OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK : Barniék tele

Barniék tele

  2020.04.09. 02:50

Írta: Zágoni Balázs, illusztrálta: Visky-Ruth Boglár.Koinónia, 2016., 72 oldal
 
Barni és a három angyaljárás
 
A téli vakáció előtti utolsó napon Barniék angyalost játszottak az iskolában. Előző nap mindenki felírta a nevét egy papírlapra, és bedobta a tanító néni szőrsapkájába. Ő jól összekavarta, majd minden gyerek kihúzott egy nevet. Barni nagyon szerette volna, ha Sarolta nevét húzza, de nem így alakult: Istvánkáét húzta. Iskola után hazafelé menet arról beszéltek Apával, hogy mivel lehetne őt meglepni? Végül a vízfesték mellett döntöttek, mert Istvánka nagyon szeretett festeni, és olyan vastagon szokott mázolni, hogy két festéssel már ki is ürítette a készletet.

 

Másnap a tanító néni a nagyszünet elején mindenkit kiküldött az osztályból. Aztán egyenként kellett belopakodniuk, nem volt szabad sem jobbra, sem balra nézni, csak becsúsztatni az ajándékot annak a táskájába, akinek a nevét tegnap kihúzták. Mindenki így tett. Barni is otthagyta a cicázókat, és felosont az osztályterembe, hogy Istvánka padjába rejtse az angyalos csomagot.

Szünet végén aztán egyszerre rohant be mindenki az osztályba és keresgélte az ajándékát. István hamar megtalálta a vízfestéket, örült is neki. Barni benyúlt a táskájába, de csak a fent felejtett tízórai akadt a kezébe. Elkezdett kotorászni, kereste a füzetek mögött, a könyvek előtt, a tolltartó alatt, de semmit sem talált. Aztán arra gondolt, hogy az ő „angyala” esetleg a tornafelszerelések közé csúsztathatta az ajándékot. Ott is megnézte, de ott csak a tornafelszerelés volt. Bebújt a pad alá, hátha leesett az ajándék, de ott sem volt semmi. Összeszorult a torka, de nem akart sírni. Nagyokat nyelt és pislogott, hogy a könnyek ne akarjanak kicsordulni.

– Mindenki megtalálta az ajándékot? – kérdezte a tanító néni.

Igen! – kiabálta kórusban az osztály. Barni hallgatott. Félt, hogy kikacagják, ha kiderül, hogy neki nincs is ajándéka, mert elfeledkezett róla az „angyala”. Vagy esetleg rossz táskába tette. Még az is megfordult a fejében, hogy az osztálytársa ugyan hozott neki ajándékot, de lehet, hogy épp az igazi Angyal vitte el, mert Barni nem volt elég jó ebben az évben. Mindenesetre nehezen telt az óra, pedig mese óra volt, amit Barni igencsak szeretett. De most nem tudott figyelni a mesére.

Aztán jött a következő szünet, az osztálytársak az ajándékokat mutogatták, kölcsönkérték és kipróbálták egymás játékait. Barni már az elején gyorsan lement az udvarra, és a tornaterem mögött álldogált, hogy senki ne kérdezhesse meg tőle, hogy mit hozott az angyal?

Szünet vége előtt kicsivel felsomfordált az osztályba, mert eszébe jutott, hogy most már igen éhes, legalább megeszi a szendvicsét. Belekotort a táskájába, de megakadt a keze valamiben. Kihúzta: egy doboz finom csoki volt! Barni elmosolyodott, de nem szólt senkinek. Visszacsúsztatta a táskába, mert már kezdődött is az írás óra.

A következő szünetben már jókedvűen ment le játszani. Bújócskáztak, és ő lett a hunyó. Az osztálytársai ügyesen elbújhattak, mert Barni sokukat még a szünet végére sem találta meg. De amikor felment a terembe, már mindenki fent volt. Ekkor vette észre, hogy furcsán ki van tömve a táskája. Belenézett, és elámult. Tele volt naranccsal, mandarinnal, szaloncukorral, nápolyival és volt benne egy pár kisautó is. Barni körülnézett: az osztálytársai mosolyogtak, volt, aki kuncogott, vagy gyorsan elfordult. Barni fülig pirult. Aztán elkezdte kirakni az ajándékokat szép sorban a padra.

A matek óra alatt ezeket nézegette, és azon gondolkodott, hogy mindez hogyan történhetett? Egy biztos, végül ő kapta a legtöbb ajándékot az osztályban! De a meglepetéseknek ezzel még nem volt vége. A matek óra után torna jött, át kellett öltözni és lemenni a tornaterembe. A tornaóra végén pedig fel az osztályba, levetni a tornaruhát és visszaöltözni. Barni befejezte az öltözést, be akarta gyömöszölni a tornafelszerelést a táskájába, de nem tudta. Egyszerűen nem fért. Erősebben nyomkodta, de úgy sem ment. Kivette hát a nadrágot és ámulva emelt ki egy játékrepülőt a táskájából! A csomagolás elszakadt, amikor a tornaruhát gyömöszölte befelé, így kikandikált a papír alól a Boeing típusú repülő kék-piros orra. Hát ez meg honnan került ide? Körülnézett, de a többiek nem kuncogtak, csak Istvánka bújt le valamiért gyorsan a pad alá.

Hazafelé menet Barni nagyon vidám volt, a repülőjét zúgatta, ugrándozott Anya mellett, és amikor hazaért, se szó, se beszéd, beszaladt a gyerekszobába. Aznap este Barni húgai, Dorka és Hanna, igencsak meglepődtek, amikor a hálózsákjukat akarták felvenni. Mandarinok, szaloncukrok, csokik potyogtak ki belőlük. Csodálkozva szedegették össze a finomságokat, és megkérdezték Barnit, hogy nem látott-e angyalt elrepülni a ház előtt.

Barni a fejét a párnába fúrta, hogy nehogy elnevesse magát. Nem kell a lányoknak megtudni ezt a kis angyaltitkot – gondolta, aztán boldogan elaludt.

Ezen az estén még sokan aludtak el boldogan. Például a tanítónéni, aki elsőnek vette észre reggel, hogy Barni nem kapott ajándékot, és az első szünetben kiszaladt a sarki üzletbe, ahonnan a legfinomabb doboz csokival tért vissza.

Jól aludt Sarolta, Ágica, Évi, Jancsi, Róbert és Gábor is, akik szintén észrevették, hogy Barninak nincs ajándéka, ezért a második szünetben a sajátjukból csentek be mindenféle finomságot és játékot a táskájába, hogy örömet szerezzenek neki.

És jól aludt Istvánka is, aki ugyan otthon felejtette reggel a Barni ajándékát, – hiszen pont ő húzta ki Barni nevét tegnap – de amikor észbe kapott, felhívta telefonon az édesanyját, aki hazaautózott és elhozta az ajándékot az iskolába. Így a harmadik szünetben Istvánka már ezt is becsenhette a Barni táskájába.

Ők mind azt gondolták, hogy nem kell Barninak tudni ezt a kis angyaltitkot. Hadd gondolkozzon, hogy ezen a napon hogyan is járt nála háromszor az Angyal!

 

Vissza a sorozathoz

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót