesen ereszkedtek le a magasból. Kezükben egy-egy kosarat tartottak, amelyből színes virágszirmokat szórtak a pegaurok elé.

– Mesés látvány! – gondolta magában Pego. – Mint egy színes hóesés! – és egy pillanatra el is felejtkezett a szomorúságáról. Kinyújtotta a kezét, hogy elkapjon egy szirmot.

– Milyen szépen szállnak ezek a virágok! – kiáltott fel, és oldalba bökte a papáját. De ahogy kimondta a szállnak szót, ismét elszontyolodott. Bánatosan hallgatta hát a király köszöntőjét.

– Pegaurok! Nagy ünnep a mai, hiszen ma mutatják meg ifjú pegaurjaink, milyen ügyesen tudnak szárnyalni, miután leugranak a Szárnyaló Szirtről! És ezzel azt is bebizonyítják, hogy méltóak a pegaur névre! Kérlek, biztassátok őket szóval és tapssal, hogy a feladatot minél lelkesebben tudják végre hajtani!

Pego mamája most szorosan magához ölelte a pegaurfiát, mert sejtette, hogy mit érezhet a király szavai hallatán.

– Attól még, hogy nem tudsz repülni, te is méltó vagy a pegaur névre! Jaj, ne szipogj már! – susogta, de Pego meg sem hallotta.

A fiú tekintete ködös lett, könnyek homályosították el, és a tudatában is minden összemosódott.

Alig-alig érzékelte a pegaurok tapsviharát, amellyel a király szavait üdvözölték, és azt sem fogta fel, ami utána következett.

Pedig a Szárnyaló Szirt tetején felsorakozott ifjú pegaurok sorra lökték el magukat a felhőszikláról, és szebbnél-szebb repülési bemutatót tartottak.

Akadt olyan, aki szárnyaival hosszan szitált egy helyben, mint a pacsirta az ég közepén. Volt, aki dugóhúzószerű csavart írt le a felhők között, volt, aki lágyan ringatózva repült le a lelátó előtti porondra, és úgy himbálózott a kékben, mintha egy hintán ülne.

Gigi, mintha most is éppen álmodozna, szépen lassan ereszkedett le a levegőben. Lusta kacskaringókat írt le az égen, mintha csak egy égi szerpentinen nyargalna lefelé, és nem is repülne.

Éljenzés és lelkes tapsvihar fogadta a jól sikerült repülési gyakorlatokat.

Pego csak gépiesen tapsolt, lélekben még mindig máshol járt. Valahol a képzelet furcsa vidékén, ahol neki is hatalmas szárnya volt, és olyan csodálatosan tudott repülni, mint a többiek.

És ekkor eszébe jutott valami. Hirtelen felcsillant a szeme, és azonnal visszatért a valóságba.

A buzgó örömtől, amiért ilyen remek ötletet talált ki, olyan hangosan kezdett el tapsolni, hogy a szülei gyanakodva néztek össze.

 

<<VISSZA A MESEREGÉNYHEZ

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót