OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
TOLERANCIA
TOLERANCIA : Kuku és barátai - Ismerjük meg közösen a segítőkutyák világát! (Igaz történetek alapján)

Kuku és barátai - Ismerjük meg közösen a segítőkutyák világát! (Igaz történetek alapján)

5-8 éveseknek
Loványi Eszter - Kuku és barátaiÍrta: Loványi Eszter
Rajzolta: Simon Tibor
Kiadó: I & E Kft., 2015
Oldalszám: 44

A vidám illusztációkkal teli mesekönyvben megismerhetjük a segítőkutyák világának és fogyatékossággal élő gazdáik mindennapjait. Kuku, a hangjelző (hallássérült-segítő) kutya mesél a barátaival átélt kalandjairól. 

A szereplőkön keresztül a gazdák életébe is betekintést kaphatunk, ugyanis Bors vakvezető, Jozi és Kúper mozgássérült-segítő, Amper terápiás, Risza pedig személyi (autista kisfiút) segítő kutya.
 
A gyógypedagógus-szociológus szerző, Loványi Eszter születése óta hallássérült. Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar munkatársa, szabadidejében önkéntesként dolgozik a NEO Magyar Segítőkutya Egyesületnél. Mindennapjait egy hangjelző kutya könnyíti meg, különösen akkor, amikor nem viseli a hallókészülékét.
 
Kuku a hangok (pl. gazda nevének szólítása) és zajok (pl. ébresztőóra, kopogás, csengő, riasztó) jelzésével segíti gazdája életét. Ha valamilyen zaj hallatszik, a kutya először megkeresi, hogy mi történt, majd érintéssel figyelmezteti Esztert, és elvezeti a zaj forrásához, azt pontosan megmutatva (pl. ajtón vagy ablakon kopognak). A világon számos országban alkalmazzák a hallássérült-segítő kutyákat, azonban Magyarországon még kevésbé ismert ez a segítőkutya-típus.

 

Elfogadásra tanít a mesekönyv

A Kuku és barátai – Ismerjük meg közösen a segítőkutyák világát! című mesekönyv ötletét Loványi Eszter gyógypedagógus, szociológus szerző személyes tapasztalatai adták. Ugyanis Eszter hallássérülten született. Mindennapjait egy hangjelző kutya, Kuku könnyíti meg, különösen akkor, amikor nem viseli a hallókészülékét.

Eszter és Kuku – más kutya-gazdapárosokkal – szemléletformáló programokat tartanak együtt óvodákban, általános és középiskolákban, illetve munkahelyeken. Azt figyelték meg, hogy az óvodás és kisiskolás gyermekek még nagyon nyitottak, természetesként kezeli a sokféleséget, ezért a mesekönyv elsősorban számukra készült, igaz történetek alapján. A 44 oldalas, Simon Tibor vidám illusztrációival teli, ismeretterjesztő mesét tartalmazó kiadvány célja a vakvezető-, hallás-, mozgássérült és személyi (pl. autista kisfiút) segítő és terápiás kutyák világának, illetve fogyatékossággal élő gazdáik mindennapjainak megismertetése az érdeklődőkkel. A mesekönyvben mindent Kuku, a hallássérült-segítőkutya szemszögéből látunk. Kuku a hangok (pl. gazda nevének szólítása) és zajok (pl. ébresztőóra, kopogás, csengő, riasztó) jelzésével segíti gazdája életét. Ha valamilyen zaj hallatszik, a kutya először megkeresi, hogy mi történt, majd érintéssel figyelmezteti Esztert, és elvezeti a zaj forrásához, azt pontosan megmutatva (pl. ajtón vagy ablakon kopognak). A világon számos országban alkalmazzák a hallássérült-segítő kutyákat, azonban Magyarországon még kevésbé ismert ez a segítőkutya-típus.

„Az iskolának alapvető feladata az, hogy a gyermekekben a segítő magatartást, a másság elfogadását tanítsa, a szemléletüket módosítsa. (…) Ezért, amikor hallottam erről a kiadványról, egyből az jutott az eszembe, hogy valahogy bele kellene csempésznünk a magyar órába, mert kell, hogy azok a gyerekek, akik többségi iskolába járnak, és nem nagyon tapasztalnak sérült, vagy bármilyen fogyatékossággal élő embert a környezetükben, ők is tudják, hogyan viszonyuljanak hozzájuk a mindennapokban”  – mondja Ágoston Gyöngyi, a Kodály Zoltán Általános Iskola magyar szakos tanára.

„A könyvet azoknak a szülőknek és szakembereknek (pl. óvópedagógusok, tanítók) ajánlom, akik szeretnék, hogy a gyermekek minél korábban megtapasztalhassák a másságot. Ezek az élmények azért is fontosak, mert ezáltal fejlődik a gyermekek empátiája, számukra nem lesz tabu ez a téma, amiről sokszor nehéz őszintén beszélgetni”- mondja a szerző.

A könyv a NEO Magyar Segítőkutya Egyesület és az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar 2015. április 23-án, „Segítőkutyákkal az integrációért” címmel rendezett konferenciáján került bemutatásra, a Norvég Civil Támogatási Alap támogatásával.

Az első kiadás csak korlátozott példányszámban jelent meg, nagy figyelem kísérte, sok pozitív visszajelzés érkezett az Egyesülethez és a szerzőhöz. A második kiadás azért került forgalomba, hogy minden érdeklődő hozzájuthasson a mesekönyvhöz.

Forrás: napidoktor.hu

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót