OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
ZENEI ANYANYELVÜNK
ZENEI ANYANYELVÜNK : Miben segít a korai zenei nevelés?

Miben segít a korai zenei nevelés?

…a hámszövet (bőr) már akkor is képes rezgéseket észlelni és azokat sejtmemóriában rögzíteni, amikor még nincs fülünk”- Raffai Jenő

zenei_neveles.jpgA kisgyermek egészen kicsi, magzati korától kezdve kapcsolatban van a zenével, hiszen az emberi hangokból is először a ritmust, a hangszínt érzékeli. Később a családban találkozik a vele, az anya beszéde, becézgetése, éneke, az apa játéka, játékos mozdulatai mind-mind közelebb viszik a zene világához. A hallott dallamokból, motívumokat, ritmust, dallamrészeket raktároz el magában, és a hangulatának megfelelően énekelget belőle, sokszor improvizál hozzá.

A zenei nevelés célja ebben az életkorban nem lehet más, mint, hogy felkeltsük a gyermek zenei érdeklődését, érzékennyé tegyük a környezet hangjai iránt.

A zenei nevelés elsődleges színtere a család, egyáltalán nem mindegy, hogy a nagyon fogékony, fejlődő kisgyermek, milyen zenét hall. Inspiráló és fejlesztő hatású rá nézve a korának megfelelő minőségű és mennyiségű zene, de túlzásokba nem szabad esni.

 

A zene segíti a bölcsődébe való átmenetet is, a nevelők gondozás közbeni halk dalolászása felidézi a gyermekben az otthon melegét, biztonságot ad. Az együtt énekléssel, dalolással nemcsak a szülő-gyermek kapcsolta mélyül, de a gondozó-gyermek kapcsolat is mélyebb színezetet kap. A tartalmas, meghitt együttlétek plusz pozitív érzelmi töltettel látják el a gyermeket, mely megint csak a biztonságérzetet növeli a kicsiben.
 

A korai zenei nevelésnek rengeteg pozitív hatása van, ami segíti a gyermeket a változások, problémák átvészelésében.

A zene nagyon jó arra, hogy a gyermekek kifejezzék és feldolgozzák érzelmeiket. A tapsolás, dobolás, éneklés és ugrálás nagyszerű módot ad a kisgyermekek számára, hogy levezessék haragjukat, vad és boldog érzéseiket.” – fogalmazza meg Sally Moomaw egy a korai zenei nevelésről szóló könyvében.

A kisgyermek az ismert dalt éppen úgy tudja használni mérgében, mint örömében, a különbség csupán az előadásmód.

zenei_neveles_02.jpgA kilencvenes években a kutatók egy érdekes dologra lettek figyelmesek, a korai zenei oktatásban részesülő gyermekek a későbbiekben sokkal jobb teljesítményt mutattak matematikában, logikai gondolkodásban, olvasási képességben. Erre nagyon egyszerű magyarázatot találtak, a korai életszakaszban a zene a jobb agyféltekét ingerli, s ez magyarázza a későbbi fejlettebb működést. A zene nemcsak kiegyensúlyozottá teszi a gyermeket, de lehetőséget ad neki, kifejezni saját érzelmeit, melyeket megfelelő szavak hiányában, még képtelen kifejezni.

Az eddigiekből is kitűnik, hogy a zenei nevelést nem lehet elég korán kezdeni. Kodály Zoltán például azt mondta, hogy már magzati korban, akkor ezért még kinevették. Azóta azonban bizonyítottá vált, hogy már ebben az időszakban képes érzékelni a magzat a külvilág zajait, s el is raktározza azokat. A zene a központi idegrendszerre hat, ezért az egész szervezetre gyakorolja pozitív hatását, de a zeneileg érzékeny időszak csupán 8-10 éves korig tart.

Énekeljünk hát bátran gyermekünknek, akkor is ha hamiskás a hangunk, ha szeretettel és mély odafordulással tesszük ezt, nem lehet káros a zenei fejlődésére. Az anya daloló hangjára ellenben mindenféleképpen szüksége van. Hallgassunk vele zenét, de válogassuk meg jól, hogy mit. És meglátjuk gyermekünk természetes kíváncsisággal, és nyitottsággal fordul majd a zene felé.

„A külső motiváció hatására a gyermeki személyiség a zene erejét megtapasztalva hamar átélheti annak hatásait, a zenés játékokban sikerélményhez jutva nagyon korán belső motivációval gazdagodva nyithat a további zenés élmények felé.”


Forrás:
http://www.gyerek.abbcenter.com,
Forrai Katalin: Ének a bölcsődében, www.szabogabor.freewb.hu
 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót