OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISKAMASZ-KAMASZ
KÖNYVRÉSZLETEK - KISKAMASZ-KAMASZ : Macskaköröm

Macskaköröm

  2017.04.07. 17:45

Írta: Sohonyai Edit, illusztrálta: Sajdik Ferenc. Móra Könyvkiadó, 2010., 160 oldal
 
Macskaköröm "Ha lenne egy tündér, aki három kívánságomat teljesítené, akkor a következőket kívánnám:
1. Legyen a papagájaimnak fiókájuk.
2. Költözzünk családi házba.
3. Legyek szép!"
 
április 14.
Ma kaptam meg a személyi igazolványomat. A fényképen elég bénán nézek ki, mert szemüveg nélkül vagyok lefényképezve. Nagy rajta az orrom, és a szám is hülyén áll, a rágó miatt. Furcsa, hogy már ilyen felnőttes vagyok. Hiába, öregszem.

 

A 3. óra elején hívtak le minket az énekterembe, és leültünk a sorba rakott székekre. Ahogy leültünk, intett a diri néni, hogy álljunk fel. Az énektanárnő gyorsan bekapcsolta a lemezjátszót, és kicsit sercegve megszólalt a Himnusz. Amikor vége lett, a diri néni megint intett, és leülhettünk. A fiúk jó hangosan húzták maguk alá a székeket. A katedrán egy kövér, kopasz bácsi tartott nekünk előadást az igazolványról. A Kati ismeri, alattuk lakik a házban, és ő mondta, hogy ez a bácsi elég részeges, a feleségével együtt. Ha! És egy ilyen papolt nekünk majd egy óra hosszat az állampolgári jogokról! Suli után alig vártam, hogy hazaérjek, és végre levethessem ezt az undok egyenruhát, és lehúzhassam a nejlonharisnyámat. Jézuskám! Hogy bírják ezt a lehetetlen holmit a felnőttek? Rögtön meg is fogadtam, hogy én ha nagy leszek, sohasem fogok harisnyát hordani, csakis egyedül zoknit. Méghozzá olyan zoknit, aminek az oldalába bele van vasalva, hogy Adidas. Brr! Ahogy eszembe jut a harisnya, máris viszketni kezd a lábam.
 

április 19.
VAN EGY TITKOM! A szemben lévő házban, a kilencedik emeleten van egy fiú, aki mindig kinéz, ha kint vagyok az ablakban. Az arcát még sohasem láttam, mert ahhoz túl messze van. Kellene szerezni egy látcsövet, hogy megnézhessem. Remélem, neki sincs távcsöve, különben meglátná, hogy én milyen csúnya vagyok. Ha hallgatja a magnóját, elhallatszik egészen a mi házunkig, így annyit már megtudtam róla, hogy Depeche Mode-os. Nem tudom, mit csináljak, mert én meg Brossos vagyok, bár a Kati szerint ez nem áthidalhatatlan akadály.

Ma már megint kikapott a csapatunk, így a bajnokság állása szerint utolsó előttiek vagyunk. Minden nyitásom ­- az első kivételével ­- nagyon jó lett. Nagyon szeretek röplabdázni, bár rájöttem, hogy amiatt híztam meg mostanában. Edzés előtt nem lehet kajálni, aztán amikor este fáradtan, éhesen hazaérek, már csak annyi erőm van, hogy lezuhanyozzam, vacsorázzam, aztán meg lefekszem aludni. Anyu azt mondta, hogy nem a röplabda tehet róla, ha így nézek ki, hanem az, hogy telhetetlen vagyok. De hogyan is lehetne megállni, hogy ne egyek, amikor imádom a finom kenyérkét sonkával, tojással és olyan citromos teával, amilyet csak Apu tud csinálni. (4 kanál cukorral.)

Charlotte Brontë Jane Eyre-jét olvasom. Jó ennek a Jane-nek, hogy így csúnyán is megszerette a gazdag Mr. Rochester. Bírnám én is, ha ilyen gazdag férjem lenne, aki ennyire szeret. Persze én is nagyon szeretném, és boldogan élünk, míg meg nem halunk. És addigra ez a pattanás is elmúlna az orromról.
Apu már megint bömbölteti a tévét, hogy hallja a fürdőszobában is, amíg fogat mos.

 

április 23.
Ma volt a felvételim az állat-egészségügyibe. Azért jelentkeztem éppen ide, mert nagyon szeretem a kutyákat meg a lovakat. És különben is a Kati is ide adta be a jelentkezési lapját. Négy tantárgyból voltak tesztlapok: matek, magyar, kémia és élővilág. Félek, hogy a matektesztem 0 pontos lesz.

Nem mentem edzésre délután, mert elég rosszul érzem magam. Náthás vagyok, vagy mi, és eléggé fáj a fülem, nem is írok többet.

 

május 1.
Hát bizony, jó alapos torokgyulladást kaptam. Lázas is voltam (38,5), de most már jobban vagyok. Nem tudom, mi van a Katival, de nem hozta át a leckét. Talán fel sem tűnik neki, hogy hiányzom?

Olyan dél körül itt volt a nagymamám meglátogatni. Az új protézisével jött, elég furcsán áll neki. Hozott finom mákos kalácsot meg madártejet, mind meg is ettem. Azt hiszem, hamarosan meggyógyulok. De azért épülök fel ilyen gyorsan, hogy megbosszuljam úgynevezett legjobb barátnőm tettét, miszerint nem hozta át már több, mint egy hete a leckét. Fel hát! Amíg találok valami jó kis bosszúállást, még megeszem pár túrós kalácsot is.

Épp egyik tervet vetettem el a másik után, amikor csengettek. Villámgyorsan lesöpörtem a morzsákat a lepedőről, bekötöttem a nyakamat a sállal, és visszafeküdtem az ágyba. Jane Eyre-t behajítottam az ágy alá, és szenvedő arcot vágtam. Hiába volt minden igyekezet, nem a Kati jött. Pedig hogy eljátszottam volna neki a haldokló barátnőt! Az lett volna a büntetése, hogy hiába kér bocsánatot, csak elfordítottam volna a fejemet, és ezt mondtam volna: Hagyj magamra! Egyedül akarok meghalni! Elárultad a barátságunkat... de most már késő, vége mindennek!

Az Andi jött át. Hozott egy csomó másolnivalót, és megemlítette, hogy Katinak rubeolája van, és otthon fekszik lázasan több mint egy hete. (Gondolatban megbocsátottam neki, és jelentősen megkönnyebbültem.) Aztán olyant mondott, hogy azt hittem, elájulok. (Ténylegesen komolyan, minden megjátszás nélkül.) Tegnapelőtt az egész 8/a osztályt BE-OL-TOT-TÁK! Anyucikám, én úgy félek! És azt is mondta még az Andi, hogy újra megvizsgálja majd a védőnő az oltást, és akinek nem pirosodott meg eléggé, az kap még egyet.

Elhatároztam, hogy nem megyek többé iskolába. Amikor elment az Andi, betettem a Bross-kazettámat a magnóba, és annál a számnál, hogy Macska a galambok között, menthetetlenül elsírtam magam. Közben a Bross-poszteremet néztem a falon, és arra gondoltam, vajon Luke kapott-e oltást nyolcadikos korában?

 

május 2.
Anyunak erős fülfájásra panaszkodtam. Ki kell találnom valamit, mert holnap visszamegyünk a doktor bácsihoz ellenőrzésre. Amúgy tényleg fáj a fülem.

 

május 4.
Anyu elvitt a fülészetre. Az előttem lévő néninek épp a fülét mosták ki a paraván mögött, és csak a nyögését hallottam. Nem tudom, de azért én a helyében nem jöttem volna el piszkos füllel az orvoshoz.

Amúgy a doktornő nagyon udvariatlanul bánt velem. Valamivel belekukucskált a fülembe, aztán azt mondta: A fülének nincs semmi baja. Ha fáj, akkor dugja be. ­ Délután volt rendelés a háziorvosnál. Idegesítő volt a tudat, hogy holnap iskolába kell menni. A váróterem tűzvörös taposócsempéje különösen felzaklatott. Meg is állapítottam, ha egy olyan szobába lennék bezárva, ami ilyen színű csempével lenne kirakva, és egész nap metál-zene szólna, nagyon rövid idő alatt megőrülnék. A doktor bácsi nem törődött a lelkiállapotommal, csak annyit mondott, hogy tátsam ki a számat. Aztán olyan mélyre ledugta a kanalat, amíg szerintem csak a keze elért, mert majdnem megfulladtam. Mondtam neki is a fülfájásomat, és azt, hogy a fülész néni azt mondta, nincs semmi bajom. A doktor bácsi meglepően reagált: még egyszer belenézett a számba, és azt mondta, valószínűleg a bal hátsó fogam miatt, ami meglehetősen lyukas. Írt is rögtön egy beutalót a gyermekfogászatra. Ez aztán a pech, cseberből vederbe.

Holnap megyek két hét óta először iskolába.

 

május 8.
Hát, matekórán csak lestem, mint Pupák Guszti a cirkuszban. Én bizony nem értek semmit ezekből az egyenletekből, és nem hiszem, hogy valaha is megtanulok rendezkedni köztük. Nem is gondoltam volna, hogy két hét alatt ennyire elmaradok a többiektől.

Annyira távol áll tőlem a matematika (ezt milyen szépen mondtam!), és egy egyenlet megoldása előtt sohasem fog el az izgalom, hogy legyőzöm-e vagy sem (a matektanárunk ezt érzi) ­- egyáltalán, szorongáson és izzadáson kívül semmit nem érzek. Mennyivel jobban szeretem a történelemórákat és a Margit néni magyaróráit… Matematika, fizika… brr! a hideg is kiráz.

Holnap kapok oltást az iskolaorvosnál. (...)

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót