OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISKAMASZ-KAMASZ
KÖNYVRÉSZLETEK - KISKAMASZ-KAMASZ : A kelyhesek titkos temploma

A kelyhesek titkos temploma

mora.hu  2013.07.03. 22:06

Írta: Schmuck Ottó. Móra Könyvkiadó, 2011.,  272 oldal
 
A kelyhesek titkos temploma - A  21. századi TüskevárVége a tanévnek, eljött a nyár. Hangya Mátét, aki nem éppen az erejéről híres, Somoskőre küldik a szülei, hogy ott a kétkezi munkától megizmosodjon. Máté szorgalmasan kapál a földeken, eljár focizni a helyi fiúkkal, még fát vágni is megtanul. Senki sem sejti, hogy titokban újdonsült barátjával, Gergővel a kelyhesek történetét tanulmányozza.

*

 – Gyere, főépítész, folytassuk. Micsoda jó kis követ találtál! Teljesen szabályos alakja van!

Lenéztek a megüresedett trónusra, lehajoltak. Közös erővel a másik oldalára fordították a súlyos követ. Majd mind a ketten úgy is maradtak, mint akikbe beléállt a derékfájás.

 


– Faragott kő!

– Kehely van rajta!

– Itt van a templom!

– Hurráááá! – üvöltött torkaszakadtából Máté.

– Hallgass már, az egész falu hallja, hogy itt vagyunk! – ugrott Mátéhoz Gergő, és a tenyerével betapasztotta a fiú száját.
 
Odahasaltak a kőhöz, simogatták, cirógatták, becézgették, puszilgatták, hiszen tudták, jó nyomon járnak: a kelyhesek temploma itt van valahol a lábuk alatt, a faragott kő ahhoz tartozhatott, abból keveredett elő!

Fölálltak, összeölelkeztek, visszatért beléjük a kincskeresés már elszállni látszó láza.

Gergő megragadta az acélrudat, és a faragott kő mellett tiszta erejéből belevágta a földbe.

– Hallottad?

Egyszerre fordultak egymás felé. Az acélrúd, amikor belefúródott a földbe, mintha ércesen csendült volna. Szédülten rohantak a kis gyalogsági ásókért. Mint a megszállottak dobálták el a földet az acélrúd közeléből.

Sikerült körbeásni az ismeretlen tárgyat. Óvatosan kiemelték. Két már foszladozó cementeszsákba csomagolta valaki. Finoman lefejtették a papírt, amelyen nyomtatott évszámot találtak. Nehezen, de sikerült kibetűzni: a zsák eredeti tartalmát, a cementet a DCM-gyárban készítették 1963-ban vagy 1968-ban, az utolsó számjegyet nem lehetett egyértelműen kiolvasni. A zsákokon kívül a hosszúkás tárgyat rongyokba is belecsavarta az ismeretlen elrejtő. A rongyok a lefejtés közben könnyen szakadoztak, erős dohos szaguk volt.

A kibontás után kiderült, hogy amit Máté és Gergő kiásott, az nem volt más, mint egy ódon, rozsdás kovácsoltvas kereszt, amely valaha nagyon szép lehetett. Letörölgették, megpucolták, azután egymással szemben lehasaltak, a keresztet pedig maguk közé letették a földre.

– Szerintem ezt a keresztet, a zsákon lévő dátum alapján, harmincöt-negyven éve szándékosan elásták, és a kelyhes kővel megjelölték a helyét – kezdte Máté.

– Ehhez a következtetéshez túl sok ész nem kellett. Az az igazi kérdés, vajon a templomhoz tartozott-e egyáltalán a kereszt? Miért ásták el? Vajon megtalálták-e a templomot azok, akik a keresztet ide elásták?

– Szerintem nem. Ha megtalálták volna, az ennyi idő alatt már biztosan kiderült volna.

Gergő hosszan hallgatott, figyelmesen nézte a kereszt alsó végét.

– Nézz csak ide! Jut erről eszedbe valami?

– A kereszt alsó része mintha valami foglalatban végződne. Szögletes, a belseje üres, olyan, mintha rá lehetne húzni valamire, amin biztosan áll, és nem dől el.

– Biztos, hogy kereszt ez? – szótagolt Gergő.

– Miért, mi más volna?

– Hát emelő, nagyokos! Nem úgy van-e kiképezve az alja, mint az aknában lévő kerti csap kulcsának? A kereszt rövid szára pedig nem más, mint az emelő karja: minél nagyobb erőt lehessen kifejteni a nyitáskor vagy a záráskor. A keresztet valami négyszögletes akármire ráhúzták, de nem azért, hogy ne dőljön el, hanem azért, hogy azt a valamit el lehessen mozdítani!

– Igazad van! – kerekedett el Máté szeme. – Csak azt tudnám, miként vagy képes ezeket a dolgokat így kitalálni?

– Úgy, cimbora, ha egyszer teszek valamit, akkor azt teljes szívvel teszem, akkor abba teljesen beleélem magam, mindig akörül járnak a gondolataim, akkor én abba, ha kell, belehalok. Most például a krónikásének sorai körül teker az agyam. Hogyan szólt az a két sor?

Kereszt, ha délnek dől, Jézus köszönt vala,
Ha es meg északnak, halál üvölt vala.

 

<<VISZA A NYÁRI OLVASMÁNYHOZ

<VISSZA A NYOMOZÓS KALANDOKHOZ

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót