OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISKAMASZ-KAMASZ
KÖNYVRÉSZLETEK - KISKAMASZ-KAMASZ : A terepasztal lovagjai (1)

A terepasztal lovagjai (1)

  2017.12.19. 20:01

Írta: Kiss Ottó, illusztrálta: Maarten Wansdronk. Móra Kiadó, 2007., 232 oldal

A terepasztal lovagjai A Bodza utca környékén élő fiúk, Dodi és Szálka léghajót készítenek, amellyel meghódítják a földet, a vizet és a levegőt, sőt a szépséges Fáber Lili szívét is.

Grigorján Adorján, az események krónikása cserébe lovaggá üti a fiúkat és beavatja őket a titkos terepasztal társaságába.

A léghajó igaz története

Grigorján tapsolt. Akkor a fiúk is tapsolni kezdtek, Rausek Bibi pedig nevetett, és meghajolt, mintha tényleg színpadon lenne.

–   Már meg ne haragudj, Grigorján, de ez jobban tetszik nekem, mint a Kí-váncsi Dániel meséje – mondta Dudi.

–   Meg nekem is – mondta Szálka.

–   Hát igen – felelte Grigorján. – Talán azért, mert ezt ketten írtuk a Bibivel.Meg azért is, mert

 


–   És ezt beleteszed majd a könyvedbe? – kérdezte Dudi.

–   Könyvecskébe – javította ki Szálka.

–   Könyvecskébe – mondta Dudi is.

–   Miféle könyvecskébe? – kérdezte Rausek Bibi, és lejött a lépcsõrõl.

–   Hát Grigorján megígérte, hogy egyszer ír egy kis könyvecskét. Igaz, Grigorján?

–   kérdezte Szálka.

–   Igaz, igaz – bólogatott Grigorján.

–   Az nagyon jó lenne! – mondta Rausek Bibi. – Már én is próbáltam rávenni.

–   És akkor benne lesz ez a villamosvers is? – kérdezte Dudi.

–   Ha Rausek Bibi beleegyezik, akkor igen – mosolygott Grigorján.

–   Hú, de jó! – mondta Rausek Bibi. – Persze, hogy beleegyezem.

Aztán a fiúk felé fordult:

–   De ti meg azt ígértétek nekem, hogy felvisztek majd a léghajóval. Igaz?

–   Igen – mondta Szálka.

–   Akkor ez egy igazán jó nap volt – állapította meg Rausek Bibi. – Mertsajnos most már tényleg mennem kell – mutatott a közeledõ villamos felé.

–   Várj csak  – mondta Grigorján, és lehajolt a teli reklámtáskához. Elõvettbelõle egy csokit, és odaadta Bibinek. – Ez a tiéd meg a mackóé. A fáradozásaitokért.

–   Köszi, Grigorján! – mondta Bibi, és kigombolta a mackó hátizsákját, hogybeletegye a csokit. – Majd otthon megesszük – gombolta vissza a hátizsákot, aztán elindult. – Sziasztok! – kiáltotta. Dudi nagyot nyelt.

–   Szia!– köszöntek el mindhárman.

Miután Rausek Bibi elment, álltak még egy ideig a ház elõtt. Figyelték, ahogy igyekszik a villamosmegálló felé. Aztán Grigorján azt kérdezte:

–   Fiúk, tényleg annyira rossz mese az a Kíváncsi Dániel?

–   Nem annyira rossz az – mondta Dudi biztatóan.Szálka oldalba lökte.

–   Nekem például kimondottan tetszett – mondta Grigorjánnak. – Csak avers egy kicsit még jobban. Persze azért azt is beleírhatod a könyvecskébe.

–   Na, majd meglátjuk – emelte fel Grigorján a reklámtáskát, és elindult befe-lé a házba. – De most már igazán mesélhetnétek ti is valamit, mert eddig mindig csak én meséltem.

–   És mit meséljünk? – kérdezte Szálka már bent.

–   Mondjuk, a léghajóról. Az biztosan érdekes lenne.

–   Na jó – ült le Dudi a kék kanapéra.

–   Na jó – mondta Szálka is, és õ is leült. – Azt úgyis éppen én terveztem.

–   Nem is igaz – mondta Dudi. – Ha nem segítek, sose lett volna léghajónk!

–   De a nagyon ötletes tutajt, azt én terveztem – mondta Szálka.

–   Abból annyi igaz, hogy neked jutott eszedbe.

–   Fiúk, fiúk! – szólt közbe Grigorján, és leült az íróasztalához. – Úgy mesél-jetek, hogy én is értsem. Szépen sorban, az elejétõl a végéig. Mint egy rendes mesében. Tudjátok: Élt egyszer egy valaki, satöbbi, satöbbi…

–   Na jó – mondta Dudi. – Élt egyszer egy…egy…de nem is egy, hanemkettõ! – kiáltotta. – Akkor most mit csináljunk?

–   Akkor úgy meséljétek. Ha kettõ, akkor kettõ. Mindent úgy, ahogy volt.

Hogy igazi mese legyen – mondta Grigorján.

–   Élt egyszer két jó barát – kezdte újra Dudi.

–   Az egyiket Dudinak hívták – mondta Szálka.

–   A másikat Szálkának – mondta Dudi.

–   Dudi kövér volt, annyira gömbölyû, akár egy…egy…léggömb – mondtaSzálka. – Csak ha az õ hasát megbökték, nem durrant ki – nevetett.

–   Szálka viszont magas volt és vékony… és… szögletes – mondta Dudi. –Fõleg az álla volt szögletes, és kicsit elõreállt.

–   Ha Dudi oldalról nézte, és elég messzirõl, éppen olyan volt, mint egy egyes– mondta Szálka.

–   Ha viszont Szálka nézte messzirõl Dudit, akkor csak egy nagy, homályosgombócot látott, mert Szálka szemüveges volt, ezért is nem látott mindent rendesen – mondta Dudi.

És így meséltek el mindent tövirõl-hegyire, az elejétõl a végéig úgy, ahogy volt. Semmit sem hagytak ki, és semmit sem tettek hozzá.

A LOVAGGÁ ÜTÉS>

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót