OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK : Sári és Samu otthon

Sári és Samu otthon

  2020.05.29. 08:31

Írta: Czernák Eszter, illusztrálta: Mayer Tamás. Pozsonyi Pagony, 2019., 64 oldal

Czernák Eszter - Sári és Berci otthon

A legkisebbek mindennapjai köszönnek vissza a derûs történetekben: hiszen ahhoz, hogy jól érezzük magunkat, elég csak egyszerûen együtt lenni!

Sári és Berci sosem unatkozik. Ha esik, ha fúj, Sári, Berci és anya mindig kitalál valami jó játékot: hol -játék konyhát, hol autószerelô mûhelyt építenek közösen – persze apával együtt! –, máskor meg kalóznak és török basának öltöznek be.

A tenyérrajz

 
 

Sári és Berci együtt játszottak a gyerekszobában. Elôször társasoztak, de Sári hamar megunta, mert mindig Berci nyert. Utána dominóztak, de Berci hamar megunta, mert mindig Sári nyert. Végül úgy döntöttek, inkább le szeretnének menni homokozni meg csúszdázni. Átszaladtak a nappaliba.

– Anya, anya, menjünk le a játszótérre! – kurjantotta Berci.

– Unatkozunk! – panaszkodott Sári.

– Most nem tudok lemenni veletek. Csomagot várok, bármelyik pillanatban itt lehet a postás. Játsszatok még valamit a szobátokban! – kérte anya.

0nyito.jpg

– Nincs kedvünk. Le akarunk menni a játszótérre! – duzzogott Sári.

– Mi lenne, ha együtt játszanánk valamit, amíg ideér a postás? – javasolta anya.

– Mit? – kérdezte Berci izgatottan.

– Hozzatok papírt meg színes ceruzákat, mutatok nektek valami érdekeset! – mondta anya.

https://www.pagony.hu/resources/images/0r/7a/24/post_side/sariberci2.jpgSári hozott rajzlapot, Berci pedig egy csomó színes ceruzát. Pirosat, kéket, zöldet, sárgát, feketét, még rózsaszínt is.

– Most tedd a tenyeredet a papírra! – mondta anya Bercinek, majd fogott egy ceruzát, és körberajzolta Berci kezét.

– Szerinted mi lehet ez? – mutatta a rajzot.

– Hát a kezem! – válaszolta Berci zavartan.

– És ha nem a kezed lenne, akkor mi lenne? – kérdezte anya.

– Pont olyan, mint egy fa! – kiáltotta Sári.

– Egy fa! – nevetett Berci.

– Tessék! Színezd ki, hogy olyan legyen, mint egy igazi fa! – adta neki a rajzot anya.

Berci maga elé húzta a lapot, és kiválasztott egy zöld ceruzát a kupacból.

– Én is, én is! – kiáltotta Sári, és már rá is rakta a kezét a következô rajzlapra.

Anya körberajzolta, aztán felmutatta a papírt.

– Nos, szerinted mi ez?

– Szerintem egy gyerek, akinek nagyon-nagyon kócos a haja! – mondta Sári, és máris rajzolt a tenyerére egy szájat, egy orrot és két szemet,aztán nekiállt kiszínezni a haját.

– Te is, anya, te is! – kérte Berci, aki közben elkészült a fával.

– Jól van – mondta anya. – Gyere, rajzold körbe a kezemet!

– Szerinted mi lehet ez? – emelte fel Berci anya papírját.

Anya elgondolkozva nézte a lapot.

– Szerintem ez egy páva. Egy csodaszép madár, aminek hatalmas, színes farktollai vannak, és mintha szemek lennének a tollai csúcsán.

– Ó! – ámult Sári és Berci.

sariberci3.jpg– Ez lesz a feje – mutatott anya a hüvelykujjára, majd feketével szemet rajzolt neki, sárgával pedig csôrt. Aztán fogta a kék ceruzát, és a mutatóujjából, a középsô ujjából, a gyûrûs ujjából és a kisujjából csodaszép kék tollakat rajzolt. A tollakra sárga és zöld szemek kerültek. Négy a mutatóujjra, négy a középsô ujjra, négy a gyûrûsujjra, négy pedig a kisujjra.

Végül rajzolt neki két lábat is.

– De szép! – sóhajtotta Sári.

– Apa, gyere, rajzolj te is! – rikkantotta Berci.

Apa, aki eddig olvasott, most odajött, és ô is rátette a kezét egy papírlapra. Alig fért el a keze rajta, olyan nagy volt. Sári körberajzolta, Berci pedig feltartotta a lapot.

– Szerinted mi ez?

– Szerintem ez egy ötfejû sárkány! – mondta apa, és szemeket rajzolt az ujjai begyére.

Két szemet a hüvelykujjra, kettôt a mutatóujjra, kettôt a középsô ujjra, kettôt a gyûrûsujjra és kettôt a kisujjra.

– Tüzet is tud okádni? – kérdezte izgatottan Berci.

– Hát persze, hogy tud! – mondta apa, és tüzet rajzolt a sárkány köré, majd fogta a zöld ceruzát, és beszínezte a sárkány testét. Végül lábakat is rajzolt neki.

– Még, rajzoljunk még! – kérte Sári.

A gyerekek körberajzolták egymás kezét, és készítettek sünit, dinoszauruszt, kukucskáló kisegereket is. Addig rajzoltak, amíg meg nem jött a postás.

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót