OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK : Leszel a barátom? Ovis mesék (4)

Leszel a barátom? Ovis mesék (4)

  2018.03.10. 19:30

 
Esős nap
 
Hatalmas égszakadás volt odakint. A gyerekek mind elázva érkeztek az óvodába, hiába volt rajtuk esőkabát és gumicsizma. Az eső úgy zuhogott, a szél annyira fújt, hogy tetőtől talpig csuromvizes lett mindenki, aki csak kimerészkedett az utcára.

De nem csak az időjárás, a gyerekek is szelesek voltak ma. Minden apró-cseprő dolgon összevitatkoztak, hatalmas lármát csaptak, és egész délelőtt azt hajtogatták, hogy „Menjünk ki az udvarra!”.

 

– Esik az eső! – válaszolta az óvó néni.

– Máskor mindig kimegyünk, ha esik! Nekem van esőkabátom! – vágta rá Lea. – És gumicsizmám is, úgyhogy nem fogok megázni!

– Nekem is van! Nekem is! – harsogták egyszerre mindannyian.

– Nem csak az eső miatt nem lehet – felelte az óvó néni. – Nézzétek, úgy fúj a szél, hogy meghajlítja az ágakat, leveri a cserepeket, felborítja a kukákat. Talán még titeket is felkapna! – nevetett. – Ilyenkor jobb idebent lenni!

De amikor látta, hogy milyen csalódottak a gyerekek, azt mondta nekik: 

– Gyertek, üljetek ide a szőnyegre, játsszunk valamit közösen!

A gyerekek nem mozdultak az ablakból. Bámulták a vihart, nézték, ahogy integetnek a gesztenyefák, ahogy elsiet egy néni az óvoda előtt, és majd kicsavarja a szél az esernyőt a kezéből. Méregették, milyen messzire csapják az autók az úttesten összegyűlt vizet. Számolgatták, hány zacskót repített fel a szél, a szemközti bolt előtt hány táblát borított fel a vihar. Az óvó néni meg csak ült a szőnyeg közepén, és várta, hátha valakinek kedve támad játszani.

Kis idő múlva odasomfordált Lea, mert már nem fért el az ablaknál. Lefeküdt a szőnyegre, és az óvó néni ölébe hajtotta a fejét. Az óvó néni megérintette a hátát az egyik ujjával, majd Lea felé nyújtotta mind a két kezét, hogy találja ki, melyik ujja volt az. Lea találgatni kezdett. Hol az egyik, hol a másik ujjra mutatott. És ha nem találta el, az óvó néni újra és újra megcsiklandozta. Lea hangosan kacagott, a gyerekek meg ahányan voltak, köréjük  gyűltek, és nemsokára már mindannyian játszani akartak. Mivel az óvó néni nem tudott egyszerre mindenkit csiklandozni, különféle szabályokat talált ki, hogy senki se maradjon ki a játékból.

– Keressen minden lány egy olyan fiút magának, akinek a ruháján gomb van! De gyorsan ám, olyan gyorsan, hogy mire megszólal a kisharang, mindenkinek meglegyen a választottja! – mondta el az első szabályt az óvó néni.

A lányok nagy sürgés-forgásba kezdtek. Maja és Zétény rögtön egymásra találtak, Lea és Zsófi összevesztek Ákoson, Dani nem akart Dorci párja lenni... De mire az óvó néni megrázta a harangot, minden kislány fogta valakinek a kezét. Csak Roli állt egyedül, mert neki cipzáros pulóvere és gumisderekú nadrágja volt. Az ő kezét az óvó néni fogta meg, aztán a párok leültek a szőnyegre, és óriási „na, melyik ujjam volt?”-játékba kezdtek.

– Most minden szandálos kisgyerek cipőset keressen magának! – folytatta a játékot az óvó néni.

Először mindenki lenézett a lábára, hogy vajon rajta szandál vagy cipő van-e, aztán kezdődött elölről a keveredés-kavarodás. Most sem mindenki talált párt. Hárman is egyedül maradtak, mert Petin, Leán és Botin szandál volt. Erre az óvó néni kiszámolta, ki legyen az ő társa. Petire esett a választás, de ez Leának nem tetszett.

– Én akarok a te párod lenni! Különben is, mi találtuk ki ezt a játékot! – nyafogott az óvó néninek Lea.

– Az nem igazság! Rám jutott a választás – kiáltotta mérgesen Peti, és meglökte Leát. Lea elesett, és sírni kezdett. Az óvó néni megfogta Peti kezét, és azt mondta:

– Úgy lenne igazságos, ha a te párod lennék, Peti, de nem volt szép, hogy ellökted Leát. Ezért most nem leszek a párja senkinek. Segíts neki felállni légy szíves, és legyetek ti hárman párok Botival.

– Én nem akarok Petivel lenni! – sápítozott Lea. – Különben is unom ezt a játékot, inkább menjünk ki az udvarra! Biztos a vihartól kiestek a fiókák a diófán lévő fészekből, mentsük meg őket!

– Igen, menjünk ki! Mentsük meg! – kezdtek rá újra a gyerekek.

Az óvó néni megrázta a fejét: – Az udvarra nem mehetünk, még mindig szakad az eső. De tudjátok mit? Menjünk át a kiscsoportosokhoz vendégségbe, az ő ablakaik az udvar felől vannak. Onnan nézzük meg a fiókákat, és ha tényleg bajuk esett, kitalálunk valamit.

A gyerekek az ajtóhoz csődültek. Gyorsan kettes sorba álltak, hogy elférjenek a folyosón, és Lea a nagy izgatottságtól észre sem vette, hogy Peti kezét fogta meg. 

A kiscsoportosok éppen gyurmáztak az asztalnál. Mindannyian felnéztek, amikor a nagyok megérkeztek hozzájuk. Aztán amikor meghallották, hogy milyen izgalmas dologra készülnek, felugráltak a székükről, és az ablakhoz szaladtak, nehogy lemaradjanak valamiről. A gyerekek egymás után pásztázták végig a szemükkel az udvart, de a hatalmas tócsákon kívül semmi érdekeset nem találtak.

Csalódottan tértek vissza a saját csoportszobájukba, de amikor az óvó néni behozta nekik az esőt, vagyis három nagy esernyőt, egy vízzel teli tálat és a nyári kismedencét, végre elfújta a szél az ő rossz kedvüket is. Lea, Maja és Dorci a kinyitott esernyők alatt masírozni kezdtek, Zsófi és Györgyi a tálból kis poharakba vizet méricskélni, a fiúk meg a medencébe tócsát önteni, és a tócsához vitorlás hajót hajtogatni.


(Pásztohy Panka rajzaival)

 

<VISSZA GYERMEKTÉMÁKHOZ

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót