OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
ZENEI ANYANYELVÜNK
ZENEI ANYANYELVÜNK : Zenei anyanyelvünk

Zenei anyanyelvünk

"A zene rendeltetése: belső világunk jobb megismerése, felvirágozása és kiterjedése.

A zene lelki táplálék és semmi mással nem pótolható. Aki nem él vele: lelki vérszegénységben él és hal.

Teljes lelki élet zene nélkül nincs. Vannak a léleknek régiói, melyekbe csak a zene világít be."
(Kodály Zoltán)
 
Miért fontos a zenehallgatás már magzati korban?
Miért hasznos hangszeren játszani? A zene milyen készségeket fejleszt?
Milyen összefüggést mutat a zenei és az olvasóvá nevelés?
Minderről részletesen olvashatunk a mondókás-zenés gyermekkönyvek ajánlóival.
 
Kodály Zoltán zenepedagógiája

 

A zene hatása olyan emberformáló erő, mely kihat az egész személyiségre.
Minden nép zenei nevelésének a saját néphagyományából kell kiindulnia.

1929-ben, egy párizsi zenepedagógiai konferencián azt hangsúlyozta, hogy a zenei nevelést 9 hónappal a születés előtt kell elkezdeni. Majd kijavította magát, miszerint az édesanya születése előtt kell 9 hónappal elkezdeni.

„Arra a kérdésre, hogy mikor kezdődjék a gyermek zenei nevelése, azt találtam felelni: kilenc hónappal a születése előtt. Első percben tréfára vették, de később igazat adtak. Az anya nemcsak testét adja gyermekének, lelkét is a magáéból építi fel… még tovább mennék: nem is a gyermek: az anya születése előtt kilenc hónappal kezdődik a gyermek zenei nevelése.” (Kodály Zoltán)

Évekig megmosolyogták a kijelentését, de azóta az orvostudomány bebizonyította, hogy már a magzatra is pozitív hatással lehet az édesanyja által hallgatott zene, mivel hallja azt, és elraktározza az emlékezetében.

Tanácsok anyukáknak:

  • Az énekelgető édesanya érzelmileg hat a gyermekre, aki így kedvet kap az utánzásra, dúdolgatni kezd. Olyan légkört kell teremtenünk, melyben a gyermek jól érzi magát. A gyermek sokkal többre emlékezik, mint amit énekel. Minél több dallal, énekkel ismertetjük meg, annál jobban fejlődik emlékezete, figyelme, zenei kreativitása. Egy dal eléneklésénél fontos hangsúlyt kap a szöveg, a dallam, a hangszín, az esetleg hozzátartozó mozgás is, így komplex hatás éri egy egyszerű lovagoltató eljátszása közben is.

  • A gyermek számára legfontosabb zenei nevelő az anya. A magzat számára az első akusztikus táplálék az anyja szívhangja, szívverésének ritmusa. A magzat már 4 hónapos korában hall. Azzal, hogy folyamatosan hallja anyja szívritmusának változásait, megtapasztalja a gyors-lassú, magas-mély, halk-hangos hangok egész skáláját. Más az édesanyja szívritmusa, ha szalad, mint amikor olvas.

  • A kórházak koraszülött osztályain már elfogadott tényként kezelik, hogy a szülők beszéde, dúdolászása, énekelgetése növelik a koraszülött gyermekek életben maradási esélyeit.

  • A gyermeket sokféle hanghatás éri. Kodály Zoltán egyik irányelve, mely szerint a néphagyományokból kell kiindulnunk a megfelelő zenei fejlesztés érdekében. Ne aktuális slágereket énekeljünk a gyermekünknek, hanem népdalokat, énekes játékokat, melyek kiállták az idő próbáját!

  • A gyermek játékának nyugodt légkörébe beleillenek a mondókák, énekes játékok. Felkeltik az érdeklődését. Testi és lelki fejlődése is harmonikusabbá válik, ha gyakran van vidám, derűs hangulatban az édesanyjával. Az ölbéli játékok során együtt átélt örömnek, nevetésnek csak pozitív hatása van a gyermekre és természetesen az anyjára.

  • Éneklésre, mondókázásra sokszor nyílik lehetőség a nap folyamán, pl.: vásárláskor a pénztárnál állva, gyermekrendelőben várakozva, autóban utazva, stb. Így a különböző holtidőket hasznosan tudjuk kitölteni, ráadásul a gyermek számára kellemes időtöltést biztosítunk.

  • Jó hatással van a gyermekre a spontán énekelgetés, de biztonságot nyújt számára az is, ha ez rendszeresen történik a nap meghatározott szakaszában. Pl.: reggel, ébredés után, vagy elalvás előtt. A gyermek számára az ismétlések biztonságot nyújtanak.

  • Altatódalt akkor érdemes elalvás előtt énekelni, ha ez minden nap megtörténik. Ha csak néha-néha énekeljük, akkor az újdonság erejével fog hatni, felkeltjük az érdeklődését, ami nem segít az elalvásban.

Forrás: Dúdoló

 

Hallásfejlesztő mondókák - versek>>

Népi gyermekdal-ajánlás korcsoportonként>>

Megzenésített gyermekversek - ritmus- és hallásfejlesztésre>>

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót