OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
ZENEI ANYANYELVÜNK
ZENEI ANYANYELVÜNK : A zene gyermekekre gyakorolt pozitív hatása

A zene gyermekekre gyakorolt pozitív hatása

Plátó azt mondta:
„a zene hatásosabb módszer a tanítás bármely formájánál, és a gyerekeket mindennél előbb a zenével kellene megismertetni.”

Most már egyre több tanulmányból az derül ki, hogy azzal, hogy már a kezdetektől zenének „tesszük ki” a gyermekeinket, ténylegesen elősegíthetjük az értelmi fejlődésüket.

Az orvoslás hivatásában is egyre többen vallják, hogy a zene segíthet a gyógyulásban és a műtétek utáni felépülésben.
 
Dr. Jayne Standley, a Floridai Állami Egyetem zeneterápia programjának elnöke, a Journal of Music című szaklapban publikálta tanulmányát, amelyből az derül ki, hogy azok a koraszülött csecsemők, akiknek zenét játszanak, nyugodtabbak. A zenét nem „hallgató” koraszülöttekkel ellentétben azok esetében, akiket a zene lágy hangjainak tettek ki, hatékonyabb oxigén-felhasználást mutattak ki, ezek a csecsemők gyorsabban fejlődtek súlyukat tekintve, és rövidebb kórházi tartózkodásra volt szükség az esetükben.

 

Sok szülő nem ismeri fel igazán, hogy a zene milyen hatást gyakorol a gyermekükre, hogyan segíti a gyermekek fejlődését a kezdetektől.
 
Miért fontos, hogy gyermekünket kapcsolatba hozzuk a zenével születésétől fogva?
 
A zene jót tesz a gyermekeknek, és erősítheti a szülők és a gyermekek közötti köteléket. Tanulmányok azt mutatják, hogy azok a csecsemők, akik már édesanyjuk méhében is „hallgattak” zenét, emlékeznek ezekre a lágy hangokra és összekapcsolják azokat a nyugalom érzésével, amikor édesanyjuk énekel nekik.
 
Az altatódalok éneklése évszázadok óta bevált hagyományos módszer a bébik megnyugtatására és elaltatására. Nem csak arról van szó, hogy a zene megnyugtatóan hat a síró csecsemőre, az énekelt dalok szövegének ugyancsak nagy jelentőségük van a nyelv elsajátításának első szakaszában. A zene a szeretet és a jólét megnyugtató érzését biztosítja a csecsemő számára, mintegy helyettesítve az anyaméhben hallott szívdobogás hangját, és ugyancsak jó hatással van a létfunkciók működésére.
 
Amikor a gyerekek zenét hallanak vagy zenét hoznak létre, akkor megtanulják, hogy hogyan osszák meg a gondolataikat és az érzéseiket. Arra ösztönzi őket, hogy összpontosítsanak és figyelmesen hallgassanak, és ennek eredményeként élesednek az kommunikációs készségeik. A gyermekdalok, amiket együtt éneklünk a gyerekekkel elősegíti az emlékezet és a szókincs fejlődését, és a későbbi fejlődésükben is fontos szerepe van a daloknak és a zenének.
 
A dalok rímeinek állandó ismétlése segíthet a számok, betűk, szavak, fogalmak megtanulásában a gyerekeknek. Arra is hatással van, hogy milyen a gyermek hangulata és viselkedése. Gyakran a zene vezeti be a gyerekeket a művészetek és a kreatív kifejezésmód világába, az improvizáció tanításával. Amikor a gyerekek együtt énekelnek, táncolnak vagy zenélnek, akkor abban is gyakorlatra tesznek szert, hogy hogyan adjunk és kapjunk, és ez gazdagítja a társas készségeiket, az együttműködés és a csapatmunka készségét, amelyekre mind szükségük lesz életük során.
 
A zene tényleg okosabbá teszi a gyerekeket?
 
Hogy a zene vajon tényleg értelmesebbé teszi a gyermekeket, egyes kutatók által még vitatott, de egyre biztosabb, hogy a zene különleges erővel hat a gyógyulás felgyorsításában, és kihat a kreativitás és a tanulás fejlődésének sebességére. Csak most kezdjük megérteni a zenének a gyermekek fejlődésére és az oktatásra, nevelésre kifejtett pozitív hatását. A gyerekek számára a zene, a zenélés szórakozás. Örömet szerez, amire mind a szülőknek, mind a gyerekeknek szüksége van. Megérinti a lelkünket és lehetővé teszi, hogy megosszuk az érzéseinket. Szárnyakat ad.
 
Fordította: Jon Georg
Jon Georg az Abbcenteren
A cikk eredetije angol nyelven: http://EzineArticles.com/?expert=Catherine_L_Pittman

 
 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót