OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK : 3-5-8 perces mesék - szép álmokhoz

3-5-8 perces mesék - szép álmokhoz

pagony.hu  2020.03.26. 04:54

Írta: Maren von Klitzing, lllusztrálta: Stéffie Becker. Pozsonyi Pagony, 2018., 120 oldal
 
3-5-8 perces mesék szép álmokhoz
 

A megnyugvásban, ellazulásban segítenek a kötet meséi – álmosságtól függően három, öt, illetve nyolc percben.

Gyere, vackold be magad az ágyba, és hallgasd meg az álomfogó horgász vagy az álmos tündérlány esti kalandját!

Jó éjszakát, szép álmokat!
 
 
 

 

pagony.hu

Hadd bújjak anyához!

https://www.pagony.hu/resources/images/0a/i3/24/cover_image/0nyito.jpg

Levente nagyon szereti, amikor anya az ölébe ve­ szi és simogatja. Legeslegjobban azt szereti, ami­ kor a haját cirógatja. Azon a napon Levi nagyon vágyott anya ölelésére. Az óvodában összeveszett a barátjával, Árpival, mert Árpi lökdösődött. Levi elesett, és csúnyán lehorzsolta a térdét. Nem sírta el magát, de rossz kedve lett, és fura érzés vett erőt rajta.

Olyan „hadd bújjak kicsit anyához!” érzés. Amikor anya a karjába veszi, az mindig jó és meg­nyugtató. Olyankor nem történhet semmi baj.

De anyának most nem volt ideje az összebújás­hoz. Levi kedvenc ételét főzte: paradicsomszószos spagettit apró húsgombócokkal. De a szószos lábos leborult a tűzhelyről, és a paradicsomszósz szerte­ szét fröccsent a padlón. Még a konyhaszekrény és a fal is piros lett tőle. Egyszóval mindenhová ju­tott belőle. Anya nagyon bosszankodott, az összes konyhabútort le kellett mosnia. Levi segített neki, amiben tudott, így végül szép tiszta lett megint minden.

02.jpgAnya újabb adag paradicsomszószt tett fel főzni, és hamarosan végre megebédelhettek. Mire végeztek az ebéddel, Levinek már igazán nagy kedve volt odabújni anyához egy kis simizésre, de ekkor megszólalt a telefon. Fontos hívás lehetett, mert anya nagyon komolyan beszélt, csak annyit szólt bele, „igen”, „nem”, meg hogy „természete­sen”. Aztán végre letette a telefont.

– Sajnálom, kincsem – szólalt meg, és megbor­ zolta Levi buksiját. – A főnököm hívott. Ma dél­utánra van egy kis munkám, és sürgősen el kell intéznem néhány dolgot.

Épp magához ölelte Levit, amikor csöngettek a bejárati ajtón.

– Ne nyissuk ki! – suttogta anyának Levi. – Meg kell néznem, ki az – válaszolta anya. Levi elszomorodott. Mindig akad valami fonto­ sabb, mint hogy odabújhasson anyához! Anya aj­tót nyitott, a postás állt a küszöbön. Átadott egy csomagot. A szomszédjuknak cí­mezték, de őt nem találta otthon. A konyhában csipogni kezdett a mosogatógép, anyának abból is ki kellett szednie az edényeket. Aztán főzött magának egy kávét, és sietve a dolgozó­ szobába ment. Muszáj volt bekapcsolni a laptopját, hogy nekifogjon a munká­ nak. Levi látta rajta, hogy kissé már ideges. Nagyot sóhajtott: amikor anya a számítógépén dolgozik, nem szabad őt zavarni. Levi már jól tudta ezt. Leült a dolgozószoba egyik sarkába, és elővette az építő­ kockáit. Ma megépíti a világ legeslegmagasabb tor­nyát. A torony még nála is magasabb lesz! – Ide nézz, anyu! – kiáltott fel lelkesen.

De mire anya hátrafordult az íróasztaltól, a to­rony ledőlt. Az építőkockák szétgurultak a szobá­ban. Levi négykézláb szorgoskodott, hogy össze­ szedje őket. A következő torony biztos nem lesz majd ilyen magas! Levinek valahogy már el is ment a kedve, hogy újat építsen.

 – Nézhetek tévét? – kérdezte anyától. Anya megengedte, hogy megnézzen egy filmet, és betett egy DVD­t a lejátszóba.

https://www.pagony.hu/resources/images/mk/tl/v3/post_full/03.jpg

Mire a film véget ért, apa hazaérkezett a munká­ból. Nagyon éhes volt. Levivel ügyködni kezdtek a konyhában: saját készítésű pizzát sütöttek. Levi imádta a pizzát is. Majd szétpukkadt a kiadós va­csorától. Apa a fürdőszobába küldte, hogy meg­ fürödjön és megmossa a fogát.

– Ha szeretnéd, olvasok neked egy mesét – mondta apa.

Levi másra sem vágyott. Talán csak még arra, hogy anya is odabújjon mellé az ágyba.

– Megígérted! – mondta anyának. – És most már eleget dolgoztál, ugye?!

Anya bólintott, és hamarosan szorosan összebújva mindhárman egymás mellett feküdtek az ágyban, és apa nekifogott a meseolvasásnak. Levi átölelte anyát. Ez volt mindennap a legeslegjobb pillanat!

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót