OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
IRODALOM ÉS FILM: GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGI IRODALOM
IRODALOM ÉS FILM: GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGI IRODALOM : IFJÚSÁGI 9-12: Alice Csodaországban

IFJÚSÁGI 9-12: Alice Csodaországban

  2019.04.26. 17:28

Írta: Lewis Carroll
Fordította Kosztolányi Dezső, Szobotka Tibor
Kiadás éve: 2010
Oldalszám: 116

Ennek a furcsa ötletektől hemzsegő, kalandos, vidám mesekönyvnek a szerzője, Lewis Carroll a múlt században élt, matematikaprofesszor volt az oxfordi egyetemen. Világhírűvé vált könyve első ízben 1865-ben jelent meg. Azóta – immár a világ gyermekirodalmának klasszikusaként – szinte valamennyi nemzet nyelvén napvilágot látott.

Az angolszász humor e sajátos alkotása Alice oldalán elvezeti az olvasót Csodaországba – amely valójában álomvilág, a Viktória királynő korabeli Anglia torzképe. Aki ismeri az angol történelmet, az a Szív Királynőben könnyen felismerheti a hirtelen haragú Viktóriát, s férjében, a pipogya Szív Királyban a jelentéktelen Albert herceget.

De megtalálhatjuk e könyvben az angol igazságszolgáltatás, iskolarendszer vagy éppen sportszenvedély végletekig vitt, humoros torzképét is.
 
Alice Csodaországban - az értelmezések hálójában

 

Alice kalandjai, 150 évvel megjelenése után, számtalan értelmezési lehetőséget kínál. Íme az öt legnépszerűbb teória az Alice Csodaországban című művel kapcsolatban! –  a The Guardian-ben.

Amikor a történet arra invitál, hogy belekukkantsunk Alice fejébe, néhány olvasó meglepődik a különös jeleneteken és azon, ahogy az alkotó feltárja Alice gondolatait. Pszichoanalitikus értelmezések szerint ez ragadja meg az olvasót. Például William Empson szerint, amikor Alice beleesik a lyukba, és leér az aljára, a későbbiekben pedig megpróbálja átpréselni magát a pici ajtón, az a gyermek születését jelképezi.

Még több népszerű elmélet kering arról, hogy a történet egyes részei a kábítószer-használat allegóriákban való elbeszélése. Gondoljunk csak Alice földalatti és különféle utazásaira vagy a vízipipázó hernyóra, a mágikus gombára. Eszerint Alice utazásai „másfajta” utazások… Arra nincs bizonyíték, hogy Carroll valaha használt-e drogokat, arra viszont igen, hogy homeopátiás szerekkel, például sisakvirággal, kezelte makacs megfázásait.

Újabb elképzelések szerint az Alice Csodaországban olyan utalások rendszerére épül, amely erőteljesen korhoz és helyhez kötött. Ezt a rendszert egy bonyolult Oxford-viccként szokták emlegetni az elemzők. Az, hogy Alice fizikailag kényelmetlenül érzi magát különféle szituációkban, csuromvizes lesz, vagy megannyi akadályt kell leküzdenie, és krikettet játszania, mind-mind az angol kultúrába ágyazott kódok.

A történet az „Egyél meg” sütivel és „Igyál meg” üveggel kezdődik. Carroll a mesében gyakran visszatér az étkezés kérdésköréhez. Néhány elemző úgy gondolja, hogy a történet szereplői étkezési zavarokkal küzdenek, ahogyan ezt a történet egyes elemeivel igazolni lehet. Alice fizikai átalakulásai, vagy az örök gyerek szereplők a műben ugyancsak reflektálnak a kor emberének gondjára; a tea mellé fogyasztott túl sok vajas kekszre, a súlyproblémákra.

Carroll azt mondta Tom Taylor drámaírónak, „az egész egy álom”. Ugyanakkor nem akarta, hogy ez egyértelműen kiderüljön, de  mindvégig lebegtette ezt a lehetőséget. Bár közhelyesnek tűnhet azt állítani, hogy valaki álomszerűen ír, Carollról sok értelmezője szerint ténylegesen elmondható, hogy könyve sokszor az álom logikáját követi.

 Forrás: litera.hu

 

 

alice-csodaorszagban-e1446462008940-1024x576.jpg

Alice csodaországban (2010) 101 perc

- amerikai fantasztikus film -
Tim Burton
Danny Elfman

Alice tizenkilenc éves, felnőtt lány. Férjhez akarják adni, ám egyetlen porcikája sem kívánja, hogy a csúnya, ellenszenves fiatalemberhez menjen hozzá. Szerencsére a lánykérést megzavarja a Fehér Nyúl felbukkanása. Alice persze utána iramodik, és hamarosan újra annál a bizonyos üregnél találja magát, amelybe sok évvel ezelőtt beleesett. A történelem ismétli önmagát, Alice megint Csodaországban találja magát. Ám Csodaország már nem olyan, mint régen. Az első látogatása óta minden a feje tetejére állt. Ő az egyetlen, aki megszabadíthatja a világot a zsarnok Vörös Királynő rémuralmától.

http://www.coversclub.cc/components/com_covers/images/cover/1/1/0/4/110438a.jpg

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót