OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
RÖVID ÁLLATMESÉK (4-8)
RÖVID ÁLLATMESÉK (4-8) : Miss Molly illemtaniskolája

Miss Molly illemtaniskolája

  2020.01.29. 23:43

4-8 éveseknek
Miss Molly illemtaniskolájaÍrta: James Maclaine
Illustztrálta: ROSIE REEVE
Fordította: Erényi Mónika
Kiadó: Centrál Csoport
Oldalszám: 32
Megjelenés: 2018. február 04.

Albert, a kis mosómedve sajnos csöppet sem illedelmes.

Még szerencse, hogy egy nap véletlenül betéved miss Molly illemtaniskolájába…

Tarts te is Alberttel, lesd meg:
- hogyan tanul meg udvariasan köszönni,
- az asztalnál helyesen viselkedni,
- milyen kedves szavakat ismer meg a könyvtárban, és
- mennyire sportszerűen viselkedik a csapattársaival.

A nap végére miss Molly nem is lehetne büszkébb illedelmes kis tanítványára!

 

Képre kattintva nagyítható!
 

 

foxbooks.hu

Köszönj szépen, kislányom!
Tedd a szád elé a kezed, amikor köhögsz!
Ne hangoskodj, kérlek! Kérj tőle bocsánatot! Segíts összeszedni, légy szíves…!

Hányszor is ismételjük el ezeket? Úgy értem, naponta. Persze előbb vagy utóbb beépülnek a normák, és minden kislurkó rutinosan tudja majd, hogy milyen helyzetben mi a helyes, de addig is, vagy akár csak ismétlésnek, bemutatunk egy vadonatúj illemtudó mesekönyvet. Miss Molly Illemtaniskolája ugyanis egy humoros és vidám történet, amely – kellemeset a hasznossal – nemcsak szórakoztatja, hanem tanítja is a gyerekeket. Nagyszerű átbeszélős könyv, amely a gyerekek számára is ismerős, hétköznapi szituációkon veszi végig a legfontosabb illemszabályokat, méghozzá mesésen! Jöhet egy gyorstalpaló?

Miss Molly Illemtaniskolájában minden összetevő jelen van: jó adag humor, szerethető karakterek, pazar illusztrációk, na meg a tanulságos történetek. A könyvben dominál az illusztráció, a képek önmagukért beszélnek, az oldalak böngészhetőek és átbeszélhetőek. A szituációk könnyedén beazonosíthatóak, a történetek rövidek, a párbeszédek lényegre törőek. Minden képről és helyzetről beszélgethetünk (pláne ha kényes témát érint), vagy ahogy a kislányom szokta: lehet csak úgy méltatlankodni, amikor Albert szemtelen, vagy bólogatni, amikor helyesen teszi a dolgát. A képek egyébként igazán viccesek, a szereplőgárda pedig trendi nagyon. Imádni való a felhozatal, flamingóstól a halálfejmintás-pólós jegesmedvén át, a sárkányjelmezbe bújt borzig. Egyszarvú nincs.

A történet főhőse egy Albert nevű mosómedve, aki egy napon megtanulta, mi az, ami illik, és mi az, ami nem. Albert ugyanis nem ismerte a jó modort. Nem kért bocsánatot, szemetelt, nem köszönt meg semmit, nem segített másokon és még azt sem tudta, hogyan illik kérni.

"Adj egy fagyit csokiöntettel!"

Albert illetlen volt, nem törődött senkivel. Mígnem egy napon különös helyre, Miss Molly Illemtaniskolájába nem tévedt. Az iskola (egyelőre) neveletlen nebulói illemtantermek és figyelemlaborokban veszik az óráikat, de nemcsak ott kell odafigyelniük a viselkedésükre. Ha megfeledkeznek a jó modorról, a tanárok a helyes útra terelgetik őket. Molly egérkisasszony mellett ugyanis itt oktatja a növendékeket többek között Algeb Raul matematika-, Madam Merci-Beaucoup beszéd-, meg Sir Leo történelemtanár is. Mert illemszabályokra nemcsak az órákon, hanem a szünetekben, az udvaron, sőt még az ebédlőben is szükség van. Na de menjünk sorra! Hiszen még el sem kezdődött a tanítás, máris hibát hibára halmoznak a gyerekek.

Figyelmetlen hódok szaladgálnak a lépcsőn és fellöknek másokat, farkas gördeszkázik a folyosón, egy nyuszi nem teszi oda a kezét, amikor tüsszent…. a Figyelem-laborból pedig illetlen hangok szűrődnek ki. Böff! Biff! Büff! Pápaszem professzor és tanítványai kísérleteznek odabent. A kísérleti anyag adja ki ezeket a hangokat.

A feladat: az illetlen anyagot semlegesíteni kell! Na de melyik szerrel? A piros tégelyes Kérések keverékével, a kék Szénsavas büfivel, Ügyes Vagy Oldattal, a zöld Ne-haragudj-nitráttal, Hello-hidroxiddal, Elnézéstporral, Türelemtinktúrával,vagy Köszönöm-kristállyal? Tipp?

Gondoltad volna, hogy jó modort tanulni még egy rajzórán is lehet?

Na nemcsak azért, mert a rajzterem falát olyan nagyságok díszítik, mint az orrszarvú festőművész, Rembrendt van Rino, Vincent van Gida illetve Macskavaggio portréja… A rajztanár, Signor Leopardo ugyanis bevezeti a nebulókat az osztozkodás művészetébe.

Probléma: hogyan fessük le a narancssárga tigrist, ha egyikünknek csak piros, másikunkak csak sárga festéke van? 

Megoldás: osztozás. De ebben a teremben mást is megtanulnak a növendékek, például, hogy mindenből csak annyit vegyenek el, amennyire feltétlenül szükségünk van. Vagy hogy mértékkel használják a dolgokat,  hogy más is hozzáférhessen. Ugye-ugye?

Beszédórát a galambhölgy, Madam Merci-Beaucoup tartja, aki olyan hasznos dolgokra tanítja meg a gyerekeket, hogy odafigyeljenek, ha a másik szól hozzájuk, vagy hogy ne beszéljenek túl sokat, hagyják szóhoz jutni a másikat is, érthetően szóljanak egymáshoz, ne túl halkan beszéljenek. De azért ne is kiabáljanak, mert az másoknak kellemetlen lehet.

Az udvaron, játék közben is van tanulnivaló. A tanoncok rájönnek, hogy milyen jó dolog a figyelmesség: ha nyuszi és jegesmedve felváltva hintázik, akkor megtudják lökni egymást, ha valamiben elakadnak és szépen megkérik társukat, az biztosan segíteni fog nekik. De az is a jómodor része, hogy hogyan álljanak be illedelmesen játszani a többiekkel… Az udvar után ebéd, és újabb aranyszabályok jönnek.

"Pfuj! Utálom a karfiolt!"

Hát mondunk ilyet, kérem szépen?!?

Albert ezzel úgy megbántotta Mrs. Vajszívet, az iskola szakácsnőjét, hogy szegények még a könnye is kicsordult. A mosómedve örökre megtanulta, hogy legközelebb majd csak annyit kell mondania: Köszönöm, nem kérek! Az ebédlő egyébként is sok lehetőséget kínál az illetlenkedésre: nem beszélünk tele szájjal, nem nyúlunk bele mások ételébe és nem utolsó sorban szépen, illedelmesen kérünk repetát, vagy például Kérem Pudingot. Pláne, érdemes, ha maga Ali Gábor áll a desszertes pult túloldalán…

Már csak a délutáni foglalkozások vannak hátra, ami egy teszttel indul, Algeb Raul ugyanis dolgozatot írat a növendékekkel (egy kis matek, illemtannal fűszerezve). Ennél a résznél mi is átvehetjük az eddig tanultakat, kiválaszthatjuk a jó és rossz modor jeleit az egyre ügyesebb mosómacival. Sir Leo tanár úr pedig történelmi példákon keresztül mutatja be, hogy az udvariasság minden korban nyerő, és hogy milyen galibákat is okozhat a rossz modor. Szuper oldal, ahol csaták, lovagok, királylányok, na meg egy jámbor sárkány is található a témában. Illemtanórán tukán tanár úrral átvehetjük a köszönéseket, és Etikett Ede arra is rámutat, hogy bizony nem minden helyzetre ildomos minden illemforma.

Viszont az óra végén, baj történt, összeakadt Vidra Viktor és Albert bajusza. Az Iskolaorvosnál kötnek ki, ahol már várakozik Majom Maki és Víziló Vilmos, akik megharagudtak egymásra, nyúl és cica, akik összeverekedtek, na meg egy szegény papagáj, akinek a tollazata felborzolódott egy kíváncsi barát kotnyeleskedésétől. A kedves Mackó nővér mindegyiküknek megtanítja, hogy hogyan kell szépen bocsánatot kérni.

"Ismerd el, hogy tévedtél.
Beszélj komolyan – most nincs helye bohóckodásnak.
Ne felejtsd el kimondani, hogy “bocsánat”.
Ha valaki őszintén bocsánatot kér tőled, hallgasd meg, és bocsáss meg neki."

A „bocsánat“ fontos szó, de a könyv bemutat még néhányat. 

A növendékek a könyvtárban újabb hasznos illemszabályokat tanulhatnak meg: többek között, hogy a keresetlen szavak mindenkinek rosszul esnek, vagy hogy a „hurrá“ és az „ügyes voltál“ viszont nagyon fontos kifejezések.

A nap a sportpályán ér véget. Itt pedig mi másról nem tanulhatnak a gyerekek, mint a sportszerűségről. Nem csalunk, oda figyelünk a másikra játék közben, nem kárörvendünk, ha pedig kell, elismerjük a vereségünket. Ugye, mennyi-mennyi minden? Pedig mindez csak egyetlen tartalmas nap volt az illemtaniskola az életében. Albert pedig… nos, hogy a kislányomat idézzem: Nézd már anya, hát megjavult az Albeeert!

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót