OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
TOLERANCIA
TOLERANCIA : A rejtélyes üzenet

A rejtélyes üzenet

8-10 éveseknek
D. Tóth Kriszta - Gál László - Hitka Viktória - Zinka és HugóÍrta: D. Tóth Krisztina, Gál László
Illusztrálta: Hitka Viktória
Kiadó: Bookline Könyvek, 2013
Oldalszám: 60  

Zinka mese nem az első könyv klasszikus folytatása, hanem egy speciális kötet, amely D. Tóth Kriszta, az UNICEF Magyar Bizottság önkéntesének kezdeményezésére született, a szervezet támogatásával.

Az UNICEF üzenetei - a tolerancia, az összefogás, az elesettek megsegítése, a világ sokszínűsége, a fogyatékkal élők elfogadása, a természet megóvása- finoman és játékosan szövik át a mesét. A könyv nem szájbarágósan tanít, hanem érdekessé és vonzóvá tesz egy szolidáris világot, olyan tartalmat ad, amely segít a gyerekeknek megérteni önmagukat, egymást és a világot.

Zinka és Hugó olyan történeteket él meg a könyvben, amelyekkel a mesét olvasó, hallgató gyerekeket szeretnénk érzékenyíteni a legfontosabb gyerekjogi kihívások iránt. Így például a szegénység, kiszolgáltatottság, magára hagyottság, szülő nélküliség témájával is találkozhat az olvasó. Minden nehézségre pozitív választ találnak a mesekönyv szereplői. A gyereknyelven megfogalmazott kihívások megoldásait is felvillantja a kötet. – A szereplőket a szolidaritás, felelősségvállalás, összefogás, és az áldozatkészség jellemzi és a kötet szinte észrevétlenül tanítja meg a gyerekeket ezekre az értékekre – mondta Gyurkó Szilvia, az UNICEF gyermekjogi igazgatója.

A történet fontos kérdéseit a gyerekek és a szülők együtt beszélhetik meg - közös élményt teremt a családnak. A könyv azonban nemcsak az itthoni, a mesét elolvasó lurkóknak segít, hanem a távoli, életveszélyben élő gyerekeknek is.

Részlet a könyvből:

 

– Matu vagyok, és a tenger az én otthonom – szólt a mély, reszelős hang, s a többiek megpillantották az idősödő cserepes teknőst, aki közelebb úszott hozzájuk. 

A békés állat láttán Simafül hamar lecsillapodott.

– Pusztító árvíz dúlt itt több héten keresztül – magyarázta Matu. –  Elsodort mindent! Állatot, embert, autót, házat. Mindent, amerre csak ömlött. És amikor végre elvonult, ezt hagyta itt maga után.

Matu körbemutatott, majd uszonyával szomorúan odébb lökött egy konzervdobozt. Zinka átérezte az öreg teknős bánatát.

Ha lenne még itt egy-két segítő uszony, talán meg tudnánk tisztítani a vizet – gondolkodott hangosan.

– Hát, nem is tudom… – kezdte bizonytalanul az öreg. De Zinka a szavába vágott. 

– Matu, ne búsulj, egykettőre rendet teszünk. Segítesz? 

A lány röviden fölvázolta a tervét. Matu egy ideig csöndben bólogatott, aztán mint akit rakétából lőttek ki, korát és teknős létét meghazudtoló fürgeséggel látott neki a feladatnak, hogy minél több tengeri állatot értesítsen a mentőakcióról. Eközben a három tengerész sem tétlenkedett, színes vészjelző rakétákat lőttek a magasba, hogy felhívják magukra a környéken lakók figyelmét.

Napi mese: Zinka és Hugó – A rejtélyes üzenet

Össze is gyűltek szép számmal, igen rövid idő alatt. Érkezett sok-sok rák, sirály, delfin, tengeri csillag, uborka és megannyi színes vízi lény. Zinka irányította a műveletet, a munkából pedig mindenki kivette a részét. Volt, aki az orrával tolta maga előtt, volt, aki a farkával terelgette, de olyan is akadt, aki a hátán cipelve gyűjtötte a koszos holmit a kijelölt helyre. A jól szervezett csapatmunka végül meghozta a gyümölcsét, Zinka vezetésével néhány óra alatt egy kupacba hordták a sok szemetet.

– És most mi lesz? – kérdezte Matu a hulladékhalomra mutatva.

Zinka sejtelmes mosollyal az arcán levette varázsköpenyét, és a szeméthegy tetejére borította. Az állatok lenyűgözve figyelték, ahogy a bűvös köpeny magába szippantja és elnyeli az egész olajos kupacot. Úgy eltüntette a piszkot, mintha sose lett volna ott. 

A varázslat láttán a döbbent csöndet kitörő öröm követte. A tenger vize kivirult, ismét kéken csillogott, és lakói vidáman lubickoltak benne. Mire eljött az este, már nyoma sem volt a katasztrófának, a tükörsima víz felszínét csak egy-egy kósza örvény zavarta meg.

Hogy háláját kifejezze, Matu egy hatalmas igazgyöngyöt adott Zinkának ajándékba, amely olyan szép volt, hogy a lány alig merte elfogadni.

– Valódi kincs! Nagyon fogok rá vigyázni – mondta, és köpenye zsebébe rejtette a különleges gyöngyszemet. 

Miután elbúcsúztak Matutól, hanyatt fekve élvezték a naplementét a ringatózó ladikban, és az eltelt nap izgalmaira gondoltak. Terebély és Zinka úgy kimerültek, hogy perceken belül álomba szenderültek. Csak Simafül nem tudott elaludni, az ösztöne nem engedte. Folyamatosan a vizet kémlelte, körbeszimatolt, majd egyszer csak felkapta a fejét, és kővé dermedt.

– Föld! Föld! Föld! – ugatott izgatottan. 

Zinka hunyorogva feltérdelt, és félálomban megpillantott egy veszélyesen közeli földnyelvet. Rögtön magához tért, és távcsövével gyorsan fölmérte a helyzetet. 

„Árboc híján a hajót lehetetlen irányítani… a kormány is eltört… – gondolkozott –, ráadásul itt, a part közelében könnyen zátonyra futhatunk…”

Hirtelen óriási reccsenés törte meg a csöndet. Hajójuk egy kiálló sziklának csapódott, és pillanatokon belül apró darabokra zúzódott. Egy kíméletlen örvény egyszerre szippantotta a mélybe mindhármukat. Végtelen hosszúnak tűnt az idő, amíg tehetetlenül süllyedtek, miközben érezték, hogy egyre nagyobb súly nehezedik rájuk.

Aztán a víz mégis megkönyörült rajtuk, talán jótettükért cserébe. Vagy csak ősi természetét követte, mely egyik percben biztonságot, a következőben új kihívást tartogat. Mintha a torkán akadt volna valami, a tenger váratlanul kihányt magából mindent, amit előtte elnyelt, egészen a partig röpítve őket és a csónak maradványait.

A hajótöröttek eszméletüket vesztve, ájultan hevertek a parton, amikor leszállt az éj és koromsötétség borult az ismeretlen tájra.

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót