OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
TOLERANCIA
TOLERANCIA : Mimi és Liza

Mimi és Liza

4-8 éveseknek
Az egyikük szeme nyitva van, a másiké csukva. Együtt látnak igazán.
 
Írta és illusztráltaAlexandra Salmela
Illusztrálta: Katarína Kerekesová, Katarína Moláková
Fordította: Polgár Anikó
Kiadó: Scolar
Oldalszám: 168
 
Mimi, a bájos vak kislány összebarátkozik új szomszédjával, a cserfes Lizával. A két lány számtalan izgalmas kalandot él át együtt, melyek során kiderül, hogy Mimi látássérüléséből kizárólag előnyök származnak. Mimi ugyanis sokkal élesebben „lát” a kezével és a fülével, mint Liza a szemével. Így találják meg a láthatatlanná vált piros halat, így űzik ki Dalos Melánia torkából Vitamin Ügynök segítségével a vírust, és így szerzik meg az árnyékfa magját Zöld bácsitól.

 


Alexandra Salmela Mimi és Liza (Mimi a Líza) című kötete az utóbbi évek egyik legnagyobb szlovákiai gyerekkönyvsikere, amelyből mesefilmsorozat és rádiójáték is készült.
 
A történetek főszereplője Mimi, a félénk, vak kislány és barátnője, a nyughatatlan Liza, akik együtt fedezik fel a világot. Liza első látásra szinte mágikus képességekkel rendelkezik, amelyek által furcsa és vicces helyzetekbe kerül. Fokozatosan derül ki, hogy ilyen képességei minden nyitott és őszinte kislánynak vannak.
 
Mimi a „csukott szemek” világában tökélyre fejlesztett, különleges adottságaival ejti ámulatba barátnőjét, ráadásul azt állítja, hogy ezzel a tudománnyal minden vak és gyengén látó ember rendelkezik. Mimi megtanítja Lizának, hogy a sötétben nem kell félni, Liza pedig megmutatja Miminek, hogyan kell füllel és kézzel megkülönböztetni egymástól a színeket.

 A szórakoztató történetek elfogadásra tanítják a gyerekeket, és fejlesztik empatiájukat.

A könyv 2013-ban elnyerte a legszebb könyv díját Szlovákiában a gyermek- és ifjúsági irodalom kategóriájában.
 
Elfogadási kézikönyv
 

Acsai Roland

 

Az elfogadás fontosságára és természetességére hívja fel a figyelmet a Mimi és Liza című mesekönyv, ami egy vak és egy látó kislány barátságáról és kalandjairól szól. Az elfogadást természetesen sokféleképpen is érthetjük.

Nem csak arról van szó, hogy a hendikeppel élő embereket elfogadjuk. Hanem azt is, akiknek nincs ilyesmijük. Csak egyszerűen máshogy gondolkoznak, mást szeretnek, mint mi, vagy máshogy élnek.

Már Weöres Sándor is megírta, hogy nem azt kell mondani, hogy én ilyet és ilyet szeretnék, hanem azt, hogy „Milyen vagy? Én úgy szeretlek, és úgy fogadlak el, amilyen vagy.”

Ez a könyv azért fontos, mert elfogadásra tanít.

Mimi számára a világ hangokból, ízekből, szagokból és tapintásokból áll. Az eső énekel és a mag susog. Mindent ezek határoznak meg nála.

Ennek a mesekönyvnek az a nagy trükkje, hogy Mimit nem sajnálatra méltó embernek állítja be. Mimi számára teljesen természetes, hogy nem látja, csak érzi a napot, és a barátnője, Liza számára sem jelent gondot a lány vaksága.

Éppen ellenkezőleg. Új kalandokat tartogat számára ez a világ, ez az állapot.

A könyv a hátrányból szinte előnyt kovácsol. A könyv hét különálló, de a szereplők és a helyszín (egy szürke bérház) miatt összetartozó mesét tartalmaz. A mesék érdekessége, hogy nagy hangsúlyt kapnak benne a színek. Talán éppen azért, mert Mimi nem látja őket… De kifinomult érzékszervei segítségével még a színek árnyalatit is képes megkülönböztetni. A történetek közös jellemzője, hogy a valóságos keretek közül átlépnek a képzelet birodalmába. A játékvárba beléAcsai Roland
Az elfogadás fontosságára és természetességére hívja fel a figyelmet a Mimi és Liza című mesepve igazi várba toppannak, lekicsinyítik magukat és bemennek egy énekesnő torkába, hogy elkapjanak egy vírust, aki Lord Vírus névre hallgat, és egy multihangszeres rockzenész, vagy lemerülnek a szomszéd néni akváriumába búvárkodni.

Kiderül belőlük, hogy a vakságnak vannak előnyei is.

Mimi nem fél, amikor a gonosz bohóc rájuk kapcsolja a villanyt, és sötét lesz. Számára a sötétség természetes állapot, és kitapogatja a fonal végét, aminek segítségével kitalálnak a várból. Arról nem is beszélve, hogy bújócskázáskor Miminek nem kell becsuknia a szemét. De a hallása segítségével könnyen megtalálja elbújt barátnőjét.

A mesekönyv egy karácsonyi történettel zárul, amiben Mimi megkapja első vakvezető kutyáját, Szőréndet.

Az illusztrációk a tematikához kapcsolódóan nagyon színesek, élénkek, szivárványosak. Mimi és Liza alakja is szeretnivaló. Két kislány, akik közül az egyik szőke, a másik fekete. Mindkettőjüknek nagy a szeme, csak az egyiknek mindig csukva van.

Mégis, ahogy az alcím írja, együtt látnak igazán.

Az igazi barátság könyve.

 
 
 
 
Alexandra Salmela Mimi és Liza (Mimi a Líza) című kötete az utóbbi évek egyik legnagyobb szlovákiai gyerekkönyvsikere, amelyből mesefilmsorozat és rádiójáték is készült.
 
A történetek főszereplője Mimi, a félénk, vak kislány és barátnője, a nyughatatlan Liza, akik együtt fedezik fel a világot. Liza első látásra szinte mágikus képességekkel rendelkezik, amelyek által furcsa és vicces helyzetekbe kerül. Fokozatosan derül ki, hogy ilyen képességei minden nyitott és őszinte kislánynak vannak.
 
Mimi a „csukott szemek” világában tökélyre fejlesztett, különleges adottságaival ejti ámulatba barátnőjét, ráadásul azt állítja, hogy ezzel a tudománnyal minden vak és gyengén látó ember rendelkezik. Mimi megtanítja Lizának, hogy a sötétben nem kell félni, Liza pedig megmutatja Miminek, hogyan kell füllel és kézzel megkülönböztetni egymástól a színeket.

 A szórakoztató történetek elfogadásra tanítják a gyerekeket, és fejlesztik empatiájukat.

A könyv 2013-ban elnyerte a legszebb könyv díját Szlovákiában a gyermek- és ifjúsági irodalom kategóriájában.
 

Alexandra Salmela (sz. 1980, Pozsony) a pozsonyi Színművészeti Főiskolán végzett színházi dramaturgként, majd a prágai Károly Egyetemen finn szakos bölcsészként, jelenleg Finnországban él.

Első, finnül írt regénye, a 27, eli kuolema tekee taiteilijan (27, avagy halál teszi a művészt+ 2010-ben elnyerte a Helsingin Sanomat napilap első könyves díját, és a legnagyobb finn irodalmi elismerésre, a Finlandia-díjra is jelölték.

Salmela regényével 2011-ben részt vett a Budapesti Nemzetközi Könyvfesztiválhoz kapcsolódó Európai Elsőkönyvesek Fesztiválján.

Második regénye, az Antisankari (Antihős) 2015 őszén jelent meg Finnországban. Finnül és szlovákul egyaránt alkot, regényei mellett írt meséket, színdarabokat és publicisztikát is.


 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót