OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
TOLERANCIA
TOLERANCIA : Mit jelent zsidónak lenni?

Mit jelent zsidónak lenni?

5-10 éveseknek
MIT JELENT ZSIDÓNAK LENNI?Írta:Verő Bán Linda
Illusztrálta: Peller Eszter
Kiadó: Hillel Zsidó Oktatási és Ifjúsági Kp. Alapítvány, 2010
Oldalszám: 32

Számtalan szülőnek jelent problémát, hogy a zsidóságról beszélgessen a gyerekével, mivel Ő maga is tele van megválaszolatlan kérdésekkel a témát illetően. Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a legtöbb családban több vallási kultúra is jelen van.

A gyerekek kérdései a hitről, Istenről és vallásról szintén nem könnyítik meg a szülő feladatát. Könyvemmel alkalmat szeretnék teremteni arra, hogy a család tagjai: nagyszülők, szülők, nevelőszülők és gyerekek, zsidók és nem zsidók, hívő és nem hívő emberek őszintén és szabadon beszélgessenek egymással a zsidóságról, tabuk, elvárások, és előre megfogalmazott helyes válaszok nélkül.

 

 
 
 
 
 
Széni Katalain

Észrevenni-e valakin, hogy zsidó? Lehet-e zsidó, aki nem hisz Istenben? A bibliai történetek valóságosak-e, vagy csak mesék?

Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket tesz fel a szerző, amelyekre gyakran felnőttként sem könnyű választ adni. Szerencsére a könyv sem szolgál kész válaszokkal, inkább lehetőségeket mutat be, és arra buzdítja az olvasóit, hogy maguk alakítsák ki a véleményüket. Legnagyobb erénye talán az, hogy apropót ad gyerekek és felnőttek számára, hogy beszélgessenek és elgondolkodjanak arról, mit jelent, mit jelenthet ma zsidónak lenni.

Talán van, akit felháborít az a hasonlat, hogy a zsidóság olyan, mit egy svédasztal, ahonnan mindenki azt vesz el, amit ő szeret, sőt még akár ő maga is hozzáadhat egy-egy új szokást. Számomra azonban éppen e miatt a nyitottsága miatt vált szerethetővé ez a könyv, és a miatt a bátorság miatt, amellyel a tabuként kezelt témákhoz közelít.

„Az a szemléletmód, mellyel könyveimben a zsidóságot megközelítem, általában csak a zsidóságról szabadon gondolkodó emberek számára elfogadható, ezért a Zsidongó könyveket elsősorban nekik ajánlom” – írja Bán Linda a kötet ajánlójában.

Remélem, sokan vagyunk ilyenek.

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót