OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK : Kékmanó, a főnyeremény - Marci és a galibák (4) Pocsolyától lombhullásig 4. Kirándulós mese

Kékmanó, a főnyeremény - Marci és a galibák (4) Pocsolyától lombhullásig 4. Kirándulós mese

  2020.01.01. 11:45

K. László Szilvia: Kékmanó, a főnyeremény 4. Marci és a galibák. Pocsolyától lombhullásig
Marci nagyon szeretett kirándulni. Szívesen sétált anyával, apával és Lucával az őszi erdőben. Gesztenyét, tobozt, makkot és szép, színes faleveleket gyűjtögettek közben. Anya finom szendvicseket készített az útra.
 
Süteményt is, gyümölcsöt is csomagolt, ami igazán jól esett később a fáradt vándoroknak. Jókedvűen sétáltak a fák között, és nem is sejtették, milyen hihetetlen kalandban lesz részük nemsokára.

 

Az egész úgy kezdődött, hogy Luca, aki még szinte csak kisbaba volt, nyafogni kezdett, hogy fáradt.

– Azt hiszem, ideje, hogy visszaforduljunk – mondta anya.

Marcinak egy cseppet sem tetszett ez az ötlet.

– Ne már! Én még egyáltalán nem vagyok fáradt – tiltakozott. – Menjünk el egészen az erdő végéig!

– Eljövünk majd máskor is, kisfiam. Lucának már ez is sok volt, és még a visszafelé utat is meg kell tennünk.

– Mert kis dedós! Mindig minden úgy történik, ahogy ő akarja! –dohogott Marci, és dühösen elrántotta a fejét, amikor apa játékosan egy barackot nyomott a kobakjára.

Luca szaladni kezdett visszafelé, de nem figyelt a lába elé, és hatalmasat esett egy korhadt fa gyökerében. Teli torokból bömbölni kezdett, mire apa is, anya is vele kezdett foglalkozni, Marci pedig egyre dühösebb lett. Egy hirtelen ötlettől vezérelve elhatározta, hogy megijeszti kicsit a szüleit. Óvatosan beljebb és beljebb araszolt a fák között, majd elbújt egy széles fatörzs mögé. Nem kellett sokáig várnia, a szülei máris a nevét kiabálták.

– Na, csak keressetek! – kuncogott magában, és még a lélegzetét is visszatartotta, nehogy észrevegyék. A szülők egyre riadtabban szólongatták, ide-oda szaladgáltak a fák között, Luca pedig újra sírni kezdett.

– Menj vissza a kocsihoz Lucával. Lehet, hogy odamegy, szerintem visszatalál. Én meg körülnézek itt még egyszer. Ne aggódj, megtaláljuk! – mondta apa anyának, és elindult az ösvényen. Marci nagyon élvezte a helyzetet, de amikor észrevette, hogy szülei hangja egyre távolabbról hallatszik, megijedt. Kiugrott a fa mögül, és nagyot rikkantott:

– Itt vagyok, hahó!

Senki nem felelt. Anya is, apa is messze jártak már. Tanácstalanul toporgott egy darabig, szemébe könnyek gyűltek, és kétségbeesetten kiabált:

– Anya, apa! Ne hagyjatok itt!

Találomra megindult az egyik irányba, de ekkor nagyon furcsa zajt hallott. Valahonnan a feje fölül motozás, majd kopácsolás hallatszott, a távolból pedig egyre hangosabban kiabált valaki:
– Fiút falunk! Fiút falunk!

– Jaj! – szepegett Marci. – Ez biztos egy boszorkány. El kell tűnnöm innen!

El akart szaladni, de váratlanul Kékmanó termett előtte:

– Mi történt, pajtikám? Elvesztél?

– Nem én vesztem el, hanem apa és anya. Meg Luca.

– Értem. És most hova mész?

– Megkeresem őket. Te is hallottad a boszorkányt az előbb? – kérdezte Marci, és elindult az erdő sűrűje felé.

– Állj! – szólt rá határozottan a manó. – Ez így nem lesz jó! Ne indulj el a vakvilágba! Én nem hallottam boszorkányt. Szerintem csak a madarak lármáztak, meg a harkály kopácsolt a fán. Gondolkozzunk együtt. Anyáékkal hol jöttetek? Össze-vissza a fák között vagy az erdei ösvényen?

– Az ösvényen jöttünk, csak néha bújócskáztunk a fák között.

– De jó, hogy emlékszel erre! Akkor az ösvényt kell megkeresnünk. Nem emlékszel, követtetek valamilyen jelet? Tudod, a fákon különféle ábrákat, turistajelzéseket lehet látni. Aki azt követi, nem téved el.

– Igen! – derült fel Marci arca. – Apa megmutatta nekem, melyik a mi jelünk. A zöld háromszög. Azt keresgéltük a fákon.

– Na látod, máris többet tudunk! Keressük meg a jelünket, és azon induljunk el.

– Hogy te milyen okos vagy, Kékmanó! Nekem ez miért nem jutott eszembe?

– Mert nagyon megijedtél, és emiatt elfelejtettél gondolkozni. Na gyere, itt a jel. Induljunk el visszafelé. Előbb-utóbb anyáék is visszamennek az autóhoz. Szegények, jól megijesztetted őket!

– Igen – szipogott Marci. Sajnálta anyáékat, de még jobban sajnálta saját magát, mert tartott a dorgálástól, amit kapni fog.

– Nem kéne inkább mégis világgá mennem? Biztos nagyon megszidnak majd.

– Biztos. Én elbujdosom veled, ha akarod. Lehet, hogy mégis jobb lenne a másik irányba indulni?
Marci egy pillanatra elgondolkodott, de aztán megrázta a fejét.

– Nem, nem lenne jobb. Inkább kibírom a szidást. Menjünk vissza.

– Ahogy gondolod – mosolygott a manó, és szép egyetértésben ballagtak a kocsihoz.

Anya könnyes szemmel ölelte magához Marcit, és sokáig nem tudott megszólalni. Felhívta apát, aki nemsokára megérkezett, és a kis család elindult hazafele.

Apa nagyon dühös volt. Egész úton nem szólalt meg, és anya is csöndben ült mellette. Otthon aztán apa bement Marcihoz a szobájába.

– Nagyon megijesztettél minket, kisfiam! Miért szaladtál el tőlünk?

– Csak viccelni akartam. Elbújtam egy fa mögé. Hallottam, hogy kiabáltok, csak nem
szóltam.

– Nagyon rossz ötlet volt! Aggódtunk, baj is érhetett volna. Nem teszel többé ilyet, ugye?

– Nem.

– Becsszó?

– Becsszó.

– Akkor jó. Ügyesen visszataláltál különben. Hogy sikerült?

– Követtem a jelet, amit megmutattál.

– Ezt nagyon jól csináltad – bólintott apa elismerően, és Marci lassan megnyugodott. Örült, hogy a kaland jól végződött, nem történt semmi baj, és szülei sem haragszanak már rá. A nap zárásaként elrendezték egy szép tálban a leveleket, gesztenyéket, makkokat és tobozokat, apa pedig mesét mondott a kis tölgyfalevélről.

Egy hatalmas tölgyfa ágán zöld levélke született.
Tavaszi szél cirógatta a kis levélgyereket.
Nap sütötte, harmat mosta, nyári holdfény vigyázta,
míg egy napon bozontos ősz kukucskált a világra.
Hűvös szél fújt, eső esett, a kis levél remegett,
zöld ruhája hervadozott, megkopott az erezet.
Félelmében hullt a könnye bokorra és virágra,
ám egy napon puha ecset érintette vigyázva.
Őszapóka megfestette sárgára és pirosra,
így ült a fán új ruhában, de még kicsit aggódva.
Kirándulók jöttek ekkor, vidám, lármás gyerekek,
és az egyik épp elkapta a lehulló levelet.
Szobájába hazavitte, óvatosan kirakta,
így került az őszi tálba, főhelyre, az asztalra.

5. Gesztenyés mese

Vissza a sorozathoz

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót