OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK : Kékmanó, a főnyeremény - Marci és a galibák (3) Mezítlábtól napszúrásig 5. Strandolós mese

Kékmanó, a főnyeremény - Marci és a galibák (3) Mezítlábtól napszúrásig 5. Strandolós mese

  2020.01.01. 10:19

hoseg_vkt02_freeimages.jpg

Egyik láb, másik láb,
Bal láb, jobb láb
Mezítláb.
Kerek kavics, lapos kő,
Forró beton, sistergő.
Puha homok, bársony fű,
Szúrós szalma, mint a tű.
Kapd a lábad magasba,
Ugorj be az iszapba,
Ott jön, ott jön, jön a hullám,
Lábadat betakarja!

A nyaralás alatt a család szinte az egész délelőttöt a tóparton töltötte. Igazán nem lehetett panasz az időjárásra, nagyon szép, meleg idő volt. A gyerekek mezítláb szaladgáltak, lubickoltak a sekély, langyos vízben. Anya minden reggel jó alaposan bekente őket napkrémmel, nehogy a Napocska megégesse őket.. .

A fejükre szellős, nyári sapka került, ez azért kellett, nehogy napszúrást kapjanak.

 

– Na, de mivel szurkál meg a Nap? – kérdezte Marci Kékmanótól.

– A sugaraival.

– Á, én azt úgysem hagyom! Ha szurkálni akar, észreveszem, és elfutok előle.

– Tudod, a vízparton, játék közben, pancsolás közben nem is tűnik fel, milyen nagy a hőség. Könnyen hólyagosra éghet a bőröd, megfájdulhat a fejed, a hasad. Jobb lesz, ha vigyázol magadra, hogy ne rontsd el a nyaralásodat ilyesmivel, mert még a végén úgy jársz, mint a szórakozott pékmester kenyere.

– Miért? Hogy járt a pékmester kenyere?

– Elmondom neked – mosolygott rá Kékmanó.

 

Mese a szórakozott pékmesterről

Képtalálat a következőre: „pék cukrász rajz”Egyszer volt, hol nem volt, valahol az Óperenciás tengeren is túl, élt egyszer egy pékmester. Nagyon szerette a szakmáját, finom kiflit, foszlós kalácsot, ropogós kenyeret tudott sütni. Egy hibája akadt a pék mesterségének, mégpedig az, hogy nagyon szórakozott volt szegény! Ügyesen összegyúrta a tésztát, kelesztette, dagasztotta, kemencébe tette, de aztán sajnos megfeledkezett róla. Persze, mindig megfogadta, hogy „na, ezentúl másképp lesz, majd jobban odafigyelek”, de ez valamiért mégsem sikerült soha. Előfordult, hogy belemerült egy újfajta recept olvasásába vagy egy új tészta dagasztásába, a söprögetésbe, elment bevásárolni vagy váratlan vendég érkezett, de a vége mindig az lett, hogy nem vette ki időben a péksüteményt a kemencéből, és megégett. Fekete lett a kifli. Fekete lett a kalács. Fekete lett a kenyér.

Leült egy nap a kemence elé, nem mozdult, csak bámulta az egyre pirosabbá váló kenyeret, de akkor meg a nagy figyeléstől nem tudott figyelni. Újra fekete lett a kifli. Fekete lett a kalács. Fekete lett a kenyér.

Megunta a pékmester nagy szórakozottságát a Napocska, segíteni szeretett volna, ezért sugarait benyújtotta az ablakon, megsimogatta a pékmester arcát.

– Jaj, milyen szépen süt a nap – sóhajtott fel a pékmester, behunyta a szemét, és napozni kezdett. A Napocska ekkor odaszólt a felhőnek:

– Felhő, szólj a péknek, hogy ne égesse meg a kenyeret!

A felhő esőt küldött az ablakra, mire a pék azt mondta:

– Milyen szépen esik az eső! – és mosolyogva hallgatta az esőcseppek dobolását.

A felhő ekkor szólt a szellőnek:

– Szellő, szólj a péknek, hogy ne égesse meg a kenyeret!

A szellő fújni kezdett, megcirógatta a pékmester arcát, aki erre azt mondta:

– Jaj, de jólesik ez a szellő! – és közelebb húzódott az ablakhoz.

A szellő most megkereste a kismadarat.

– Kismadár, szólj a péknek, hogy ne égesse meg a kenyeret!

Repült a kismadár, és az ablak előtt táncolni kezdett.

– Szia, madárka, de szépen táncolsz! – kiáltott fel a pék, és csodálattal figyelte a madarat. A kismadár énekelni kezdett

– És milyen szépen énekelsz! – tette hozzá elismerően a pék, és ügyet sem vetve a kemencében sülő kenyerekre, lehunyt szemmel hallgatta tovább a madárka énekét.

A kismadár ekkor berepült a nyitott ablakon, csipkedni kezdte a pék kezét, aki erre rögtön kinyitotta a szemét, kinyitotta a fülét és kinyitotta az orrát is.

– Jaj, a kenyér! – kiáltott fel, és szaladt a kemencéhez.

Éppen időben! Illatos, ropogós lett a kifli, foszlós lett a kalács, és finom, piros-barnára sült a kenyér is. Jöttek is a vevők sorban, alig győzte kiszolgálni őket. Mire az utolsó vevő is elment, már csak egy icike-picike cipó maradt. A pékmester kétfelé vágta az icike-picike cipócskát. A felét megette, a másik felét a kismadárnak adta, így mind a ketten úgy jóllaktak, hogy meg sem éheztek addig, amíg le nem nyelték az utolsó falatot.

Így volt, mese volt, edd meg, ami benne volt! Aki nem hiszi, járjon utána!

 

– Hihi, ez jó mese volt! – kacagott Marci. – És ha nem engedem a krémet, akkor megég a bőröm, mint a kenyér? És fekete leszek? Az vicces!

– Először inkább piros – magyarázta Kékmanó. – És tényleg viccesen néznél ki, ebben igazad van. A baj inkább az, hogy az égés nagyon fájdalmas. Ezért jó, hogy a te anyukád nem feledékeny, és nem hagy kint benneteket a napon!

– Igen, csak én utálom a krémeket, mert ragadós – érvelt Marci.

Kékmanó megértette őt.

– Akkor kitalálhatunk mást is – ajánlotta. – Mi lenne, ha felvennél egy pólót, és így játszanál a strandon?

– Pólóban fürödjek? – Marci egészen kerekre nyitotta a szemét, annyira csodálkozott.

– Igen.

– Jó! – bólintott végül, mert tulajdonképpen ez egészen érdekes ötletnek tűnt. Azt hitte, majd anya is csodálkozik, és furcsának találja a kérését, de nem így történt. A szülők örültek, hogy sikerül megóvni Marci bőrét, és annak is, hogy nem kell hadakozni többet a krémezés miatt.

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót