OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK : Babaróka kertje

Babaróka kertje

  2018.11.16. 20:17

Írta: Kiss Judit Ágnes, illusztrálta: Egri Mónika. Pozsonyi Pagony, 2018., 56 oldal

Kiss Judit Ágnes - Babaróka kertje
Babaróka már tudja, milyen a kölyökőrző, és milyen az, ha Mamaróka visszamegy dolgozni, de a világ ennél még sokkal több kihívást és izgalmat tartogat.
 
Babaróka apukája

– Elutazom a hétvégén – jelentette be egy nap Mamaróka.

– Én is mehetek veled? – kérdezte Babaróka reménykedve.

– Nem lehet – csóválta a fejét Mamaróka –, ez a program csak felnőtteknek szól.

 

– Akkor én egyedül leszek? – fittyedt le Babaróka szája.

– Dehogy – méltatlankodott Mamaróka – Eszembe sem jutna egy ilyen pici kölyköt magára hagyni! Apával leszel.

– De jó! – vidult fel Babaróka, mert eszébe jutott, mennyire jókat szokott mulatni Apával, ha Mamaróka olykor-olykor elmegy egy délutánra, vagy egy estére.

– Apával is fogsz aludni – figyelmeztette Mamaróka, de ez sem szegte Babaróka kedvét. Igazából már alig várta, hogy újra kettesben lehessen az apukájával.

Mikor aztán szombat reggel Mamaróka összepakolt, és megölelte mindkettőjüket, Babaróka szíve azért összeszorult. De nem mutatta.

– Érezzétek jól magatokat! – ölelte magához őket Mamaróka. – Holnap délután jövök haza. Vigyázzatok egymásra!

Mamaróka becsukta maga után a kaput. A ház hirtelen üres lett. És egy kicsit hideg is.

– Mit játsszunk? – kérdezte Apa. Vidám volt a hangja, olyan vidám, hogy a ház megint megtelt, és újra meleg is lett benne.

– Építsünk várost – vágta rá Babaróka. – De vigyél be a karodban!

02.jpgApa felkapta, Babaróka pedig nagyon boldog volt, mert Mamaróka egyre ritkábban vette föl, mindig a derékfájására hivatkozott. Bementek a szobába, elővették az építőkockákat, és hatalmas várost építettek, elfoglalta az egész szőnyeget. Nem is nagyon beszélgettek közben, annyira elmélyültek a munkában. Miután kész lett a város, sétálni indultak. Bementek a sötét, sűrű erdő mélyére is kézen fogva, ahova Mamaróka sosem engedte volna egyiküket sem. És Apa kezét szorítva Babaróka egyáltalán nem is félt. Egy kifőzdében ebédeltek, sült krumplit ketchuppal, amit látva Mamaróka biztosan a homlokát ráncolta volna.

Mire hazasétáltak, Babaróka olyan fáradt volt, hogy nem is kérte a szieszta előtti mesét, egyszerűen csak eldőlt a szülei ágyán, és álomba merült. Amikor felébredt, Apa ott volt mellette.

– Ébresztő, Kisrókám – csiklandozta meg –, még rengeteget kell játszanunk ma! És rengeteget játszottak is. Birkóztak, és Babaróka mindig legyőzte Apát. Aztán vonatosat játszottak. Aztán barlangászósat, bebújtak a legnagyobb takaró alá, és az volt a barlang, még denevérek is laktak benne. Észre se vették, és leszállt az este. Apa finom vacsorát készített, aztán megtöltötte a kádat langyos vízzel, és Babaróka addig játszott a papírhajókkal, míg egészen ki nem hűlt a víz. Akkor Apa megtörölte a kedvenc, puha, bolyhos törülközőjével, aztán felkapta, és a karjában vitte be az ágyba, mintha egészen pici róka lett volna. Mesét olvasott neki, aztán jóéjtpuszit adott, és leoltotta a lámpát.

Babaróka becsukta a szemét, és várta, hogy rászálljon az álom. De nem jött. Fordult az egyik oldalára, is, fordult a másikra is, de hiába. A szoba megint rettentő üres és rideg lett, hiába volt benne Apa, hiába ölelte magához. Babaróka csendben elsírta magát.

– Mi a baj, Kisrókám? – kérdezte gyengéden Apa.

– Hiányzik Anya! – hüppögte Babaróka.

– Nekem is hiányzik – ismerte el Apa, és még szorosabban ölelte magához.

– Anya… sírta Babaróka a paplanba, amilyen halkan csak tudta.

– Igen… Anya nagyon kedves – bólogatott Apa. – Nagyon szép is. Szelíd, meleg hangja van, és puha bundája. Megértem, hogy hiányzik neked. Anya tud a legjobban betakarni és a legszebben mesét olvasni.

– Anya – pityeregte Babaróka most már Apa nyakába.

– Igen – simogatta tovább Apa – Anyukád énekelni is szokott. Aztán magához ölel. Jó illata van, és a legjobb az ő szuszogására elaludni. Azt szokta énekelni, hogy Tente, baba, tente…

Babaróka végighallgatta az altatót, amit Mamaróka énekelni szokott. Elképzelte az ő gyönyörű, kedves, puha, meleg mamáját, aztán befészkelte magát Apa karjába, és elaludt. Reggel újra jókedvűen ébredt. Apával reggelit csináltak, aztán mesét olvastak, aztán lenyírták a füvet a kertben. Majd nekiálltak közösen ebédet főzni, és rengeteget nevettek közben.

Babaróka ebéd után kezdte magát megint kényelmetlenül érezni. Várta Mamarókát. De nem jött. Elsétáltak Apával a boltig, vettek néhány dolgot. Babaróka kitalált ezt is, azt is, hogy minél tovább maradjanak. Abban bízott, hogy mire hazaérnek, Mamaróka otthon lesz. És azt akarta, hogy mire hazaérnek, mindenképp otthon legyen. A kapu azonban zárva volt, mint mindig, amikor senki nincs a házban. A kotorék pedig épp olyan üres, mint ahogy hagyták. Babaróka szíve meghűlt. Már mindent értett.

– Anya elment világgá – suttogta.

Aztán hangosabban:

– Anya elment világgá.

03.jpgAztán már csak ezt ismételgette újra és újra, fel-alá járkált a szobában, és egyre sírósabb lett a hangja. Apa hiába próbált beszélgetni vagy játszani vele. Ha megpróbálta a karjába venni, Babaróka még el is lökte magától. Az anyukáját akarta. Aki nem jött haza, mert biztos elment világgá. Mikor Mamaróka megérkezett, így találta: ült a földön, előre-hátra ringatta magát, és sírva mondogatta: Anya elment világgá!

– Dehogy mentem világgá – ölelte magához Mamaróka. – Épp csak egy kicsit értem haza később, de hát ilyen hosszú útnál ezt nem lehet kiszámítani! Tudod, hogyha anya elment, akkor visszajön! Mindig visszajön – simogatta.

És sokkal jobb volt, ahogy ő ringatta, mint ahogy Babaróka tudta ringatni saját magát.

– Hogy éreztétek magatokat? – kérdezte később Mamaróka, mikor már a vacsorához terítettek.

– Nagyon jó volt! – kurjantott Babaróka vidáman. – Szeretek Apával lenni! Máskor is elmehetsz, Anya! Szívesen leszünk kettesben!– És a szülei nyakába ugrott.

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót